Spice of My Life

Followers !

Halaman

31/12/2017

Makan-makan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam kelmarin, hari Jumaat KK pergi jemput Arif di TSK, kalau dah naik bas empat jam kan, mesti lapar punya

Setelah 10 hari bercuti...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK kembali bekerja harini, tak puas cuti rasa macam sekejap saja, padahal dah 10 hari bersenang lenang, bercuti-cuti sampai ke Hatyai kan, hahaha, alhamdulillah

Selamat bertunang Erne !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, selesai sudah majlis pertunangan seorang lagi kawan baik KK iaitu Cik Erne, majlis secara sederhana berlangsung dengan jayanya petang tadi

30/12/2017

Siap sudah pelamin...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru saja KK balik dari rumah kawan KK ni, lawa sangat pelamin dia, ala-ala bertema hutan amazon, haha, dah penuh dengan dedaun dedaun siap kayu balak

29/12/2017

Mee sup perut


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni sedap pekena mee sup, dengan cuaca mendung selepas hujan, perut jadi cepat lapar, rasa nak makan makanan bersup sahaja kan, hehe

Selamat pulang...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK sebenarnya dah dua hari balik dari Hatyai, sekarang sudah ada di Kuantan, masih lagi bercuti dan sedang berehat-rehat demi sisa sisa yang masih berbaki

23/12/2017

Dalam perjalanan...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK sekarang dalam perjalanan ke Hatyai, tadi sampai KL lambat sangat sebab jalan sesak, KK punya bas dari pukul 3.30 petang, sampai pukul 8.30 malam! 5 jam !

22/12/2017

Tukar matawang asing !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK baru sahaja siap tukar matawang asing tadi, alhamdulillah setakat ni persiapan sudah 90%, cumanya lagi 10% masih berbaki belum dilunaskan

Nasi goreng kampung


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk malam ni kita makan nasi goreng kampung, tu pun minta mak belikan sebabnya mak tak masak, jadi alang-alang keluar tadi, minta bungkus bawa balik

21/12/2017

Packing time !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK dah sampai rumah petang tadi, sampai saja angkut semua barang terus berkemas untuk esok pula, penat tak hilang lagi masa ni, sebabnya esok tak berkejar

Berkemas-kemas


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari yang ditunggu-tunggu telah tiba, lagi beberapa jam KK akan balik ke Kuantan, dan petang esok ke Kuala Lumpur pula, tak sempat nak berehat banyak, sibuk sikit

Macaroni goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK rajin sikit, sebabnya ada orang nak datang jumpa KK, jadi kita main masak-masak sikit sebab dapur dah lama tak berasap macam dulu, haha

17/12/2017

Contoh Resume Lengkap 2017


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Rasanya dah bertahun KK tak perbaharui resume yang sedia ada, bila tengok balik rasa macam buruknya, haha, langsung tak menarik hati kali ni kita tukar sikit

16/12/2017

6 tahun usia blog KK !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK sebenarnya tak ingat bila KK mulakan blog ni, tapi yang pasti pada 2011 masa KK habis saja SPM, terus buat blog, dan masa tu memang tengah "in" penulisan blog ni

Geng hitam...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau keluar berempat ni, perkara yang tak dirancang pun tiba-tiba terjadi, sebabnya mesti ada yang sama, contohnya tudung, hahaha, nasiblah KK tak pakai baju hitam

15/12/2017

Bolognese !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sempena hari Jumaat harini, KK masak bolognese untuk makan, sebenarnya dah lama KK tak masak, alkisahnya KK tak sempat dan penat sangat

13/12/2017

Mee Tarik Warisan Asli @ KCM



 Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masa ni KK pergi makan mee tarik di Kuantan City Mall (KCM) tu, lepas saja balik dari sekolah, saja melawat cikgu-cikgu lama di sekolah, rindu pula zaman STPM

Melawat sekolah lama..


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni dah lama tak jejak kaki ke sekolah, saja nak tengok cikgu-cikgu, nak tahu perkembangan terkini, haha, dah macam wartawan nak tahu info terbaru

11/12/2017

Kad sim Thailand !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ingatkan nak sewa saja pocket wifi untuk percutian bajet KK hujung bulan ni, tapi bila fikir dan dibuat kira-kira macam tak berbaloi sebab tak ramai pun yang pergi

Kudapan petang : Donat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni sedap juga makan donat panas-panas, KK baru teringat yang ada buat donat sejuk beku, dah simpan dalam peti dah lupa sebab tak jenguk

09/12/2017

Tak sabar !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, siap sudah buku merah menyala ni, lepas ni boleh dah dengan senang lenang melancong ke luar negara

Murtabak !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK malasnya nak keluar beli makan, huja -hujan ni lagilah rasa nak berbaring sepanjang hari, makan pun kalau boleh orang lain tolong suapkan, haha

08/12/2017

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pejam celik pejam celik tak sangka kita telah ke penghujung tahun, sedar tak sedar, tak sampai sebulan lagi kita akan masuk ke tahun baru dengan azam yang baru

06/12/2017

Kek bulan Victory Yaya !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Mesti pernah dengar kan tentang kek bulan yang tular satu Malaya tu, semua ceruk berita bercerita pasal kek bulan yang pemiliknya dari Terengganu

05/12/2017

Geng mulut murai !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Geng bertih jagung kembali lagi duduk semeja, kali ni ditempat lain, acah-acah bercengkerama di bawah cahaya bulan malam sejuk nenusuk ke tulang, haha

04/12/2017

Sesi Bertih Jagung !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Memang seronok kalau dapat berkumpul ramai-ramai dengan kawan-kawan semua, lagi-lagi ramai dah berumah tangga ni, nak jumpa tu kemain payah lagi

Ayam Goreng McD


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masa KK balik kerja hari itu, tiba-tiba teringat akan ayam yang menari-nari kat kaca televisyen tu, terliur lah pula

03/12/2017

Udang celup tepung !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Nasiblah KK kat Kemaman ni tidak keseorangan, ada juga kak su yang boleh bawa berkawan, mujurlah kaksu ni kahwin dengan orang sini, hahaha

02/12/2017

Sayonara Aini !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk mulai bulan Disember, KK nak cerita yang sebenarnya kawan kerja KK dah sebulan berhenti kerja, sedih juga rasanya, tapi nak buat macam mana, redha saja

01/12/2017

Berehat sebulan...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah sekian lamanya, lebih kurang 30 hari KK meninggalkan blog kesayangan ni tanpa ada kata akhir, tup tup senyap, haha