Spice of My Life

Followers !

Halaman

06/07/2024

(P4) 5D4N : Dalat | Ho Chi Minh | Vietnam | 2024


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Habis dari Crazy House, pergi pula taman bunga, antara tempat menarik bila datang ke Dalat, kat sini walaupun panas,tapi bunga segar segar penuh warna warni

Sempatlah pusing-pusing sambil buat video sikit, tapi kat sini panas,menyengat habis kulit muka kita yang nipis ni, hahaha.




Habis pusing taman bunga, kami seterusnya dibawa ke Mongo Land,orang kata kalau ke Dalat tapi tak kesini, memang tak sah,kena ke sini sebab ada gelongsor !Nampak dalam video macam menarik saja kan,tapi bila dah naik, menyesal tak sudah,haha.

Rupanya laju pelampung tu menyusur ke bawah, kami naik berenam semua menjerit tak cukup tanah, haha, tapi nak naik 10 kali pun boleh, kami cukuplah sekali, menyesal tak sudah,haha, penakut !







Dekat sini ada haiwan juga, unta, alpaca, arnab, kambing pun ada, tapi lebih fokus kepada permainan gelongsor tu, haha.

Usai disini, kami pun kembali ke hotel di Dalat, perjalanan mengambil masa tujuh jam untuk sampai, masa ni semua dah lembik, seharian berjalan, dengan panasnya, sama saja macam di Malaysia cuacanya, tak larat dengan cuaca.

Sampai hotel dah malam, tapi kita pekena kopi dulu, siang malam kopi kat sini, tapi yang seronoknya sikit tak sakit kepala, tidur pun lena saja, kopi kat sini semua sedap-sedap.




Bersambung...

Untuk tonton video penuh percutian KK di Vietnam, boleh klik --> SINI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan