Followers !

Khamis, 31 Disember 2015

31 Disember 2015 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lagi beberapa minit kita akan menyambut tahun baru, tak sangka kan tahun demi tahun berlalu, masa begitu cepat meninggalkan kita di belakang


Rabu, 30 Disember 2015

Meniti penghujung...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

2 hari lagi sebelum kita semua akan menjengah ke tahun baru, yang lain tak kisah, yang kisahnya umur makin tua, haha, tahun depan dah 22 tahun


Sabtu, 26 Disember 2015

Jalan-jalan di pantai...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

2 hari lepas, masa KK ada keluar dengan mak KK, ada KK ceritakan pasal Arif nak berjalan-jalan di pantai katanya, tak nak lepak di bandar, nak ambil angin


Jumaat, 25 Disember 2015

Baju kerja !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kerja dah 2 bulan lebih, baju baru nak dapatnya, biasalah, kedai baru kan, lambat sikit perjalanannya, sekarang pun masih banyak yang tak siap


Teman mak seharian


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK cuti, jadi ambil masa sikit luangkan masa untuk mak, lama tak tak melayan karenah mak kita seorang ni


Khamis, 24 Disember 2015

Salam Jumaat 2015 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bertamu lagi kita di pagi Jumaat yang penuh barakah dan nyaman, panas cuaca, sangat baik untuk mulakan hari yang panjang


Kembali baik !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, kejadian hitam itu masih menghantui KK, untuk lebih berhati-hati dalam pemanduan, walaupun bukan salah KK, walaupun bukan KK yang buat


Danial datang melawat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

2 hari lepas, kawan KK semasa STPM datang melawat KK di tempat kerja, Danial ni cuti semestar dah sampai bulan 2 tahun depan, wuhooo !


Jumaat, 18 Disember 2015

BR1M 2016 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dah sampai surat BR1M untuk tahun depan, berpinar-pinar mata ibarat melihat permata, haha, nak dapat duit kan, mana tak suka, gembira sangat


"Hadiah" di pagi hari


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bangun pagi di hari cuti, niatnya nak cuci kereta, berbulan dah tak basuh, 2 hari lepas KK cuma lap dengan kain basah saja


Khamis, 17 Disember 2015

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bersua lagi kita di hari Jumaat, kalau di Terengganu, Kelantan dan Johor dah bercuti hari ini, negeri lain seperti Pahang, belum lagi tau, haha, jangan curi tulang


Kucing Manja


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni memang suka sangat dengan kucing, segala jenis kucing semua suka, pantang nampak kucing mesti nak pegang


Selasa, 15 Disember 2015

Walimatul Urus Nurul Shahirah & Abdul Latif !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru berkesempatan nak membebel pasal kahwin orang, malam ni rasa semangat sikit nak menulis, kalau tak penat tak habis-habis


Isnin, 14 Disember 2015

Penat tak hilang lagi


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dari hari Ahad, sampai ke harini, penat majlis tak hilang-hilang lagi, mengalahkan pengantin kita ni, haha, begitulah penangan dari pagi sampai petang


Sabtu, 12 Disember 2015

Bridemaid dah siap !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bangun awal, hujan lebat sangat, risau akan pelamin, basah ke, banjir ke, tak sempat nak bersanding kan, hehe, harapnya tak ada apa-apa yang berlaku


Tahniah sahabat ! #ShahiraLatiff


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, dengan sekali lafaz, sahabat dari kecil KK telah selamat menjadi hak milik orang, tak sangka seorang lagi telah berkahwin

Jumaat, 11 Disember 2015

Undangan majlis perkahwinan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sangka, dua orang kawan KK akan menamatkan zaman bujang, masing-masing perempuan, nak jadi bini orang dah belaka


Khamis, 10 Disember 2015

Bow Tie buat sendiri :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari Ahad ni KK cuti, patutnya esok, tapi KK minta tukar, sebab ada majlis besar, kawan dari kecil nak menamatkan zaman bujangnya


Rabu, 9 Disember 2015

Projek di malam hari...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau sampai tahap kerajinan, segala benda nak buat, sampai tak kenal erti penat KK ni, kalau dah sampai rajin, kalau dah malas, jangan harap nak buat, jeling pun tak mahu, hahaha


Selasa, 8 Disember 2015

Setelah sekian lama...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Akhirnya, baru lah dapat bernafas, setelah sekian lama menghilang, KK kembali menghidupkan kembali blog yang dah bersawang ni, haha


Isnin, 23 November 2015

Nasi Ayam Mak !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini mak KK masak Nasi Ayam, makanan kesukaan KK, hehe, KK dah boleh baca perangai mak, kalau dia tak ada idea nak masak lauk, pasti buat nasi ayam


Ahad, 22 November 2015

Selamat Tengahari !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sibuknya KK sekarang, sampai seminggu tak update blog, haha, maaflah semua, padahal bukan sibuk sangat pun, buat-buat sibuk saja


Selasa, 17 November 2015

Lepak di Streetz Cafe !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Beberapa hari lepas, KK ada cerita pasal mak buyung dengan anak dara datang melawat KK di tempat kerja kan, mereka tunggu sampai KK balik kerja, haha


Isnin, 16 November 2015

Kawan datang melawat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sejak dua menjak ni ramai saja kawan KK datang melawat, almaklumlah, kedai baru kan, orang semua nak mencuba, hehe


Ahad, 15 November 2015

Isi perut di Nasi Ekspres


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Jumaat lepas, KK seharian keluar dengan si Arif ni, sebelum dia berlepas semula ke Kuala Lumpur, penuhkan masa dengan sebaiknya


Khamis, 12 November 2015

Lepak bersama A2 Homies !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Seronok sangat harini dapat jumpa dengan kawan masa STPM dulu, lama sangat dah tak jumpa, rindu sangat dengan mereka


Rabu, 11 November 2015

Makan malam di Terminal Satay Zul !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Teringin pula nak makan satay tekak ni, dua tiga hari ni teringat ke satay, macam-macam tekak ni, duit kalau banyak tak apa, ni cukup-cukup saja, haha


Selasa, 10 November 2015

Gadis datang melawat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kedai buka pukul 10, tapi ada pelanggan yang 10:30 pagi dah terjah dalam kedai, kadang-kadang roti tak siap bakar lagi, haha, sabar nya pelanggan tu tunggu


Sabtu, 7 November 2015

Kerja petang *-*


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK kerja petang harini, dan untuk kali terakhir, haha, sebab esok KK dah mula kerja pagi semula, jadi kalau nak kerja petang, kena tunggu lagi 2 minggu


Makan di East Coast Buffet Steamboat Restaurant


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam semalam, KK bersama Arif  makan steamboat lagi, haha, tiap minggu makan steamboat, tebal sangat poketnya, haha, sekali sekala bolehlah


Khamis, 5 November 2015

Rambut pendek

SEBELUM

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bergantung kepada minat dan citarasa masing-masing, ada yang suka panjang, ada yang suka pendek, ada yang suka tak ada terus, haha


Rabu, 4 November 2015

Seni Latte !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kita ni bukan orang senang, lepak Starbuck selalu, lepak tempat-tempat yang penuh ekslusif, makan pun warung saja kan, haha


Isnin, 2 November 2015

Melunaskan komitmen...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK kerja petang, mak tak tahu, pagi-pagi buta dah ketuk pintu bilik, ada nak pecah, dia tak tahu KK kerja, ingatkan pagi, ganggu orang nak tidur saja


Ahad, 1 November 2015

Selamat Datang November !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Nak habis tahun dah, sekejap saja masa berjalan, sedar tak sedar, dah bulan 11 kan, memang sangat tak sangka masa berlalu, macam air


Jumaat, 30 Oktober 2015

Makan besar di Dee Roffa Buffet Steamboat & Grill


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekali sekala bolehlah nak makan besar sikit, kalau seminggu sekali, makan pasir hujung bulan, haha, jadi kalau gaji kecil macam KK, kena berpada-pada


Khamis, 29 Oktober 2015

Lepak dengan Arif


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK balik awal, sebab tak ada kerja sudah, jadi pengurus KK beri pelepasan untuk balik, hehe, jadi pukul 6 dah balik


Rabu, 28 Oktober 2015

Balik rehat...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila tempat kerja dekat dengan rumah ni, kalau rehat mesti nak balik, sebab 5 minit saja KK dah sampai rumah, tak banyak makan masa


Selasa, 27 Oktober 2015

Kumpulan baru !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bermula dengan pekerjaan baru bukan mudah, nak biasakan diri dengan tempat baru, orang-orang baru, persekitaran baru dan segala benda baru, haha


Isnin, 26 Oktober 2015

Walimatul Urus Diana & Duan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari Sabtu baru-baru ni, KK telah menghadiri satu majlis undangan orang kahwin, kita tak tahu lagi, jadi kita makan dulu nasi minyak orang, haha


Ahad, 25 Oktober 2015

Hidup baru !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK memang nak sangat update blog, tapi 2-3 hari ni laptop buat hal pula, bila on tak jadi, tak tahu kenapa, pagi tadi buka elok pula, saja laptop ni buat hal


Rabu, 21 Oktober 2015

Esok dah mula kerja !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ya Allah, tak sangka rezeki KK, akhirnya dapat juga kerja, setelah hampir 21 hari mencuba nasib di merata tempat, tiba pula masa KK untuk menyambung cari duit, haha

Selasa, 20 Oktober 2015

Sesi membungkus hadiah #


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari Sabtu ni akan ada satu majlis perkahwinan salah seorang kawan KK, seronok tengok orang semua nak kahwin, kita saja yang tak ada calon, haha


Sabtu, 17 Oktober 2015

Checkered Cake & Kek Dam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sangka dengan sekali percubaan, kek dam KK menjadi, walau tak secantik hasil tangan kak ita, tapi bolehlah, haha, sifu kak ita, anak buah nak tunjuk kek checkered ni, hehe


Jumaat, 16 Oktober 2015

Kejutan Hari Lahir KK !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ya Allah, tak sangka dapat kejutan yang boleh buat KK sakit jantung, haha, geng-geng KK ni memang suka buat kejutan, lagi-lagi kalau dapat rakan subahat, haha


Khamis, 15 Oktober 2015

Demam dah kebah sikit


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ya Allah, betullah sakit itu penghapus dosa kecil, banyak sangat dosa KK ni, sampai demam tak bangun terus, badan memang panas sangat


Rabu, 14 Oktober 2015

Demam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

2-3 hari lepas rumah KK adik yang demam, sampai tak pergi sekolah si adik tu, tapi baru saja harini dan kebah, dan nampak sihat


Isnin, 12 Oktober 2015

Kudapan petang : Jemput bilis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang lepas balik kerja mesti lapar kan, begitu juga KK, saja-saja kat rumah pun perut mesti diisi, lapar sangat, padahal dah makan, tak tahu lah kenapa, mulut asyik nak makan saja

Ahad, 11 Oktober 2015

Secara rasmi 21 tahun !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah dan syukur ke hadrat Illahi, sudah cukup 21 tahun KK hidup di muka bumi Allah ini, secara rasminya dengan tanggal 12 Oktober setiap tahun, meningkat setahun lagi umur KK


Sabtu, 10 Oktober 2015

Kisah temuduga semalam...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lupa nak cerita kan, hehe, patutnya cerita semalam, tapi disebabkan lupa, terpaksa cerita balik kisah yang nak basi ni, haha


Jumaat, 9 Oktober 2015

Kali ke-3


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Akibat dari keganasan dan sikap leka KK, tempered glass telefon ni selalu sangat retak, pakai tak sampai seminggu, terlanggarlah, jatuhlah, mangsanya tempered glass tu, haha