Followers !

Selasa, 30 September 2014

Demam :(


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dari sebab rasa tak sedap badan, rasa lesu dari pagi sampai balik kerja, rasanya dah tanda-tanda nak demam


Isnin, 29 September 2014

"Second Intake" UiTM bagi Ijazah (Degree) sudah dibuka !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Panggilan ke-2 UiTM sudah dibuka pada 28/9/2014 hingga 3/11/2014 bagi pengambilan Ijazah tahun 2014/2015.


Ahad, 28 September 2014

Ben Ashaari follower ke-876 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru perasan sebenarnya 2 hari lepas, haha, rasanya macam pernah tengok saja gambar icon kecil kat ruangan header blog, siapa ye? kenal tak?


Tarikh panggilan kedua (second intake) Ijazah bagi 2014/2015


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Siapa yang senasib KK tak dapat Rayuan untuk panggilan pertama UPU, sila angkat tangan ! haha


Jumaat, 26 September 2014

Alhamdulillah, gaji dah masuk :))


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Di pagi yang hening ini, disaat matahari masih menyembunyikan dirinya disebalik lautan, KK sudah bangun untuk bekerja.


Esok dah kerja :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Esok KK dah kerja, 2 hari kan cuti, sudah-sudahlah cutinya, haha, kalau nak kira memang tak cukup.


Khamis, 25 September 2014

26/9/2014 : Salam Jumaat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bertemu kita lagi di hari Jumaat yang mulia, penuh barakah dan berharap agar dilimpahi rezeki oleh yang Masa Esa.


Cuti hari ke-2 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini hari ke-2 KK bercuti, memang seronok kalau cuti dapat 2 hari terus, rasa macam malas pula kalau nak masuk kerja nanti.


Gunting rambut !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dah 1 bulan lebih rasanya peram rambut ni, haha, dah panjang dan rasa rimas melampau


Ambil Sijil STPM di sekolah :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang tadi KK, Farah dan Danial pergi sekolah, haha, dah rancang dari minggu lepas, semata-mata nak tunggu KK cuti.


Rabu, 24 September 2014

Cuti !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK cuti, seronoknya, semalam dapat tidur lewat, kalau tak, memang kena tidur awal, hehe


Minggu yang sibuk !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Konon kata sibuk macam Menteri Kewangan Malaysia KK ni, haha, kalah PM kita sibuknya sampai tak sempat update blog.


Jumaat, 19 September 2014

Keluar jalan-jalan :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang tadi keluar sekejap nak pergi bank in duit untuk kakak, ingatkan nak balik terus, tapi terlajak ke lain, haha


Salam Jumaat :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sangka kan, kita dah dipenghujung bulan 9, tup tup nanti dah bulan 10, sekejap je rasa.


Khamis, 18 September 2014

Tak dapat Rayuan UPU :(


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sebenarnya keputusan untuk semakan Rayuan UPU dah keluar 15/9/2014 lepas, dan KK memang tak dapat.


Cuti hari 1 : Duduk rumah 24 jam !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini hari pertama KK cuti, seharian duduk di rumah, langsung tak keluar, dah macam anak dara sunti.


Rabu, 17 September 2014

Selepas 5 hari bekerja...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Selepas 5 hari bekerja, barulah dapat merasa cuti, sungguh panjang rasanya masa yang dilalui oleh KK, penat sangat !


Jumaat, 12 September 2014

Cuti 2 hari :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lama dah tak rasa cuti 2 hari deret ni, biasanya KK akan cuti 1 hari saja, harini cuti ke-2 KK, esok dah kembali kerja.


Rabu, 10 September 2014

Segmen Ben Ashaari : Impian Ku, Seorang Blogger !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kali ni KK nak sertai segmen yang dianjurkan oleh En. Ben, lama dah KK tak sertai segmen bagai ni, hehe, klik banner untuk sertai juga !

Tarikh tutup segmen ni pada 11/9/2014 ( 9.00 malam )


Selasa, 9 September 2014

Bertiga di Hutan Bandar Bistro :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak rancang sebenarnya nak makan chicken chop ker, mengidam ker, rasa nak makan, atau saja-saja nak berjalan.


Isnin, 8 September 2014

Mood : Kerja Shift Pagi :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi ni KK dah kerja shift pagi, awal-awal dah bangun dah macam budak sekolah, hehe, teringat zaman tingkatan 6 dulu.


Hantu Bedak Tanaka !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang macam ni, elok sangat kalau kita memanjakan wajah kita dengan bedak sejuk kan, aman sikit.


Ahad, 7 September 2014

7 hari lagi menanti keputusan :(


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

15/9/2014, tarikh yang ditunggu-tunggu KK dengan penuh sabar dan penuh harapan, kenapa dengan 15/9 ni?


Off Day :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Seronoknya esok dapat bercuti, hehe, kerja hari Ahad memang betul-betul memenatkan.


Jumaat, 5 September 2014

My NEW Jewel : HAMMER Spectacle :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sebenarnya KK buat cermin mata baru, ada rezeki lebih sikit gaji bulan lepas kan, KK juga ada cerita di entri INI


Solat Jumaat dan Telefon Bimbit ?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pasti semua dah boleh gambarkan isu apa yang KK mahu ketengahkan kali ini berkaitan telefon bimbit dan solat Jumaat.

Khamis, 4 September 2014

Helmet baru :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisahnya berkisar dari lepas bayar motor tempoh hari, sebenarnya KK baru beli helmet ni kat kedai yang sama


Rabu, 3 September 2014

15/9/2014 : Keputusan Rayuan UPU STPM 2013 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru semalam KK menerima SMS dari pihak UPU yang mengatakan tarikh sebenar keputusan Rayuan UPU untuk STPM 2013.


Selasa, 2 September 2014

Beli Safety Shoes untuk kerja !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah sambungan semalam, selepas saja KK singgah kat kedai motor nak bayar motor, KK dan mak terus ke Mydin, nak beli barang sikit.

Lunas bayar motor :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, petang tadi sudah selesai misi hari cuti, bayaran untuk motor dah dilunaskan.


Menikmati hari cuti :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK cuti, bolehlah rehat-rehat kat rumah, paling penting, boleh bangun lewat sikit, hehehe.


Isnin, 1 September 2014

Selamat Datang September ^-^


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Berlabuh sudah Ogos, selamat jalan Ogos, jalan baik-baik tau, untuk September, langkah hati-hati September, kalau jatuh bangun sendiri, haha