Spice of My Life

Followers !

Halaman

Jumaat, 31 Oktober 2014

Bayar bil Streamyx dan TM


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam masa rehat, KK, kak ani dan Nisa gigihkan diri jalan kaki dari tempat kerja sampai ke UTC Kuantan


Rezeki dapat Macaroni Bolognese :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Murah rezeki harini, dapat makan macaroni ada rakan sekerja bawa dari rumah, dan bawa sekali untuk ramai-ramai makan.


Khamis, 30 Oktober 2014

Jamuan di tempat kerja :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini kat tempat kerja KK ada sikit jamuan, katanya jamuan untuk Deepavali dan digabung sekali dengan Hari Raya Puasa


Rabu, 29 Oktober 2014

Lunas motor bulan Oktober :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Nasib sempat, kalau lewat sikit memang tak dapat lah nak bayar motor harini, hehe.

Selasa, 28 Oktober 2014

Kek Velvet di hari cuti !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Kerajinan datang tiba-tiba bila cuti, entah kenapa KK kena sampuk agaknya, tiba-tiba buat kek harini.


Cuti :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK cuti, baru 3 hari kerja, hehe, KK kan cuti 2 kali seminggu, jadi KK memang buat jadual macam tu, tak penat sangat kerja


Isnin, 27 Oktober 2014

Baiki motor + tayar baru :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah motor pancit 2 hari lepas, lepas dah terbiar 2 malam kat situ, baru pagi tadi baikinya, kesian MR1 saya, 2 malam berhujan.


Ahad, 26 Oktober 2014

Dah kembali pulih :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tempoh hari, cermin mata KK tercabut kantanya dari bingkai, al-kisahnya KK ter"sepak" cermin mata sendiri, haha


Sabtu, 25 Oktober 2014

Tukar shift petang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masuk shift di sebelah petang, disebabkan hal semalam, motor tak pasal-pasal pancit, jadi terpaksa tukar shift


Tayar motosikal pancit :(


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Besar betul dugaan harini, tak sangka tidak lagi ku duga perkara sebegini akan berlaku ke atas diri KK.


Jumaat, 24 Oktober 2014

Hancur hatiku :(


Assalamualaikum dan Selamat Selamat Sejahtera,

Sedih sungguh hati, hancur luluh pabila melihat keadaan cermin mata yang hilang sebelah kanta, nasib jumpa balik.


Diet konon *-*


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak tahulah semenjak dua menjak ni KK terasa nak kurus sikit, kononya nak diet lah, haha


24/10/14 : Salam Jumaat :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bertemu lagi kita pada hari Jumaat yang penuh barakah ini, menghirup udara di pagi hari, bermakna kita diberi peluang sekali lagi oleh Allah untuk hidup di muka bumi ini.


Khamis, 23 Oktober 2014

Cuti


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah 2hari kerja, esok KK akan bercuti, epant juga bila dah hari cuti sekolah, orang memang ramai kat tempat kerja.


Selasa, 21 Oktober 2014

Jalan-jalan tengok wayang :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang tadi, memang duduk rumah sibuk menghadap TV dari pagi sampai ke petang.


Isnin, 20 Oktober 2014

Off Day !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Selepas 3 hari bekerja, dapat juga KK merasa cuti, penat juga kan, lagi-lagi hari Ahad, memang ramai sangat orang.


Sabtu, 18 Oktober 2014

Lama dah tak makan ayam KFC !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

3 hari lepas, kawan sekerja ajak makan KFC, tekak ni tak terasa lah nak makan sangat, tapi bolehlah, lagipun dah lama tak makan kan.


Rabu, 15 Oktober 2014

Kerja main-main !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini memang hari yang santai, kerja pun cepat sangat siap, jadi boleh berehat sebelum balik.


Selasa, 14 Oktober 2014

Jadual bulan Oktober :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekejap saja kan dah bulan 10, nanti dah bulan November, lepas tu bulan Disember dan habis dah setahun ! yooohooo !


Kisah inventori semalam, kerja 16 jam !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kisah semalam, memang pedih bila mengenangkan, haha, nasiblah keesokan harinya tu cuti, kalau tak memang dah cabut balik.


Isnin, 13 Oktober 2014

Cuti :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK cuti, hehe, seronok saja semalam kan, tapi tak juga, sebab semalam kena kerja full.


Rezeki di Tong Pak Fu :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sangka bulan ni rezeki KK murah sangat, Ya Allah, KK sangat bersyukur sangat, tak sangka-sangka rezeki sampai lagi.


Sabtu, 11 Oktober 2014

Air Bandung


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari yang panas terik, eloknya kalau dapat makan ABC,dengan goreng pisang

Jumaat, 10 Oktober 2014

Selamat Bekerja kembali :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam, genap 1 minggu KK bercuti dengan MC dari doktor akibat dari penyakit demam campak (chicken pox)


Penantian dari semalam :(


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Betul apa yang orang cakap, penantian itu satu penyiksaan, memang betul-betul kena banyak bersabar


Khamis, 9 Oktober 2014

10/10/2014 : Salam Jumaat :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bertemu lagi kita di hari Jumaat yang penuh barakah ini, sungguh indah dan berseri-seri langit hari ini, cerah dan panas.


Lunas bil U Mobile :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak perasan akan bil telefon KK, rupanya dah 2 bulan tak bayar, tup tup U Mobile hantar sms untuk bil bulan lepas.


Rabu, 8 Oktober 2014

Selamat Pagi :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Gila ke apa, dah tenggahari kot? haha, saja-saja sekali nak buat gempak kan, hehe.


Makan malam di Dee Roffa Buffet Steamboat & Grill !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dah 3 hari lepas, Cik Nadiah kita sibuk mengajak makan steamboat, dia ni memang "hantu" steamboat, pantang jumpa, memang habis borong.


Makan tenggahari di Chicken Rice Shop :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas, sebelum KK dapat cuti sakit ni, adalah member sekerja ajak makan di Chicken Rice Shop, kedai baru renovate kat ECM.


Selasa, 7 Oktober 2014

2 hari lagi...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Apalah KK sibuk mengira lagi 2 hari ni, dah kenapa dengan hari Sabtunya? ada perkara penting ker?


Percubaan kali-1 :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru-baru ni sempena sambutan Hari Raya AidilAdha, KK ada cuba resipi baru, mak yang minta buat.


Isnin, 6 Oktober 2014

Bayar motor untuk bulan September :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, bayaran untuk motor bulan September sudah KK jelaskan, lega sikit rasa hati


"Hadiah" dari doktor :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Inilah hadiah-hadiah comel dari doktor, hehe, kena habiskan satu persatu, doktor yang cakap.


Ahad, 5 Oktober 2014

Beli no. Pin UiTM untuk "second intake"


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas KK baru beli no pin di BSN, perasaan berkobar-kobar masa nak beli, dengan harapan kali ke-3 untuk mohon semula


Sabtu, 4 Oktober 2014

MC seminggu :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Disebabkan kena demam campak, doktor beri cuti selama 1 minggu, seronok juga, tapi bila cuti sakit, tak seronok pula, hehe


Jumaat, 3 Oktober 2014

Demam Campak (Chicken Pox) !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

" Awak ni, dah besar-besar baru nak kena chicken pox, masa kecil dulu tak pernah kena ker?" "Rasanya tak pernah doktor, kata KK"


Rabu, 1 Oktober 2014

Demam makin teruk !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ingatkan dah elok pagi ni, rupa-rupanya makin teruk pula jadinya demam, tak larat sangat.