Followers !

Rabu, 31 Ogos 2016

Sebulan



Asaalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini genap sebulan KK ditukarkan ke cawangan Kemaman, sedar tak sedar dah sebulan lebih KK jadi warga Kemaman ni, haha, warga yang tak kekal selamanya

Selasa, 30 Ogos 2016

Kuew Tiow Goreng !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Selepas kena membebel semalam dengan si Arif, haha, kesnya masak tak ada sayur, KK masak kosong saja, dia cakap patutlah selalu sakit, tak cukup zat, haha

Murtabak mee segera !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Demam-demam pun kena masak untuk diri sendiri, kena juga nak isi perut manja ni, tak masak tak makan pula, bila tak makan tak boleh makan ubat

Tak ada selera...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini rasa lemah sangat tak tahu kenapa, mungkin sebab pagi tadi hujan, badan ni pun ikut malas nak bangun, haha, kalau boleh nak tidur saja

Cucur lagi...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila malas nak masak, kita bancuh saja cucur segera jenama Adabi ni, malas nak beria bagai, haha, asal dapat kenyangkan perut jadilah ye,bukan selalu kan

Isnin, 29 Ogos 2016

Jag Mini Comel !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Susahnya lah tak ada gelas nak minum air ni, KK ni memang kuat minum air, yang ada pun gelas kecil saja, takkanlah KK nak terus minum dari botol air 1.5 liter tu, haha

Ahad, 28 Ogos 2016

Teh Kurus : Juna Slim Tea !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Nak kata gemuk, tak adalah, nak kata ideal pun tidak, tapi nak kurus sikit saja lagi, turun 5 kilo dah rasa baik sangat dah,haha

Kuey Tiow goreng + keropok


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk malam ni entah kenapa terasa sangat rajin, haha, pergi TMG tadi terliur pula tengok kuew tiow dalam paket tu, fikir juga 2-3 kali, nak ke tak nak

Sabtu, 27 Ogos 2016

Cucur Udang Segera !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malas pula pagi tadi, nak masak nasi pun fikir 2-3 kali, kalau masak kan tak berhabis, kalau tak masak kan kebulur, haha, kedai makan jauh, malas nak berjalan

Jumaat, 26 Ogos 2016

Nasi Goreng Bujang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari malas dah datang, nak masak dengan tak ada barang kat dapur, jadi nasiblah ada nasi lebih yang semalam, bolehlah buat nasi goreng bujang, hehe

Salam Jumaat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Selamat berhari Jumaat semua ! nampak tak terlebih semangat KK ni, entahlah harini nampak semangat, mungkin salah makan ubat, haha

Rabu, 24 Ogos 2016

Selamat Pagi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tiba-tiba pula KK ni pagi pagi nak buat entri selamat pagi pula, haha, selama ni tak ada pun, datang rajin macam inilah, haha

Lens drop + Lip balm


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam dapatlah singgah di Guardian nak cari barang sikit, nak membeli belah tak boleh lagi, gaji tak masuk, jadi kita beli apa yang perlu sahaja, haha

Biskut Ikan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pasti ramai tahu apa yang KK tengah mengunyah ni kan, masa kecil-kecil suka makan biskut lagi-lagi kalau mak beli, berebut dengan adik beradik kadang-kadang, hehe

Selasa, 23 Ogos 2016

Mee segera !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila tekak ni memilih, kita sendiri pun kadang-kadang rela tak makan kan, haha, sebab tak tahu nak makan apa, takkan nak tunggu tekak sampai bercakap, haha

Isnin, 22 Ogos 2016

Terkenangkan Medan...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK sebenarnya masih teringat tempe di rumah makan Lake Toba berdekatan dengan Air Terjun Sipiso-piso masa KK bercuti tempoh hari, sebab sedap sangat, entah apa ibuk tu letak dalam tempe tu, haha

Majlis makan malam Ashraff & Anis


Assalamualikum dan Selamat Sejahtera,

2 hari lepas KK turun ke Kuantan untuk menghadiri majlis makan malam sepupu KK yang baru mendirikan tangga pada bulan Mei tempoh hari

Ahad, 21 Ogos 2016

Kudapan petang : Cucur bilis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni rasa lapar pula, nak keluar malas, kat sini tak tahu mana ada jual gorengan, kalau di Pekan senang

Jumaat, 19 Ogos 2016

Nasi Goreng Tomyam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Nasi ada lebih sikit semalam, sempatlah untuk makan seorang, dengan sayur tak ada, kita buat nasi goreng telur saja

Khamis, 18 Ogos 2016

Salam Jumaat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekejap saja seminggu berlalu, dari hari ke hari, masuk harini dah 8 hari berlalu percutian KK di Medan, sudah-sudahlah, haha, boleh dah masuk muzium, hehe

Rabu, 17 Ogos 2016

Medan, Indonesia : Total bajet, Itinerari dan Tip !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Entri kali ni khas KK buat untuk memberi pendedahan tentang kos-kos dari mula sampai habis percutian di Medan, Indonesia selama 4 hari 3 malam bersama teman teman

Selasa, 16 Ogos 2016

4H 3M -MEDAN- (P15) : Terima kasih rakan seperjuangan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Entri kali ni khas KK karang untuk kawan-kawan seperjuangan yang bersama-sama KK selama 4 hari 3 malam di Medan, Indonesia, mohon sediakan tisu sekotak, haha

4H 3M -MEDAN- (P14) : Jejak kembali Malaysia !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, dalam jam 6:45 pm waktu Malaysia KK selamat mendarat di Lapangan Terbang Kuala Lumpur 2 (KLIA2), sampai dah tempat asal, haha

4H 3M -MEDAN- (P13) : Sayonara Medan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tibalah masa nak berdrama air mata dan sesi bermaafan-maafan seperti pagi raya ye, haha, ni masuk babak sedih di Lapangan Terbang Kualanamu

4H 3M -MEDAN- (P12) : Istana Maimoon & Perhabis duit !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bangun pagi dan berkemas untuk pulang ke Malaysia, haha, nak balik dah KK dan kawan-kawan, tidur lena sekali, sejuk sangat penghawa dingin, nasiblah selimut tebal, hehe

4H 3M -MEDAN- (P11) : Bandar Medan & 6 jam kelaparan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah lebih 6 jam perjalanan dari Aek Damanik, akhirnya kami berlima dah sampai di bandar Medan, sampai malam juga, haha

Isnin, 15 Ogos 2016

4H 3M -MEDAN- (P10) : Aek Damanik & Kolam Raja


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masa yang ditunggu telah tiba, ayuh kita terjun ! haha, KK masih lagi bersama kawan-kawan di hari yang ketiga, tiba di kawasan yang dipanggil Aek Damanik !

4H 3M -MEDAN- (P9) : Danau Toba Simarjarunjung & Kebun Teh


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lepas saja dari Rumah Bolon tu, sebelum nak sampai ke Aek Damanik tu, ada 2 tempat kami dibawa oleh Mas Ronnie, pertama atas bukit Danau Toba Simarjarunjung dan Kebun Teh

4H 3M -MEDAN- (P8) : Nasi Goreng & Pisang Emas & Rumah Bolon


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masuk pula ke part 8, untuk hari ketiga pula, kiranya esok dah hari terakhir KK dan kawan-kawan di Medan, Indonesia, sedih dah nak balik !

4H 3M -MEDAN- (P7) : Danau Toba & Bukit Cinta dan Bawang !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Selepas saja sesi fotografi di Air Terjun Sipiso piso tadi,dan baru lepas melantak bakso yang sedap, siap bungkus tempe lagi makan dalam kereta, haha

Ahad, 14 Ogos 2016

4H 3M -MEDAN- (P6) : Air Terjun Sipiso-piso & Bakso Berastagi !


Assalamualaikum Selamat Sejahtera,

Selepas saja turun dari bukit tadi, laju kereta meredah jalan untuk ke Air Terjun Sipiso piso, terkenal sangat tempat ni, mana-mana memang orang sebut sebut

4H 3M -MEDAN- (P5) : Bukit Gundaling & Puncak Sipiso-piso !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kisah masih lagi bersambung dari Part 4, jadi ayuh kita teruskan pengembaraan ke Part 5, tetapi masih di hari kedua KK bersama kawan-kawan di Medan, Indonesia

4H 3M -MEDAN- (P4) : Kebun Strawberi & Ladang Lembu Berastagi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kisah masih lagi bersambung episod ke-4, tetapi untuk kali ni sudah hari kedua KK dan kawan-kawan berada di Medan, Indonesia

Sabtu, 13 Ogos 2016

4H 3M -MEDAN- (P3) : Nasi Padang Berastagi & Kolam Air Panas Sibayak !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masih hari pertama di Medan, Indonesia, cerita bersambung dari Part 2, kisah lepas panjat gunung tadi, kami dibawa ke hotel untuk berehat

4H 3M MEDAN (P2) : Mendaki Gunung Sibayak !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bersambung kisah dari Part 1, jadi ayuhlah kita meniti perjalanan KK dan kawan kawan selama 4 hari 3 malam di Medan, Indonesia

4H 3M -MEDAN- (P1): Bermalam di KLIA2 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bermula lah KK nak mengomel pasal percutian KK selama 4 hari 3 malam di Medan, percutian yang tak siapa tahu, tak siapa sedar, termasuk ibu bapa KK sendiri

Kerja sudah !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Habis sudah cuti 5 hari, sudah-sudahlah mengenang Medan tu ye, biarkan ia menjadi kenangan yang terindah dalam hidup KK

Jumaat, 12 Ogos 2016

Balik Malaysia !


Assalamualaikum dan Selanat Sejahtera,

Alhamdulillah, KK dan kawan kawan dah sampai di Malaysia semalam dalan jam 7:45 malam di KLIA2 dengan selamat

Ahad, 7 Ogos 2016

Dah sampai KLIA2 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Perjalanan dari Kuantan petang tadi sebab tiket bas pukul 6 petang, dalam jam 10 malam tadi baru sampai sebab ada sedikit sesak

Sabtu, 6 Ogos 2016

Berkemas untuk bercuti !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi ni KK pulun diri untuk berkemas baju semua sebab petang nanti KK dah balik Kuantan, bas KK pukul 6 petang 

Sardin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila dah tak ada idea sangat nak masak, sampai buntu selera sendiri pun keliru tekak nak makan apa, jadi kita ke rancangan mudah

Jumaat, 5 Ogos 2016

2 hari lagi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sangka, perancangan yang setahun dirahsiakan, akhirnya tak sampai lagi 2 hari, siapa tak suka kan, apatah lagi teruja lagi-lagi pertama kali ke luar negara

Cara buat Passport 2016 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kali ni tuan punya blog begitu rajin nak tulis entri tentang cara cara buat passport bagi yang pertama kali untuk ke luar negara seperti KK, hehe

Khamis, 4 Ogos 2016

Salam Jumaat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masuk harini, dah genap 7 hari KK bertugas di Kemaman, tempat baru, kawasan baru, orang baru dan KK masih sesuaikan diri

Cucur bilis + bawang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekarang KK bangun awal sangat pagi-pagi, dah rasa macam orang tua, haha, pukul 8 mesti terkejut, lepas itu mesti tak boleh tidur

Buku merah !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Nak kemana pula KK ni siap buat passport bagai, macam jauh saja, macam dekat saja, hehe, jauh mana tu nak berjalan, haha, kemain lagi

Kailan + Ikan masin !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Nasi goreng pagi tadi cepat sangat hadamnya, haha, KK dah lapar semula, jadi apa lagi ayuhlah kita masak, masakan bujang saja

Rabu, 3 Ogos 2016

Lepak di Kula Cake !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam kan KK ke Kuantan, ada urusan sikit di UTC, jadi kawan kawan ajak keluar, lepas saja selesai urusan KK, terus ke Kula Cake

Nasi goreng telur dadar !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Mentang-mentang ada dapur, enak enak saja menjahanamkan dapur  rumah orang ye, haha, tapi KK dah minta izin dengan tuan, alhamdulillah dibenarkan, hehe

Selasa, 2 Ogos 2016

Kabel USB & Travel Adaptor


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam KK ada di Kuantan, terus teringat nak ganti balik kabel USB pengecasan telefon KK yang longgar, tak lekat pada pad pengecasan tu