Followers !

Jumaat, 31 Julai 2015

Steamboat di Angah BBQ Steamboat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam semalam, KK dengan rakan kerja Adibah pergi makan steamboat, dah rancang dari hari Isnin dah, jadi Khamis lah harinya sebab KK cuti


Khamis, 30 Julai 2015

Pengat Durian !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Rezeki di malam hari, tak sangka dapat pulut durian, sesiapa yang suka makan durian tu, memang "hantu" sangat kalau dapat pulut durian ni


Jamuan Aidilfitri di tempat kerja!


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam ada jamuan di tempat kerja KK, bersempena jamuan raya, kesemua staff dijemput hadir untuk memeriahkan lagi jamuan yang diadakan di bilik rehat


Rabu, 29 Julai 2015

Cuti


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sepatutnya esok KK cuti, hari Jumaat kan, tapi esok dah 31, hari untuk inventori, tak boleh cuti, nanti tiada sesiapa nak tolong kira stok untuk bahagian pizza


Isnin, 27 Julai 2015

Beraya lagi di rumah kawan *_*


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam, lepas dah habis sesi "menghabiskan duit" kawan KK ajak beraya di rumah dia, kawan masa sekolah lagi, lama tak jumpa


Habiskan duit...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dari pagi tadi, misi KK habiskan duit, haha, bukan kita nak beli barang atau sibuk beli belah, tapi habiskan sebab bayar hutang


Khamis, 23 Julai 2015

8 Syawal : Cuti terakhir hari ke-5 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sedar tak sedar, dah 5 hari KK bercuti berhari raya, walau sedikit lewat, tidak menghalang KK untuk terus beraya walaupun ramai kawan dah kerja


Bersama A2 Hommies !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Perkara yang dah dirancang beberapa kali, buat pindaan ada dalam 4 kali, barulah nak menjadi perancangannya


Rabu, 22 Julai 2015

Jalan-jalan cari makan!!


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam memang perut buat hal nak makan lah sangat, sebab kali terakhir makan petang tadi di rumah terbuka farah


6 Syawal : Mini Reunion Sekolah Rendah 2006


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sangka rancangan saat-saat akhir untuk berkumpul seketika di rumah Farah menjadi kenyataan



Selasa, 21 Julai 2015

Beraya di rumah Fatin!


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam Kk beraya di rumah fatin, tak sempat nak update semalam punyalah penat beraya sampai ke kemaman.


5 Syawal: Laksa Penang !


Assalamuaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak buat rumah terbuka pun, cuma buat makan makan untuk keluarga sahaja, sikit saja


Isnin, 20 Julai 2015

Beraya- raya!


Assalamualaikum dan selamat Sejahtera,

Barulah dapat merasa beraya dengan kawan-kawan, itupun saat- saat akhir baru nak cakap


4 Syawal : Cuti 5 hari!


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Barulah dapat merasa cuti, orang habis beraya dah, kita baru sibuk nak beraya, al maklumlah, kerja masa raya


Ahad, 19 Julai 2015

2-3 Syawal : Beraya lagi!


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dari raya pertama sampai raya ketiga KK beraya di tempat kerja, tiada bezanya, cuma tidak kunjung mengunjung saja, dari pagi sampai ke malam disitu


Sabtu, 18 Julai 2015

1 Syawal : Beraya di tempat kerja !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Mendengar takbir raya di pagi hari, getus sayu kecil di hati KK, biasalah tua tua ni hati cepat sayu dan sedih, haha


Khamis, 16 Julai 2015

Projek malam Raya !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Balik dah jam 10 malam, langit terang dengan percikan bunga api dan mercun yang tak putus-putus saling berlawan antara satu sama lain

Ramadhan 30 : Esok dah raya !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ya Allah, sedar tak sedar esok dah beraya kita, cukup sebulan kita berpuasa di bulan Ramadan, masa sangat pantas berlalu


Selasa, 14 Julai 2015

Ramadhan 29 : Shift sebelah petang !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah sekian lama tidak merasa kerja shift, akhirnya dapat juga rasa, haha, seperti harini KK masuk petang


Ramadhan 28 : Seharian berjalan...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Cuti hari ke-2 pasti tidak akan dilepas begitu sahaja, tak akan nak duduk diam saja, sebab persiapan memang langsung tak buat apa-apa lagi


Isnin, 13 Julai 2015

Ramadhan 27 : Berbuka bersama sahabat STPM !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah merancang lebih kurang seminggu, alhamdulillah, dapat juga berbuka bersama-sama dengan kawan masa zaman STPM dulu


Ahad, 12 Julai 2015

Cuti 2 hari !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Cukup tidur KK, semalam sahur awal, pukul 3 dah sahur, dalam pukul 4 dah tidur, haha, sebab tak boleh tidur semalam, jadi terus makan

Ramadhan 24 & 25 : Sibuk !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari yang sangat sibuk, Sabtu dan Ahad memang KK akan kerja, nak cuti pun payah, sebab memang orang akan ramai.


Jumaat, 10 Julai 2015

Lauk kegemaran !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak jadi berbuka di Padang, sebab mak cakap nak masak, huhu, paling penting mak masak lauk kegemaran KK tau


Ramadhan 23 : Salam Jumaat :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK cuti, dapatlah rasa bangun lewat, hehe, selama ni tidur memang tak cukup, balik malam, nak bangun sahur, tidur sekejap, bangun semula


Selasa, 7 Julai 2015

Kudapan malam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam-malam ni kalau tak buat apa-apa mesti perut jadi lapar, padahal masa berbuka tadi dah makan banyak


Ramadhan 20 : Meriahnya lauk !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

KK berbuka di rumah, hehe, cuti-cuti ni dapatlah merasa masakan ibu, kalau tak beli di bazaar saja kerjanya


Jangan percaya Waze 100 %


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dalam jam 1 petang tadi, KK ke bandar sekejap, ada nak ambil barang di Indera Mahkota 15, kita tak pernah ke sana, jadi perlukan sedikit bantuan


Isnin, 6 Julai 2015

Ramadhan 19 : Berbuka dengan Nasi Ayam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam KK berbuka di tempat kerja, dengan penatnya, tapi KK kena kuat demi mencari rezeki, dan puasa bukan alasan kan


Ramadhan 18 : Lesu


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Beratnya rasa badan nak bekerja, lagi berat kaki yang nak berjalan, melangkah lesu ke tempat kerja, bukannya beralasan puasa, tapi memang badan tak kuat


Ahad, 5 Julai 2015

Kepenatan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ya Allah, penatnya, tak tahan dah rasa badan ni, dari semalam penat masih lagi tak habis dan ditambah pula harini


Sabtu, 4 Julai 2015

Ramadhan 17 : Lewat pergi kerja !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam seharian keluar kan, penat sangat, sampai pagi ni terlewat KK nak pergi kerja, tak pasal-pasal terlewat


Jumaat, 3 Julai 2015

Ramadhan 16 : Berbuka di Pizza Hut !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Harini dapatlah keluar bersama kawan-kawan, nasiblah KK cuti, kalau tak jangan haraplah belaka


Rabu, 1 Julai 2015

Ramadhan 14 : 1 Julai !!


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masuk dah ke bulan baru, bulan 7, lagi beberapa bulan lagi kita akan melangkah ke tahun baru