Spice of My Life

Followers !

Halaman

05/03/2021

Salam Jumaat

 



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bertamu lagi kita di hari Jumaat, sekejap saja masa kan, dalam tak sedar dah nak masuk hujung minggu

04/03/2021

Roti sosej



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Biasa KK masak nasi goreng kan? tapi kali ni agak istimewa sedikit sebab kita tak buat nasi pun, kita makan roti pula, haha

02/03/2021

Mac




Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bermula buku baru di bulan yang baru, macam itulah kehidupan kita, sedar tak sedar dah masuk bulan baru pun

28/02/2021

Rezeki malam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, pentingnya kita hidup berjiran ni apabila kita berbaik, kalau tak berbaik tak ada faedah juga kan, hahaha

Layan tekak



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekali sekala kalau melayan anak tekak ni payah juga kan, dia punya terasa nak makan tu bukan biasa-biasa, haha, nak makan ayam 

Mee kari



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila dah lama tak merasa ni kan, dapat sekali rasa mee kari, memang terbaiklah, kalau kena dengan kuat pekat dan sedap, lagi rasa nak menambah saja

Donat gebu !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK sebenarnya dah lupa pasal donat ni, itulahkan kita dah berjanji dengan orang, tapi orang tu yang ingatkan kita, haha

Pertama kali



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam baru dapat berjalan setelah sekian lama tak tengok bandar, bukan tak nak berjalan, tapi takut juga kan, dalam kita berjaga-jaga, bukan kita nampak

27/02/2021

Rezeki sambilan



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, dalam ambil tempahan secara sambilan tu, ada juga orang nak pesan kek dengan KK, tak putus alhamdulillah.

Makan malam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alkisah sebelum balik kerja tadi KK lapar, sebab hari ni banyak sangat kerja, KK terpaksa selesaikan sebelum hari Isnin, nak tak nak KK kena siapkan juga

26/02/2021

Salam Jumaat



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lega bila dah cuti ni sebab kita dah boleh rehatkan sikit badan, KK dari semalam dah cuti ambil cuti tahunan, hehe

21/02/2021

Makan tengahari



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sempatlah juga masak tu walaupun rehat sekejap sebab KK dah keluarkan awal-awal pagi tadi, jadi balik terus saja masak

20/02/2021

Jangan hasut !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK sebenarnya nak marah, tapi bercampur dengan air mata, tapi kita nak marah tu, macam mana boleh keluar air mata? hahaha

Nasi daging bakar air asam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, sekarang dah boleh makan kat kedai kan, sebelum ni ada had, tapi sekarang tidak lagi, semua dah boleh duduk ikut kapasiti meja tu, hehe

Kek mangga



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lama dah KK tak dapat tempahan kek mangga, kalau dulu kan tiap minggu semua nak kek mangga, tak kira besar kecil semua nak ada mangga atas kek, nampak sedap kan

Sarapan



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi ni agak kerajinan setelah sekian lama tak masak untuk sarapan, KK buat nasi goreng, macam biasa sayur penuh pada nasi, haha

19/02/2021

Nasi goreng sotong



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam malam ni dia buat lapar pula, KK ni pantang kalau lapar, sebab setengah orang antara tidur dengan lapar mungkin akan pilih tidur, tapi tidak bagi KK

Kelakar



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alkisah boba kali ni dah lama, cuma baru teringat nak cerita, hahaha, alkisah beli brown sugar boba, tapi boba tak ada, hahahaha

Keluar



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Balik pada solat tadi, KK kemas-kemas dulu rumah sebab tadi sebelum pergi masjid KK ada bakar kek yang orang tempah

Salam Jumaat



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, syukur pada Allah KK masih lagi diberikan peluang oleh Allah untuk menghirup udara segar di pagi hari

12/02/2021

Asam pedas ayam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK dah siap masak awal pagi tadi, ini makan kali ke dua dah, biasalah petang ni cepat lapar, pantang ada makanan kita akan habiskan

Biskut




Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam penatnya sampai KK rasa nak hempas-hempas lantai, haha, sebabnya nak dekat seharian KK buat biskut

Salam Jumaat



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, bertamu lagi di hari Jumaat  macam mana semua? masih sihat kehendaknya atau tidak berapa sihat? 

11/02/2021

Burger ayam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk di pagi hari yang hening ini, KK gigih siapkan burger bagi santapan pagi KK bersama rakan-rakan kerja

Rimas !




Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni sejenis manusia yang tak suka rambut panjang, entahlah kenapa KK rimas lagi-lagi kalau berpeluh, habis basah kepala !

10/02/2021

Takoyaki



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK sebenarnya teringin nak makan ayam goreng depan Alfa Indah ni, lama dah lalu tapi tak singgah mana, tak terasa nak

Bertukar ganti

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bulan ni KK ada rezeki lebih sikit, jadi dapatlah KK tukar karpet kereta KK yang dah lusuh sangat, keadaan yang sangat teruk, haha

Kek cawan berhias



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, KK masih lagi menerima tempahan kek atau kek cawan, ada saja kawan-kawan yang sentiasa menyokong KK

09/02/2021

Terjebak sekali



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini semua sebab terpengaruh dengan Shoppe, KK terjebak beli roadtax holder ni sebab kawan KK hasut suruh beli sekali

Donat tak jadi !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam semalam KK buat donat, tapi hampanya donat KK tak jadi, entahlah mana silapnya, tapi rasa macam dah ikut cara dengan betul

06/02/2021

Nostalgia



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Nostalgia betul dengan kek ni, kalau nak tahu, inilah kek yang KK mula-mula sekali belajar buat masa dulu, antara kek lejen sekali

05/02/2021

Ceritera si putih



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Nak cerita lagi kisah yang tertunda selama dua bulan ni, tapi kisah ni berepisod, jadi KK singkatkan senang, tak naklah jadi sinetron kan, beratus episod, hahahahahaha

Makan malam



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, baru siap masak ni juadah untuk makan malam bersama teman serumah, hari ni ada seorang cuti, jadi KK masak berdua

Anak gajah terduduk !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini KK nak cerita alkisah sedih pun ada, lawak pun ada, hahahaha, tak tahu nak mula dari alkisah anak gajah terduduk ni

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, syukur kepada Allah kita masih lagi dapat bernafas di atas muka bumi Allah hingga ke hari ini

31/01/2021

Meriah !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bersyukurnya KK dapat rakan serumah yang jenis suka belanja orang makan, entahlah kenapa sampai KK rasa segan dengan diaorang.

Rezeki


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, dua tiga menjak ni KK kerap dapat tempahan kek dari kawan-kawan, bersyukur sebab dapat sokongan

30/01/2021

Rak pinggan baru


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Disebabkan KK dah mula balik ambil tempahan, jadi KK dah bawa semua barang dan pekakas bakeri KK ke asrama

Urusan kerja



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Nak kata kaya, tak juga, tapi biasalah nak tambah koleksi kad debit bersusun dalam beg duit, hahahahaha

29/01/2021

Makan malam

 


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Disebabkan hari ni KK cuti, jadi KK tiba rajin nak masak, lagipun kat asrama sekarang dah ramai, KK tidak lagi keseorangan

28/01/2021

Nasi lemak chicken chop


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni nampak cuaca macam nak hujan, tapi dari tengahari tadi dan mendung, tak hujan hujan juga, mungkin langit dah tukar warna, hehe

Masak-masak

 

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bukan selalu buat kerja macam ni, tapi adalah juga kadang-kadang buat hal, hehe, masak kat tempat ni kena berani mati, haha

Nasi goreng kalis kecaman


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi ni KK sempat masak, semalam dah sediakan barang cukup, siap potong apa semua, jadi kita campak-campak saja dalam kuali

21/01/2021

Nasi daging bakar


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lama tak pekena nasi daging bakar, lagi-lagi tengah mendung kelabu ni, terasa nak makan makanan yang sedap saja

16/01/2021

Makan malam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dua hari lepas KK ada keluar pergi makan, dalam takut-takut tu, pergi juga sebab ada orang ajak makan

Kek coklat krim keju



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam kan KK cuti, jadi sempatlah nak godek oven, biasalah seminggu sekali baru berasap oven tu sebab KK tiada tempahan

15/01/2021

Tomyam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sebenarnya KK dah masak siap pagi tadi, tapi baru saja nak cerita ni, hehe

Salam Jumaat



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alkisah kelakar masa nak masuk masjid tadi, KK dari rumah ni memang dah sedia dengan sejadah dan telefon, bawa telefon sebab nak imbas QR kod di masjid, malas nak tulis

13/01/2021

Pagi !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Selamat pagi semua ! Macam semua dah mula PKP ke tu? hehe, alhamdulillah, KK disini baru mula PKPB dah, semoga kita semua dimurahkan rezeki pagi ini.

10/01/2021

Roti telur



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Teringin nak makan, jadi kita buat, dari semalam KK teringin nak makan roti telur, entah apa mengidam, haha