Spice of My Life

Followers !

Halaman

18/04/2021

6 Ramadan : Berbuka



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, hari KK dapat lagi berbuka bersama keluarga

17/04/2021

5 Ramadan : Menu berbuka


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK berbuka dengan sambal pedas perut dengan taugeh masak lemak, rendang tu ada orang bagi tadi

4 Ramadan : Cermin mata raya



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam KK ada teman mak pergi buat cermin mata, lama dah mak ckp nak tukar cermin mata, baru KK ada masa nak bawa pergi kedai

3 Ramadan : Gulai ikan masin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk ramadan hari ketiga, KK berbuka di rumah mak, masakan mak kita kan sedap, mak siapa masak tak sedap? tak ada kan, semua mak reti masak sedap sedap.

16/04/2021

2 Ramadan : Buffet di hotel


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, rezeki KK dan kawan-kawan kerja untuk tahun ini dapat berbuka puasa di hotel, yang penting syarikat tanggung, hehe

13/04/2021

1 Ramadan : Semangat !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, selesai sudah puasa hari pertama kita, macam mana semua? masih okay atau dah tak bermaya? hehe

Selamat berpuasa !




Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pejam celik pejam celik esok dah kita mula berpuasa, tahun ini agak awal sebab belum habis setengah tahun kita dah berpuasa

09/04/2021

Salam Jumaat



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, bertamu lagi kita di hari Jumaat, dalam sedar tak sedar nak puasa dah kita, bukan esok tapi Selasa ni dah

Sarapan



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Di hening pagi, di pagi hari yang mendung tapi macam tak hujan, KK masaklah mee goreng di hari cuti

08/04/2021

Nasi goreng tomyam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lamanya tak masak, dan lama juga dapur kecil KK tak berasap, mungkin puasa ni berkepuk kepuk asapnya, hahahaha

07/04/2021

Pandan Gula Melaka



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kek ni semalam KK siapkan, ada tempahan dari kawan KK yang pernah tempah kek pandan salted caramel sebelum ini

Rezeki



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dua hari ni penat betul KK memikirkan kerja, penat otak penat buat kerja, boleh kata tiap hari KK kerja lebih masa

Sebelum puasa



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Beberapa hari lagi kita akan mula berpuasa, jadi KK ambil kesempatan untuk makan puas puas sampai kenyang ! haha

Lunch box


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lapar perut tak dan nak tunggu rehat tadi sampai KK beli dulu nasi kat kedai, nak tunggu rehat lambat jadi KK makan dulu, haha

05/04/2021

Heart Red Velvet



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, KK dah siapkan satu lagi tempahan kek dari kawan KK yang tempah kek red velvet berbentuk hati

Nasi lemak



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari ni patutnya KK balik kerja petang, tadi disebabkan KK ganti kawan cuti, jadi KK kena kerja sampai malam

Burger + Meatball



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK baru teringat ada satu kali tu KK pergi makan kat local cafe, dah biasa makan nasi lemak chicken chop tu, tapi kali ni lain

Mee kari tulang



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Panas-panas ni teringin nak makan mee kari pula, lagipun KK dah lama tak pekena mee kari, jadi kita pergi cari !

Black forest



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, siap satu lagi kek tempahan dari kawan KK yang tempah kek black forest

04/04/2021

Lepas geram


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Singgah makan lepas balik berjalan, bukan tak lapar dah berjalan jauh berpusing satu sungai tu, perut datang meragam, haha

Santai malam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila kerja balik awal ni adalah masa sikit malam pergi jalan tengok dunia luar, dari asyik terperuk saja kan, haha

03/04/2021

Lapar



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sempat nak balik kerja perut datang lapar balik, entahlah kenapa, mungkin sebab hujan, kalau tak sebab hujan, tak juga

Singgang



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Jarang sekali nak makan ramai-ramai macam ni kalau tak disebabkan rehat sama sama, hahahaha, kalau ikutkan tak boleh, tapi untuk KK, pasti semua boleh jalan,haha

Stocktake !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hujung bulan lepas KK di tempat kerja KK ada buat kiraan stok untuk tiga bulan terawal bagi tahun 2021

Kek Mahkota



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK dapat satu lagi tempahan kek untuk hari lahir, kali ni siap ada mahkota atas kek, tapi tu tak boleh nak makan ye, haha

02/04/2021

Petang



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari ni KK kan cuti, tapi tak cuti mana sebab sibuk siapkan kek yang orang tempah, dari pagi sampai ke petang KK siapkan

Salam Jumaat



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, kita telah sampai di bulan baru, hari yang baru dan tak lama lagi kita akan masuk ke bulan yang paling mulia, bulan Ramadan yang bakal tiba tak lama lagi