Spice of My Life

Followers !

Halaman

07/05/2021

25 Ramadan : Tomyam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini mak KK masak tomyam, lama dah mak tak masak tomyam, lagipun KK tak duduk rumah, jadi memang tak tahu mak masak apa hari-hari, hehe

24 Ramadan : Sup Ayam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam KK berbuka dirumah, mak KK masak sup ayam, sotong pun ada, KK makan sup ayam dulu lepas tu baru ambil lauk sotong

23 Ramadan : Biskut raya



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK sebenarnya dah lewat sangat buat kuih raya ni, awal puasa sangat sibuk, jadi KK curi-curi masa sikit untuk buat kuih raya

22 Ramadan : Mee calong



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Puasa ke 22 Ramadan mak KK masak mee calong, kalau yang tak tahu, mee calong antara makanan tradisi di kampung KK

05/05/2021

21 Ramadan : Pajeri nenas



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Puasa seterusnya KK berbuka di rumah, mak KK masak pajeri nenas dengan ikan goreng, tapi KK makan ikan masin tu je, hahahaha

20 Ramadan : Buffet Ramadan



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK akan marathon untuk hari puasa KK lepas lepas, hahahaha, harini dah puasa yang ke-22 dah, tapi dah terbabas bas, hahaha

01/05/2021

19 Ramadan : Micasa



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK berbuka puasa di luar, bukan biasa-biasa kedai ni tepi sungai Kuantan tu, sangat wow sebab pertama kali datang

30/04/2021

18 Ramadan : Ayam bakar


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam KK berbuka dirumah mak, mak KK masak sayur fucuk dengan ayam bakar, tembikai tu memang wajib ada tiap hari

18 Ramadan : Sahur


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk sahur pagi ni KK masak nasi goreng tomyam, entahlah kenapa teringin nak makan nasi goreng, bangun awal

29/04/2021

17 Ramadan : Sahur



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK tiap hari akan bangun sahur, tak pernah tinggal sahur sebab jenis terbiasa, dari kecil memang mak dah kejut bangun

28/04/2021

16 Ramadan : Ayam kicap



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK kembali berbuka dirumah semula, biasalah kita gilir-gilir kan, hehe, kadang kat rumah, kadang kat luar rumah

15 Ramadan : Kawan kerja



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK tak berbuka dirumah, sebab KK berbuka di luar, biasalah kawan-kawan ajak KK berbuka puasa, bukan selalu kan, hehe

14 Ramadan : Singgang



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, dapat lagi berbuka duduk semeja dengan keluarga bagi puasa ke-14 hari, nak masuk separuh bulan dah

13 Ramadan : Nasi ayam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK lupa nak update blog, hahah, KK sibuk sikit, puasa-puasa ni memanglah kerja tak berhenti, ada saja yang tak berhabisan

24/04/2021

12 Ramadan : Sardin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK berbuka dirumah, mak KK masak telur rebus masak pedas dan sardin, masak macam ni pun nampak sedap kan bulan puasa ni, hehe

11 Ramadan : Ambil angin



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak rancang pun nak pergi ambil angin, tapi KK memang ada niat nak pergi beli barang kuih sikit, nak beli tabung untuk kuih raya

23/04/2021

11 Ramadan : Sup ayam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK berbuka dirumah mak lagi, alhamdulillah, masih lagi kita dibulan ramadan, dalam tak sedar kita di kesebelas ramadan

10 Ramadan : Makan besar



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, semalam KK berbuka dengan rakan kerja sekali lagi, yang masa awal puasa tu sikit saja, kali ni semua ada

9 Ramadan : Tak ada selera lagi




Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk puasa ke-9, entahlah kenapa, KK makan sikit saja, lauk ada banyak, tapi mungkin sebab KK penat, jadi KK tak ada selera

8 Ramadan : Tak ada selera


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK agak sibuk sebenarnya sampai lupa nak tengok blog, lupa nak update pasal menu berbuka puasa

19/04/2021

7 Ramadan : Berbuka bersama rakan kerja



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Buat pertama kali dalam tahun ini, hari ini KK berbuka dengan rakan kerja, sebelum ni berbuka di rumah kan

18/04/2021

6 Ramadan : Colek



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK tak tahu mana KK belajar makan colek ni, hahaha, sebab biasanya colek ni makanan tradisi orang sepanjang bulan Ramadan

6 Ramadan : Berbuka



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, hari KK dapat lagi berbuka bersama keluarga

17/04/2021

5 Ramadan : Menu berbuka


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK berbuka dengan sambal pedas perut dengan taugeh masak lemak, rendang tu ada orang bagi tadi

4 Ramadan : Cermin mata raya



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam KK ada teman mak pergi buat cermin mata, lama dah mak ckp nak tukar cermin mata, baru KK ada masa nak bawa pergi kedai

3 Ramadan : Gulai ikan masin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk ramadan hari ketiga, KK berbuka di rumah mak, masakan mak kita kan sedap, mak siapa masak tak sedap? tak ada kan, semua mak reti masak sedap sedap.

16/04/2021

2 Ramadan : Buffet di hotel


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, rezeki KK dan kawan-kawan kerja untuk tahun ini dapat berbuka puasa di hotel, yang penting syarikat tanggung, hehe

13/04/2021

1 Ramadan : Semangat !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, selesai sudah puasa hari pertama kita, macam mana semua? masih okay atau dah tak bermaya? hehe

Selamat berpuasa !




Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pejam celik pejam celik esok dah kita mula berpuasa, tahun ini agak awal sebab belum habis setengah tahun kita dah berpuasa

09/04/2021

Salam Jumaat



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, bertamu lagi kita di hari Jumaat, dalam sedar tak sedar nak puasa dah kita, bukan esok tapi Selasa ni dah

Sarapan



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Di hening pagi, di pagi hari yang mendung tapi macam tak hujan, KK masaklah mee goreng di hari cuti

08/04/2021

Nasi goreng tomyam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lamanya tak masak, dan lama juga dapur kecil KK tak berasap, mungkin puasa ni berkepuk kepuk asapnya, hahahaha

07/04/2021

Pandan Gula Melaka



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kek ni semalam KK siapkan, ada tempahan dari kawan KK yang pernah tempah kek pandan salted caramel sebelum ini

Rezeki



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dua hari ni penat betul KK memikirkan kerja, penat otak penat buat kerja, boleh kata tiap hari KK kerja lebih masa

Sebelum puasa



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Beberapa hari lagi kita akan mula berpuasa, jadi KK ambil kesempatan untuk makan puas puas sampai kenyang ! haha

Lunch box


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lapar perut tak dan nak tunggu rehat tadi sampai KK beli dulu nasi kat kedai, nak tunggu rehat lambat jadi KK makan dulu, haha

05/04/2021

Heart Red Velvet



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, KK dah siapkan satu lagi tempahan kek dari kawan KK yang tempah kek red velvet berbentuk hati

Nasi lemak



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari ni patutnya KK balik kerja petang, tadi disebabkan KK ganti kawan cuti, jadi KK kena kerja sampai malam

Burger + Meatball



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK baru teringat ada satu kali tu KK pergi makan kat local cafe, dah biasa makan nasi lemak chicken chop tu, tapi kali ni lain

Mee kari tulang



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Panas-panas ni teringin nak makan mee kari pula, lagipun KK dah lama tak pekena mee kari, jadi kita pergi cari !

Black forest



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, siap satu lagi kek tempahan dari kawan KK yang tempah kek black forest

04/04/2021

Lepas geram


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Singgah makan lepas balik berjalan, bukan tak lapar dah berjalan jauh berpusing satu sungai tu, perut datang meragam, haha

Santai malam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila kerja balik awal ni adalah masa sikit malam pergi jalan tengok dunia luar, dari asyik terperuk saja kan, haha

03/04/2021

Lapar



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sempat nak balik kerja perut datang lapar balik, entahlah kenapa, mungkin sebab hujan, kalau tak sebab hujan, tak juga

Singgang



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Jarang sekali nak makan ramai-ramai macam ni kalau tak disebabkan rehat sama sama, hahahaha, kalau ikutkan tak boleh, tapi untuk KK, pasti semua boleh jalan,haha

Stocktake !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hujung bulan lepas KK di tempat kerja KK ada buat kiraan stok untuk tiga bulan terawal bagi tahun 2021

Kek Mahkota



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK dapat satu lagi tempahan kek untuk hari lahir, kali ni siap ada mahkota atas kek, tapi tu tak boleh nak makan ye, haha

02/04/2021

Petang



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari ni KK kan cuti, tapi tak cuti mana sebab sibuk siapkan kek yang orang tempah, dari pagi sampai ke petang KK siapkan

Salam Jumaat



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, kita telah sampai di bulan baru, hari yang baru dan tak lama lagi kita akan masuk ke bulan yang paling mulia, bulan Ramadan yang bakal tiba tak lama lagi

31/03/2021

Nasi pecel ayam + perut



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni kalau bab makan jangan tegur, kalau KK rasa nak makan, sampai hujung Kuantan pergi cari lagi, hahaha