Spice of My Life

Followers !

Halaman

Khamis, 25 Januari 2018

Nasi dagang VS Nasi kunyit !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lepas saja KK habis mendobi tadi, perut rasa lapar, nak makan di kedai tak tahu nak makan apa, jadi tak apalah, kita pergi pasar malam tengok apa yang ada kan


Pusing punya pusing, terasa macam nak makan nasi dagang, kat Terengganu kan nasi dagang antara menu wajib asli yang perlu dicuba, kita kan orang pantai timur

Nasi kunyit tu kalau belah Pahang orang panggil pulut kuning, kat sini dipanggil nasi kunyit, tapi sama saja, cuma berbeza makan dengan ikan, biasa yang KK makan dengan rendang ayam atau daging

Melantaklah KK dua dua sekali, bukan banyak pun, haha, sebab tu beli dua bungkus terus, hahaha, bukan tamak tapi lapar tau, hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan