Spice of My Life

Followers !

Halaman

30/04/2023

2 Syawal



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Episod bersambung di hari kedua dan KK masih beraya di Mentakab, cumanya harini KK dah nak balik, tapi balik petang.

1 Syawal

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK nak bercerita alkisah raya untuk tahun ini, kita mulakan dengan raya hari pertama, sedia maklum tahun ini memang KK beraya di Mentakab, bukan kampung sendiri, kampung orang, haha.

28/04/2023

Salam Jumaat

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, masuk seminggu kita berhari raya, syukur pada Allah kita masih lagi dipertemukan dengan hari Jumaat.

21/04/2023

Ramadan 30 : Kuih raya


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Usai Maghrib tadi, KK pun tolong kak tirah susun kuih dalam balang, biasalah esok kan nak raya, masa ini lah kita nak kira kuih raya.

Ramadan 30 : Berbuka


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini puasa terakhir untuk tahun 2023, alhamdulillah cukup berpuasa 30 hari, esok kita dah raya.

Ramadan 30 : Sampai !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah KK dah sampai Mentakab jam 1.30 petang tadi, semuanya selamat dan kek pun selamat, syukur pada Allah.

Ramadan 30 : Jom !


Assalamualaiku dan Selamat Sejahtera,

KK baru nak bertolak ni, selepas hampir 30 minit juga angkut barang semua, nak atur tempat lagi, bagasi campak kat bonet dah, haha 

Ramadan 40 : Berkemas !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK saja bangun lewat harini sebab nak rehat lebih, baju semua dah kemas siap dah cuma sebelum nak bertolak KK nak basuh baju dulu.

20/04/2023

Ramadan 29 : Siap semua !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak ada apa dah, semua dah siap, KK penat dah 2-3 hari ni tak berhenti buat kerja, mujurlah oven tu tak meletup ! haha.

Ramadan 29 : Tempahan lagi


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK sebenarnya dah siap buat kek minyak tadi, lepas tu saja lah tunjuk dekat status whatapps, ada pula orang nak tempah !

Ramadan 29 : Berbuka


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Rasa macam baru seminggu puasa, sedar tak sedar dah penghujung ramadan, sayu rasa hati kerana ramadan akan meninggalkan kita.

Ramadan 29 : Projek Biskut Raya 2023

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, masih lagi KK meneruskan Projek Biskut Raya setiap tahun tanpa jemu, KK berharap akan berterusan sampailah KK pencen, haha.

Ramadan 29 : Kuih Raya 2023 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,


Biskut Raya 2023 by Jari Jemari KimiĆ©s ❤️

Ramadan 29 : Siap !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, siap sudah lima biji kek minyak, KK buat dari pagi tadi, baru siap tadi, bolehlah rehat sementara tunggu asar.

Ramadan 29 : Kek Minyak


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini awal pagi KK bangun, bukan sebab saja bangun awal, tapi sakit perut, hahaha, kalau tak kerana sakit perut, tak bangun lagi.

Ramadan 29

 


19/04/2023

Ramadan 28 : Berbuka


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Esok lusa dah nak raya ni, ya Allah tak sabar rasa hati nak beraya, beraya kat kampung katakan, itu yang macam terlebih gula, haha.

Ramadan 28 : Berkemas


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sebenarnya tahun ni KK beraya di kampung, tapi bukan kampung sendiri, kita menumpang kampung orang lain, haha.

Ramadan 28

 


Ramadan 28 : Sambung


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini bangun lewat, entahlah penat sangat kot sebab semalam sibuk dengan COD, lepas berbuka sambung buat kek lagi.

18/04/2023

Ramadan 27 : Kek !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Patutnya minggu ni KK boleh fokus untuk siapkan kek, tapi biasalah kan kita merancang Allah yang menentukan, tergendala dengan projek lain.

Ramadan 27 : COD lagi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak ada dah COD lepas ni, KK penat, haha, keluar dari pukul 2 petang tadi, ini baru nak sampai rumah, tapi biasalah cari duit.

Ramadan 27


 

17/04/2023

Ramadan 26 : COD


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tadi KK habiskan sikit lagi untuk penghantaran kuih raya, KK dah hantar separuh, yang malam ini untuk yang dekat kampung ni saja.

Ramadan 26 : Berbuka


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, masih lagi kita diberi kesempatan oleh Allah untuk berpuasa pada tahun ini, tak lama dah nak habis Ramadan.

Ramadan 26 : Projek kek !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bermula minggu ni KK sibuk nak buat kek, tak adalah banyak mana, semuanya dalam lapan biji saja, jadi KK dah mula buat harini.

Ramadan 26


 

16/04/2023

Ramadan 25 : 9 balang !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK baru siapkan tempahan nutella button yang kawan tempah, alhamdulillah selesai sudah sembilan balang kesemuanya.

Ramadan 25 : Berbuka


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sikit saja lagi ! hahaha, nampak tak jenis tak sabar tu, kalau tak Jumaat hari Sabtu kita beraya kan, tak kisah mana pun asalkan beraya !

Ramadan 25

 


15/04/2023

Ramadan 24 : Berbuka


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini mak masak sayur pucuk ubi masak lemak udang dengan telur dadar, ikan tu rasa yang semalam punya.

Ramadan 24 : Nutella button


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam tengah nak tidur dah tiba teringat satu kuih yang pernah viral tahun ni, biskut nutella button, kalau ikutkan dari tahun lepas dah ada orang jual.

Ramadan 24

 


14/04/2023

Ramadan 23 : Berbuka


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masuk puasa ke 23 hari, alhamdulillah lagi beberapa hari lagi kita akan beraya, semoga kita semua akan menjayakan ramadan tahun ini.

Ramadan 23 : Siap bungkus !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru siap KK asingkan pesanan ikut nama, senang kita asingkan terus nanti tak kalut, lagipun tiap balang tu KK dah tulis nama.

Ramadan 23

 


Ramadan 23 : Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Panasnya cuaca minggu ni, memang panas menyengat sampai ke kulit, tak tahan sangat dengan cuaca.

13/04/2023

Ramadan 22 : Berbuka


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sangka lagi lapan hari kita berpuasa, kalau ikutkan kalendar dah minggu depan raya, nampak tak terlebih gembira KK? haha

Ramadan 22 : Tukar baru


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lama dah KK perasan yang bonet absorber belakang ni besi dah berkarat, tapi buat buat tak tahu sebab tak ada bajet dan malas nak ambil tahu.

Ramadan 22 : Temuduga


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini penat  sebab KK keluar tadi, KK ada temuduga kerja, jadi KK mencuba nasib tadi, kalau ada rezeki selepas raya dah masuk kerja.

12/04/2023

Ramadan 21 : Berbuka


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masih berbuka di rumah, tak sabarnya sebab dah nak raya, berbaki lagi sembilan hari dan kita kan beraya !

Ramadan 21 : Semperit akhir !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK siapkan semperit yang terakhir, tak ada dah lepas ni sebab barang kuih KK dah guna habis, kalau ada pun sikit sangat yang lebihan.

Ramadan 21

 


11/04/2023

Ramadan 20 : Berbuka


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK berbuka di rumah, sedar sedar dah 20 hari kita berpuasa kan, ya Allah tak lama dah nak raya, tak sabar !

Ramadan 20

 


10/04/2023

Ramadan 19 : Resipi Kek Minyak


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK nak kongsi resipi kek minyak yang sangat senang nak buat, paling pasti anti gagal, insyaAllah kalau ikut cara dengan betul akan menjadi.

Ramadan 19 : Tomyam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini mak masak tomyam! Antara lauk kesukaan KK kalau pergi kedai mek siam pun tomyam lah KK pesan, tak ada lauk lain dah, haha.

Ramadan 19 : Tambah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, ada lagi masuk untuk pesanan kuih raya, tapi untuk masa sekarang KK cuma buat dua jenis saja, semperit susu dengan snow almond.

Ramadan 19


09/04/2023

Ramadan 18 : Berbuka

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK kembali berbuka di rumah, semalam kan dah berbuka di hotel, jadi kembali semula bersama keluarga, alhamdulillah