Spice of My Life

Followers !

Halaman

16/10/2021

Calong



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang ni KK makan mee calong, bolehlah buat alas perut sebelum malam, sebab tadi dah makan nasi kan, hahahaha

Lunch box



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK kerja petang, bila kerja petang ni mana nak makan pagi, jadi tak makanlah KK dari pagi sampai masuk kerja

Tiramisu



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi ni KK siapkan kek untuk tempahan esok, disebabkan KK kerja petang, jadi sempat siapkan kek pagi ni sebelum masuk kerja

15/10/2021

12/10/21 = 27 tahun !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Menjangkau setahun lagi umur KK di tahun 2021 ini, alhamdulillah syukur kepada Allah yang telah memanjangkan umur sehingga ke hari ini

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah sekian lama KK tak mengerjakan solat Jumaat di masjid, akhirnya KK kembali solat di masjid setelah berbulan tak masuk

Nasi goreng bilis marah !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK cuti, sempatlah masak walaupun bangun agak lewat, biasalah cuti cuti ni, tak ada nak kejarkan apa sangat kan

11/10/2021

Lunch box



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila tak sarapan pagi, nak masuk tengahari dia jadi zombie dah, hahaha, lapar tu kemain mujur tak makan orang, hehe

10/10/2021

Akar kopi



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Balik pada makan shellout tu tak balik terus, ada saja tempat nak menyinggah, KK ni jenis suka minum kopi, semestinya akar kopi !

Shellout !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam ni kita makan sakan, bukan biasa biasa kita pergi makan shellout tau, anak tekak rimau kot ni, segala benda KK boleh telan, haha

09/10/2021

Rooftop Kuantan




Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bersambung dari alkisah tadi, lepas pada kita main baling baling bola, yang penting KK menang lah, gahahahaha, yang lain mereput !

Boling !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Disebabkan KK cuti lagi hari ini dan esok KK akan bekerja, jadi KK nak main boling malam ni, hahaha, sebenarnya dah tempah dari petang tadi, hehe

Kek coklat



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Satu lagi kek yang KK siapkan adalah kek coklat juga, tempahan dari kawan sekolah, nak deko yang biasa-biasa saja

Nasi goreng



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lamanya KK tak masak nasi goreng, ada berbulan dah tak berasap periuk nasi tu, hahaha, KK dah lama simpan sebab tak pakai

08/10/2021

Nasi goreng kampung



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam ni kita makan nasi bungkus lagi, KK beli anasi goreng kampung, lama dah tak makan nasi goreng, biasa kan muka KK ni tomyam, haha

Coklat Keju



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ada satu tempahan kek coklat dengan krim keju di dalam kek, kek macam ni memang ramai orang tempah sebab sedap sangat

Tempe



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Menu untuk gorengan petang kita buat tempe goreng kunyit, ini antara makanan kesukaan KK kalau sekeping tu sekali hadap je

Masak awal


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sedar-sedar dah siap masak, haha, KK kalau dah cuti ni memang jenis bangun awal

07/10/2021

Nasi goreng pattaya



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lama juga fikir depan kedai nasi tu nak bungkus apalah untuk makan malam ni, hahahaha, sampai habis pusing dah

Roti kopi



KK nak cerita alkisah yang KK buat roti kopi, bila tekak ni terasa nak makan, jadi kita pun buatlah sebab nak hilangkan teringin anak tekak

Nasi goreng



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Payah nak jumpa kedai masakan panas tapi buat masa tengahhari, biasanya malam baru nak jumpa masakan panas

Pagi!



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Selamat pagi semua ! Bersiaran agak awal sebab KK siap awal nak pergi kerja pagi ni

06/10/2021

Kerabu



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK beli kerabu ni kat rakan kerja, bini dia memang pandai masak, semua masakan memang jadi, lagi-lagi kalau masakan Thai.

Donat pandan



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK lupa dua atau tiga hari lepas KK ada buat donat pandan ni, biasalah bila kita ada masa nak godek dapur, maka inilah kejadiannya.

05/10/2021

Kek Mengira 123



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK baru siapkan satu biji kek untuk diberi pada seseorang, lagipun adunan kek ada lebih, jadi boleh dapat lagi sebiji kek

Tomyam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam ni KK makan awal, sebelum balik kerja dah isi perut dulu, sebabnya lapar sangat dah, tapi tak apa nanti dah balik kita terus tidur, haha

Langgar pantang



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bukan selalu KK nak langgar pantang ni, ahaha, ini pun sebab teringin sangat, lama dah tak pekena Kaori Cha, rasanya adalah dalam dua bulan tak pergi sini.

Lunch box




Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Perut KK ni cepat lapar, dia macam pengisar tu, lepas makan terus hancur, hahahaha, jadi untuk menu makan tenggahari adalah seperti berikut

Jemput



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK kerja petang harini, jadi sebelum masuk kerja tu kita makan dulu, masaklah apa yang ada kat rumah, KK pun masaklah mee segera ni.

Kad gantian



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK nak cerita sikit alkisah kad kumpul mata Petron ni, baru nak ganti yang baru selepas setahun KK tak pakai disebabkan hilang

Nasi goreng kampung



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam ni KK makan nasi goreng kampung, balik kerja petang, jadi bila dah malam lapar tu datang balik dah, KK pun cari makan.

03/10/2021

Makan



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Makan tengahari ni KK beli nasi campur saja, makan pelik pelik kan tak kenyang, jadi kita makan nasi senang

02/10/2021

Oktober !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masuk dah kita di bulan Oktober, ya Allah tak sangka sekejap sangat masa berlalu, berbaki dua bulan saja lagi untuk habis tahun 2021

10/09/2021

Siap masak



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK sekarang agak kemalasan, jadi sebab tu jarang timbul kat sini, hahaha, tapi alhamdulillah masih lagi meneruskan kehidupan seperti biasa.

04/09/2021

Ngopi



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK sambung cuti, KK nak habiskan sikit lagi cuti tahunan yang masih berbaki, KK punya cuti tak adalah banyak, tapi adalah juga.

03/09/2021

September



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sedar tak sedar kita dah masuk bulan September, berbaki beberapa bulan lagi nak habis tahun dah, sekejap saja masa berlalu.

31/08/2021

Nasi lemak



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam ni KK makan nasi lemak chicken chop, ingat tak masa baru baru ni KK tak dapat makan tu, jadi harini KK pergi lagi Local Cafe sebab nak cari nasi lemak, haha

Vaksinasi Dos 2



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, KK sudah mendapatkan dos kedua vaksin covid19 yang baru diambil semalam, semua selamat dan KK okay saja

Melecur pula..




Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak tahu lah kenapa kerap sangat tangan ni terluka, hari itu jari yang luka, kali ini tangan pula yang terluka, dah lah sakit !

30/08/2021

Rezeki orang kahwin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sangka dapat rezeki malam ni, kakak KK hantar makanan sempena kawan dia kahwin, orang yang kahwin, kita entah bila, haha

Lunch box




Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kembali lagi kita dalam entri "makan apa harini?" haahahaha, biasalah kita kena makan, kalau tak makan nanti kan lapar, hahaha

29/08/2021

Teringin



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni ada tabiat, dalam sebulan sekali mesti KK akan buat spagetti bolognese, entahlah kenapa dah jadi macam rutin.

Nasi pecel daging



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ada satu kedai dekat tempat kerja ni baru buka selepas sekian lama bercuti sebab PKP, kat sini dia punya nasi pecel tu sedap sangat.

28/08/2021

Tak sabar !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Orang lain dah boleh bebas ke sana sini, dah boleh makan di kedai, dan boleh masuk mana-mana premis tanpa halangan, KK belum lagi !

Temerloh : Penat !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk hari kedua macam biasa, pergi kerja pagi dan balik malam, cuma hari ini nampak ramai dah orang datang dan kerja KK pun bertambah.

Temerloh : Mula bertugas !

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bersambung lagi dengan kisah tadi, untuk hari pertama KK lapor diri jauh dari Kuantan, bukan senang nak datang ni kalau tak sebab kerja kan

Jalan ke Temerloh?



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK baru teringat yang ada satu kisah KK nak sangat cerita, minggu lepas KK ada pergi Temerloh, bukan sebab berjalan, tapi sebab urusan kerja.

Lunch box



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk rehat kali ni KK makan nasi campur, lama dah tak makan nasi campur ni, asyik makan benda lain saja kan, hehe

KK dah jadi atuk !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK nak cerita alkisah kucing beranak dalam bilik asrama ni, aduhlah tak pasal kita jadi atuk dah, tak sangka dapat cucu tiga ekor, haha.

27/08/2021

Makan malam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Entahlah kenapa rasa macam tak larat badan lepas kemas kemas rumah petang tadi, mungkin sebab penat kot.

Kek buah



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kali ini ada orang tempah kek buah, bukan kek bua campur dalam kotak tu, tapi nak buah segar atas kek, KK tak pernah lagi buat.