Followers !

Jumaat, 22 September 2017

Sepetang di Beserah !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dapat pekena air batu campur dengan keropok lekor petang-petang ni memang sedap lagi-lagi kalau kena dengan air lada

Rabu, 20 September 2017

Melantak di Chilli Steamboat & BBQ Grill


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alkisah semalam KK ada pergi melantak steamboat, pergi dengan kawan kerja, apa lagi, simpan perut dari petang tau, punyalah tak nak bagi rugi, haha

Aiskrim tembikai


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Aiskrim tembikai ni baru saja tular di televisyen, budak-budak pantang tengok benda manis ni, mesti mengamuk suruh mak ayah belikan, haha

Selasa, 19 September 2017

Photobook dah sampai !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Akhirnya, penantian itu satu penyeksaan kan, haha, KK ni jenis tak boleh tunggu lama, jenis tak sabar, tapi nak tunggu photobook ni memang kena sabar

Kuih Jem


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Siapa pernah makan kuih ni? atau pernah tengok kat mana-mana? kalau orang-orang tua sukalah makan kuih ni, hahaha

Pisang goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk petang ni KK buat pisang goreng, sebab beli sesikat, jadi banyak lebih, KK potong siap-siap, letak dalam peti

Makan besar !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam punyalah makan besar, tapi tak adalah besar mana, makanan tu banyak macam orang tak makan sehari, hehe

Isnin, 18 September 2017

Apam balik


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas KK ada cuba satu resipi tular di FB, iaitu apam balik, tengok tengok bahan semua dah ada di dapur, apa lagi ayuh kita godek-godek dapur, hehe

Ahad, 17 September 2017

Roti canai


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini kita makan roti canai pula, sekali sekala tukar angin pula, asyik-asyik makan nasi bosan juga kan, jadi kita makan roti

Popia ayam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni datang kebulur juga, tapi jangan dirisau, kita pasti ada makan, kalau duduk dengan KK tak ada istilah berlapar ye, insyAllah pasti ada makanan

Sabtu, 16 September 2017

Ayam kunyit + Sayur campur


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak biasa-biasa saja, tapi macam tu lah, hari-hari pun biasa, tak adanya yang luar biasa, haha, bukan masak nasi beriyani gam pun, hahaha

Pisang goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Terasa tekak ni nak makan pisang goreng, jadi masa KK ke pasaraya tadi, nampaklah pisang nangka sesikat kecil tu

Sizzling mee


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masa KK cuti minggu lepas, tiap malam keluar semata-mata nak lepak dengan kawan dan bergosip, haha, KK ni kaki gosip juga, untuk tahu perkembangan terbaru

Roti telur


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk menu petang KK rasa nak habiskan roti keping yang nak sampai tarikh luput ni, ada lah separuh bungkus lagi

Jumaat, 15 September 2017

Kek Bulan !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni suka juga makan kek bulan, kalau tiba nak tahun baru tu, memang bersusun lah kek bulan kat rak-rak pasaraya tu

Jemputan raja sehari


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Musim nasi minyak kembali lagi, kali ni bukan satu tapi tiga jemputan, dua pada bulan ini, dan satu pada bulan hadapan

Sibuk !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Seminggu lebih tak menjenguk kat sini, haha, dah naik bersawang sikit blog ni, maaflah, KK agak sibuk dengan kerja

Jumaat, 8 September 2017

Sardin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak sardin, haha, masakan tersusah di seluruh dunia, chef-chef terkenal pun memang angkat kaki kalau suruh masak sardin ni

Nasi Kukus My Mama !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK minggu lepas ada pergi melantak tambahkan lemak, haha, pagi-pagi buta dah makan nasi kukus dengan si Uzma ni, yang Uzma ni kerja nengikut saja

ALF2 dengan gadis !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas masa raya haji kedua, KK adalah ajak-ajak ayam kawan untuk pergi tengok wayang, tak disangka ajak-ajak ayam tu disambut serius pula, haha

Khamis, 7 September 2017

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kembali lagi kita bersua di hari Jumaat, sebenarnya agak panas harini, terasa juga bahang ni, haha, tapi tak apa, hidup mesti diteruskan, hehe

Donat Pandan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ada berkongsi kisah donat hijau di facebook pagi tadi, KK terlebih rajin pula buat donat, sebab tengok orang kongsi resipi, jadi tak banyak cakap, kita buat

Ayam kunyit + Sardin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak, haha, macamlah dia seorang kat dunia ni memasak kan, tapi KK masak dengan hati dan perasaan yang tenang, hehe

Isnin, 4 September 2017

Aidiladha 2017 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semua dah mula bekerja kan, seronok cuti? haha, kemain lagi ye, habis dah melantak daging korban? jaga-jaga jangan terlebih