Spice of My Life

Followers !

Halaman

19/07/2024

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, bertamu lagi kita di hari Jumaat, hari yang penuh bahagia, hari yang penuh bermakna.

13/07/2024

Sarapan

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Nak kata sarapan macam nak masuk makan tengahari, tapi KK ni baru nak makan,bolehlah ye mana mana pun.

10/07/2024

Cuti


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK cuti, tak ada aktiviti pun cuma nak rehatkan badan di rumah

09/07/2024

Sate pagi


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah sekian lama tak bersua muka, akhirnya berjumpa juga dengan salah seorang kawan kerja lama ni.

08/07/2024

Makan lagi


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Balik kenduri kita pergi pula satu majlis kawan kerja lama ajak makan makan kat rumah dia.

Kenduri


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alkisah semalam KK adalah pergi kenduri, taknak pergi sebenarnya tapi mak pula ajak teman dia, kita ni ikutkan saja

07/07/2024

Temuduga SPP

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, bulan lepas KK telah menghadiri sesi temuduga Suruhanjaya Perkhidmatan Pendidikan yang telah dilangsungkan di Ancasa Royale Hotel.

06/07/2024

(P7) 5D4N : Dalat | Ho Chi Minh | Mui Ne | 2024

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari terakhir dan episod alkisah percutian KK bakal berakhir disini, aduh, sekejap saja kan rasanya lima hari berlalu, rasa macam baru dua hari di Vietnam, haha, tapi begitulah setiap cerita pasti akan ada pengakhirannya

(P6) 5D4N : Dalat | Ho Chi Minh | Mui Ne | 2024

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bersambung lagi kita untuk episod seterusnya hari yang ke-4, esok dah balik, haha,jadi untuk hari ini kami dah di Ho Chi Minh, hotel betul betul di Malaysian Street, sebelah dengan Pasar Ben Thanh, tempat ala ala pasar payang tu, haha

(P5) 5D4N : Dalat | Ho Chi Minh | Mui Ne | 2024

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari ke-3 sudah pun tiba, lusa dah nak balik, aduhai, rasa macam tak nak balik, haha, jadi untuk pagi ni kami kena keluar dari hotel Dalat dan akan ke Ho Chi Minh, tapi kami akan ke Mui Ne untuk ke kawasan wisata.

(P4) 5D4N : Dalat | Ho Chi Minh | Vietnam | 2024


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Habis dari Crazy House, pergi pula taman bunga, antara tempat menarik bila datang ke Dalat, kat sini walaupun panas,tapi bunga segar segar penuh warna warni

(P3) 5D4N : Dalat | Ho Chi Minh | Vietnam | 2024



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi ni kami bertolak awal, sebab nak pergi ke Air Terjun Datanla, kat sini ada roller coaster tu, tak sabar nak sampai, tapi nak ke sampai tu lima jam juga, haha

05/07/2024

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah,dapat lagi kita memjadi tetamu Allah di hari Jumaat yang mulia ini.

Sarapan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Jarang lah kita nak sarapan dengan nasi, kalau boleh kita sarapan dengan spagheti pula, haha.

04/07/2024

Kopi sedap



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dah lama tak beli kopi ni, biasanya beli dekat pasaraya, tapi bila KK pergi cari dah tak ada, nak tak nak kena beli kat Shopee

Sambung lepak

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Habis main boling, bersambung kisah pergi melepak kat Kotasas, kita ni pergi melepak saja sini, nak duduk sini tak mampu, kawasan orang elit, haha

Boling

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Nak cerita alkisah semalam KK cuti, jadi semalam adalah aktiviti main boling, kita ni nak kata pandai tu tidaklah, terkadang ke longkang juga, haha

01/07/2024

Julai


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekejap saja kan masa berlalu, dah masuk bulan Julai, lagi beberapa bulan nak habis tahun dah.

21/06/2024

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Jumaat minggu ketiga untuk bulan Jun, berbaki lagi seminggu kita akan masuk ke bulan Julai, dah separuh tahun perjalanan kita.

3 Aidiladha 2024

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari terakhir KK bercuti sebelum kembali bekerja, boss KK baik bagi cuti sampai tiga hari, ahaha, orang lain cuti sehari saja.

20/06/2024

2 Aidiladha 2024

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Raya kedua KK masih bercuti lagi,harini kita keluar rumah tak beraya dah,kita pergi teman orang pergi beli barang, haha

1 Aidiladha 2024

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sangka kan dah raya haji kita ni, rasa macam baru lagi kita raya puasa baru ni, tapi dalam tak sangka dalam sibuk kerja, beraya lagi kita ni.

30/05/2024

(P2) 5D4N : Dalat | Ho Chi Minh | Vietnam | 2024



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bersambung lagi dari episod sebelah, selepas penerbangan dua jam, sampailah kami di lapangan terbang,masa ni dah letih, kena beratur panjang di imigresen, ramainya manusia masuk sini, beratur satu hal, bagasi pula buat hal.

21/05/2024

(P1) 5D4N : Dalat | Ho Chi Minh | Vietnam | 2024


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK nak bercerita sedikit tentang alkisah dua minggu lepas KK pergi bercuti menghabiskan duit gaji di Vietnam, haha, bukan selalu kita menghargai diri sendiri

08/05/2024

Pusing jalan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas kan KK adalah pergi jalan pusing bandar KL, lama dah niat nak pergi, tapi tak kesampaian

07/05/2024

Pusing bandar


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Macam inilah kehidupan orang tak kerja, ada masa terluang sangat banyak, hahaha, bukan tak nak kerja, cuma ada sebab kenapa KK berehat dulu.

02/05/2024

Rumah terbuka

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera, 

Minggu lepas KK ada dapat dua jemputan pada hari yang sama, alhamdulillah KK sempat pergi kedua dua majlis, tapi pergi seorang diri saja, hehe.

01/05/2024

Tinta bernoktah...



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah sekian lama KK merahsiakan, baru kuat untuk bercerita masalah peribadi yang dah sebulan KK pendam.

Selamat Hari Pekerja


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini 1 Mei, cuti umum sempena Hari Pekerja, jadi ramailah yang cuti hari ini kan, seronok kan? kerja baru dua hari dah cuti, hehe

30/04/2024

Masih beraya


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari Ahad kan KK cuti, jadi adalah masa untuk kawan kawan datang beraya, KK pun tidak kemana, jadi kita jemputlah beraya di rumah.

3 Aidilfitri 2024

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Raya ke-3 KK dah kerja, masa ni pergi kerja pun macam keadaan terpaksa, jalan pun lengang saja,iyelah kita pergi kerja pukul 8, masa ni orang tak keluar beraya lagi, haha

2 Aidilfitri 2024

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Berhubung kisah kereta buat hal semalam, jadi harini KK dah patah kaki, tak boleh nak kemana,kononnya nak pergilah baiki tayar tu, tapi kedai pula tutup.

1 Aidilfiri 2024

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semoga KK tidak terlambat untuk menceritakan kembali alkisah yang hampir tiga minggu lepas semasa kita semua sedang beraya, hehe

29/04/2024

Fasa tenang

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Maaf KK dah lama mendiamkan diri kerana dalam fasa bertenang,alhamdulillah KK raya seperti biasa dan semuanya berjalan dengan baik sekali.

08/04/2024

Ramadan 28


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, akhir ramadan KK berbuka di rumah setelah seminggu KK berbuka di tempat kerja, harini baru dapat merasa masakan mak.

Ramadan 28

 


07/04/2024

Ramadan 27


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK nak cerita alkisah petang tadi, lepas pada KK siapkan kuih raya, kononnya nak pergilah cari tempat basuh kereta.

Ramadan 27

 


06/04/2024

Ramadan 26


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah selesai puasa ke 26 untuk hari ini, berbaki lagi 4 hari sebelum kita semua akan beraya, tak sabar nak raya !!

05/04/2024

Ramadan 25 : Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, kita berada di penghujung ramadan, beberapa hari lagi kita akan beraya, KK sendiri tak sedar, rasa macam baru seminggu puasa, hehe.

02/04/2024

01/04/2024

Ramadan 21


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Puasa ke-21 hari, kita hampir ke penghujung ramadan, tak lama lagi dah nak raya, esok lusa dah pun, hehe

Ramadan 21


 

31/03/2024

Ramadan 20


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah selesai sudah puasa kita yang ke -20 ramadan sekejap saja kan masa berlalu, berbaki 10 hari lagi dan akan raya !

30/03/2024

Ramadan 17



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, selesai puasa hari ini, sekejap saja kan masa berlalu.

29/03/2024

Ramadan 18 : Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Syukur pada Allah kita bertemu lagi di hari Jumaat dan paling istimewa sekali di bulan Ramadan bulan suci penuh keampunan.