Spice of My Life

Followers !

Halaman

04/10/2022

Coklat Keju


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru-baru ni KK dapat pesanan kek dari seorang kawan kerja sebelum ni, berkenan pula dengan kek sayonara yang KK buat bulan lepas masa KK habis notis berhenti kerja tu.

Mula kerja


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Begitu sibuk KK lepas balik bercuti sampai lupa nak bercerita kan pasal pergi Ipoh, lepas tu KK buat persiapan kerja,dan KK dah mula kerja pun.

26/09/2022

Luar kawasan



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Maaf agak sibuk sebab jadual KK bila jadi penganggur ni agak penuh, setiap hari ada saja aktiviti yang dibuat.

21/09/2022

Terakhir


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari ni hari terakhir KK buat kerja separuh masa di hotel sebagai pengemas bilik, cukuplah 3 kali sebab ikut perjanjian pun memang 3 hari saja.

20/09/2022

Makan petang



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK tak kerja, jadi adalah seorang makcik tu mengajak KK pergi makan, katanya nak makan kambing, entahlah tak puas kot tengok kambing hari-hari lalu depan mata, hahaha.

Meroti


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari Ahad baru-baru ni KK ada masa lapang, teringat akan roti pizza masa zaman kerja bakeri dulu, teringin nak buat.

19/09/2022

Separuh masa


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Jenis yang tak boleh nak duduk diam, KK tak boleh duduk rumah lama sangat, kematu jadinya, jadi KK pun carilah kerja separuh masa.

Sambung bergelap


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekarang KK nak sambung kisah yang temuduga tadi, kenapa tempat tu gelap ada jawapan di episod kali ni, dah macam drama, haha.

Temuduga?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru-baru ni KK ada nampak satu jawatan kosong dekat facebook, KK pun nak cuba lah kan sebab KK kan dalam notis, lagipun KK fikir boleh dah KK bermula dari sekarang.

18/09/2022

Akhiri kisahku...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bukan mudah sebenarnya untuk melepaskan sesuatu yang kita sayang, bila melibatkan soal hati ni tak semua manusia kuat untuk tempuh.

Pengganggur terhormat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masuk harini dah masuk enam hari KK menganggur, hahahaha, alhamdulillah sejak sejak jadi penggangur terhormat ni, ada saja rezeki yang Allah nak beri.

16/09/2022

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, harini hari Jumaat, penghulu segala hari untuk kita kaum lelaki menunaikan solat Jumaat di masjid.

09/09/2022

Masih berusaha


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru siap untuk deko kat luar kek ni, KK tunggu dia membeku kejap, bagi stabil kejap lagi kita sambung balik menghias.

Jumaat

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulilah, syukur pada Allah masih diberi kesempatan untuk bertamu lagi di hari Jumaat yang penuh barokah ini.

08/09/2022

Rojak ayam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK rehat agak lambat, jadi makan pun lambat, tak rasa nak makan nasi pun, ingatkan tadi nak beli calong, tapi terbeli rojak

Kek oren


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, kelmarin KK dapat siapkan satu kek tempahan dari kawan baik KK, setelah sekian lama tak berasap oven tu, haha.

07/09/2022

Sarapan


Assalamualaikum dan Sejahtera,

Pagi ni KK sarapan berat sikit sebab makan mi goreng, KK tambah pula lauk paru masak berlada nak bagi berselera sikit.

02/09/2022

80%


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu ni saja dah tiga kali KK berangkut barang dari asrama ke rumah, KK kemas sikit-sikit dan bawa balik pun sikit sikit.

Ngeter


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni kita melepak cari air dulu, biasalah dah petang baru nak cari makan.

Nasi ayam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Balik dari solat Jumaat tadi KK terus cari makanan, masa ni ramai lah orang sebab kaum lelaki balik dari masjid kan, semua cari makanan.

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah bertemu lagi kita di hari Jumaat, penghulu segala hari.

01/09/2022

September


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak lama dah kita nak habis setahun, lepas sebulan sebulan masa berlalu, begitulah kehidupan kan, mahu tak mahu hidup perlu diteruskan.

31/08/2022

Malaysia 65 tahun !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Selamat menyambut hari kebangsaan yang ke-65 tahun buat Malaysia ! Alhamdulillah negara kita dah 65 tahun bebas dari penjajah.

30/08/2022

Tomyam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tadi pergilah beli nasi campur dekat depan ni, ingatkan nak ambil lauk ayam merah, eh ternampak tomyam.

29/08/2022

Hadiah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak disangka-sangka dapat hadiah dari kawan baik KK iaitu makcik Atikah, ya Allah tak sangka rezeki yang tak disangka-sangka timbul.

Berkemas


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK dah mula berkemas barang,-barang peribadi nak bawa balik ke rumah, biasalah kita kan dalam notis, jadi boleh dah sikit sikit.

28/08/2022

Kek ros



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini bukan kek tempahan, tapi ini hadiah dari KK untuk kawan yang ada majlis merisik, KK nak beri sebagai ucapan tanda tahniah.

Perli


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Nak gelak kan rasa macam orang perli, tapi begitulah yang terjadi kat KK bila pesan McDelivery untuk malam ni.

Mi sup


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang ni KK makan mihun sup kat LYC tu, tempat lepak biasa kalau makan tenggahari, tapi kat sini sedap nasi ayam.

Kursus pertolongan cemas


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas rasanya, ke dua minggu lepas, KK lupa dah, benda dah lama kan, KK ada pergi satu kursus di Polisas, kursus pertolongan cemas.

Kek mangga


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ada buat juga kek mangga keju leleh, ada orang suka sebab kek ni basah dan rasa manis mangga tu jadi penyedap kek, memang ngam !

Lepak


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam semalam sempat lah keluar pergi makan, lama dah tak ukur jalan bandar kan, asyik terperuk juga bosan juga, haha.

27/08/2022

Kek hantaran


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, semalam dah siap kek ni sebenarnya, tapi KK lupa nak update, hehe, tapi tak apa harini kita tunjuk.

26/08/2022

Nasi goreng ayam paprik


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Makan tenggahari harini KK makan nasi goreng ayam paprik dengan telur mata, balik pada solat jumaat tadi lapar pula perut.

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, masih lagi kita diberi nafas oleh Allah untuk terus berbakti di atas muka bumi Allah ini di hari Jumaat.

25/08/2022

Boba


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tadi hujan lebat, lepas tu dah panas balik, tapi tak apa, biar langit yang panas, kita sejukkan hati kita dengan air boba, haha.

24/08/2022

Mi sup


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK rehat awal sebab lapar, entahlah kenapa padahal pagi dah makan, mungkin sebab KK kerja banyak kot, jadi kebulur, haha

Kopi sedap


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK nak cubalah rasa, jadi belilah sebungkus kecil tu dalam ada 15 sachet, sebab nampak macam sedap kan.

23/08/2022

Sambut + makan


Assalamulaikum dan Selamat Sejahtera,

Dua minggu lepas KK ada mencuba makan di salah satu kafe baru di tengah bandar Kuantan, saja nak cuba, KK kan suka mencuba.

Panas


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Makan tengahari KK harini kita makan sedap-sedap sikit, hahahah, kita makan nasi goreng kampung, awal makan tu.

Mangga keju


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas KK ada buat kek mangga, ada orang tempah, katanya nak keju dengan mangga banyak, jadi KK tunaikan, hehe 

Kerabu



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Macam inilah kehidupan, kalau kita tak tidur kita akan makan, lepas makan kita tidur, hahaha, tapi KK tak boleh nak tidur, sebab kerja.

22/08/2022

Makan malam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Comelnya telur mata tu, elok kejadiannya, berbentuk, naik geram tau, hahaha, terletak elok dekat nasi goreng kampung.

Calong


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk makan petang KK pekena calong, lama tak makan calong bila dah terasa nak makan tu meneleh air liur, hahaha.

Nasi goreng tomyam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak nasi goreng, setelah sekian lama dapur ni tak berasap, entahlah makin hari makin pemalas, biasalah orang nak berambus dah, haha.

21/08/2022

Lapar


Asssalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK balik kerja dah penat, balik malam pula tu, jadi KK pergilah bungkus makanan, hujan hujan ni terasa nak makan tomyam.

Karipap sardin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK nak cerita alkisah KK buat karipap, minggu lepas KK ada buat karipap sardin, ada kisah disebalik karipap sardin ni.

Nasi lemak



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang ni pekana nasi lemak dekat pantai, ada satu kedai makan agak terkenal juga kawasan Beserah ni, hehehe.

Asam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Siapa suka makan asam? KK suka makan asam tetapi KK suka yang manis saja, hahahaha, pelik pada orang biasanya lebih suka yang masam.

19/08/2022

30 hari


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Mungkin ceritanya sampai disini sahaja, KK dah buat keputusan, dan KK rasa ini keputusan yang betul, KK dah tak larat nak menipu diri sendiri.