Followers !

Khamis, 12 Disember 2013

10 hari sebagai Housekeeping Staff !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kisah bermula pada 2/12/2013, apabila pertama kali dalam hidup mejejakkan di tempat baru, perasaan bercampur baur dan serba salah.

Ahad, 8 Disember 2013

Sibuk dengan kerja !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lama dah kimi tak update blog, bukan apa, bila dah kerja, memang sibuk, balik dah penat, tunggu nak tidur je.

Rabu, 4 Disember 2013

Banjir VS Kerja !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kecoh satu Malaysia pasal hujan tak berhenti, dan bandar Kuantan paling trending sekarang, semua sebut pasal banjir

Isnin, 2 Disember 2013

1st day as HouseKeeping staff !


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Harini hari pertama KK bekerja sebagai pengemas bilik di sebuah hotel berkonsepkan apartment di Kuantan.

Ahad, 1 Disember 2013

Menonton wayang bersama rakan :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Memandangkan esok KK akan memulakan kerjaya yang baru, hehe, jadi baik  kita menghabiskan masa ini dengan kawan-kawan, nanti susah pula nak berjumpa, lagipun kadang-kadang cuti pun tak sama.

Sabtu, 30 November 2013

Alhamdulillah, dapat juga kerja :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera :)

Hanya satu perkataan yang keluar dari mulut selepas menerima panggilan telefon semalam, iaitu ALHAMDULILLAH !

Khamis, 28 November 2013

Eh ! Mana roadtax tadi ?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alkisahnya, kejadian ini berlaku pagi tadi ++

Pagi tadi bangun awal nak pergi bank sekejap, biasa kawasan rumah KK sebelum lampu isyarat tu memang ada roadblock pagi-pagi macam ni.

Rabu, 27 November 2013

Walimatul Urus Siti Hajar & Nor Azmi (24/11/2013)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas ada KK beritahu yang KK balik ke kampung di Meru, Klang. Balik ke kampung ni sebenarnya ada majlis besar.

Selasa, 26 November 2013

Bertukar ke U Mobile ?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sambungan dari entri yang sebelumnya, iaitu Hello U Mobile, Bye-bye Celcom ! KK nak cerita lebih lanjut tentang pakej yang ditawarkan oleh U Mobile.

Isnin, 25 November 2013

Baru balik dari Klang ! Home Sweet Home :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lepas subuh tadi bertolak dari rumah nenek di Klang, Selangor. Selama 4 hari 3 malam bermalam di rumah nenek sebelah abah di Meru.

Hello U Mobile, Bye-bye Celcom


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semua orang pasti ada telefon, mahal atau murah, besar atau kecil, canggih atau tidak, paling penting mesti ada telefon.

Lumrah kehidupan kini yang memperlihatkan kepentingan telefon itu sendiri begitu penting dalam menghubungkan manusia.

Hadiah Hari Lahir untuk Kak Ezra !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Siapa ingat lagi yang KK pernah kerja di SAKAN, hehe, masa tu KK tengah cuti sekolah masa di lower six.

Ephyra Serlahkan Kejelitaan Sebenar Anda

Ephyra Serlahkan Kejelitaan Sebenar Anda
Kulit Lebih Gebu Dan Flawless Dalam 14 Hari

Sana sini orang ramai heboh perkatakan kehebatan Ephyra. Ramai blogger yang sudah mencuba Ephyra dan rasa sangat berpuas hati dengan hasil bagus produk ini. Ephyra semakin dikenali dan diyakini oleh ribuan pengguna.

Khamis, 21 November 2013

Mengemas untuk balik kampung !


Assalamualaikum dan Selamat Sejarahtera,

Harini hari terakhir kimi berada di Kuantan, sebab esok dah nak bertolak balik kampung di Klang Selangor !

Rabu, 20 November 2013

Temuduga mengejut !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ok, nak sambung kisah, entry sebelum ni ada KK cakap lepas balik dari beli barang dengan mak petang tadi, KK singgah sebentar di Dembassy kan.

Membeli kelengkapan bersama mak dan adik :)


Assalamualaikum,

Petang tadi mak ajak KK untuk beli kelengkapan sebelum kami balik kampung, hari jumaat ni dah gerak ke Klang.

Selasa, 19 November 2013

Sponsor "Special Giveaway by Syazlia dan FD" Part 2 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,
(*Sticky post, scroll kebawah untuk entry terbaru !)

Masa tengah godek-godek FB haritu, ada adik Fatin Diana tulis di status, nak minta sponsor untuk GA yang bakal berlangsung.

Ahad, 17 November 2013

Segmen : Macam Hensem Jer ! Macam Kacak Jer !


Assalamualaikum,

Terbaca status kak Adza atau Mak Dara di Facebook yang mengatakan bahawa nak jalankan satu segmen.

Segmen Macam Cantik Jer Macam Comel je, haha, sekarang ni boleh kira trending juga lah tagline tu, kalau kat mana-mana mesti kita dengar.

Jumaat, 15 November 2013

Yeay ! STPM it over !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Alhamdullilah dan bersyukur kerana kimi sudah menamatkan ketiga-tiga penggal untuk peperiksaan STPM !

Khamis, 14 November 2013

Selesai Bahasa Melayu, Pengajian Perniagaan dan Sejarah Penggal 3 !

Assalamualaikum,

Harini adalah hari terakhir peperiksaan bagi Penggal 3, bila dah habis maknanya, harini hari terakhir kimi sebagai pelajar tingkatan 6 ! Akhirnya ! haha

Sabtu, 9 November 2013

Belajar di perpustakaan :)


Assalamualaikum,

Perancangan nak belajar di perpustakaan telah dirancang dari hari jumaat, sebab nak perginya hari sabtu.

Jumaat, 8 November 2013

Selesai subjek Pengajian Am Penggal 3 !


Assalamualaikum,

Hari Khamis lepas adalah hari pertama kimi menghadapi peperiksaan untuk Penggal 3, maknanya kimi dah exam final !

Jumaat, 1 November 2013

Majlis Restu Ilmu STPM 2013 !


Assalamualaikum,

STPM semakin hampir, bukan 3 bulan lagi, bulan bulan depan, tetapi minggu depan ! HAHA

Selasa, 29 Oktober 2013

"Ganjaran" Miss Quek kepada U6A2 !


Assalamualaikum,

"Ganjaran" guru MUET kepada pelajar U6A2 ialah belanja makan, huhu, sebenarnya kami semua ada membuat satu perjanjian sebelum dapat "hadiah" ni. Dan pastinya Miss Quek iaitu guru MUET kami yang belanja kami semua ! hehe

Ahad, 27 Oktober 2013

Pembentangan PBS Bahasa Melayu !


Assalamualaikum,

Kali ni kimi nak kongsi pengalaman semasa pembentangan PBS BM yang telah dijalankan pada minggu ke-2 bulan 9.

Sudah lama sebenarnya pembentangan ini berlaku, cuma masalah nak kongsi di blog agak rumit disebabkan faktor yang tak dapat dielakkan.

Jumaat, 25 Oktober 2013

Hadiah hari lahir yang comel !


Assalamualaikum,

Mungkin semua dah tahu, atau mungkin yang masih tak tahu bahawa 12/10/2013 yang lepas adalah hari lahir kimi yang ke-19, hehe, dah tua nampaknya kimi kan.

Selasa, 22 Oktober 2013

Rindu blogging !


Assalamualaikum,

Berjumpa kita lagi di dalam blog kimi ni, lama sudah tak bertaip entri, blog pun makin lama makin tak terurus nampaknya.

Rabu, 9 Oktober 2013

Sibuk + Masalah



Assalamualaikum,

Cuma entry pendek, kimi nak maklumkan yang kimi tak boleh fokus untuk blog buat masa sekarang, sebab banyak sangat komitmen yang perlu kimi selesaikan sekarang

Macam-macam masalah yang menimpa kimi, insyaallah, jika semua masalah ini selesai, kimi akan fokus blogging balik.

Thanks :) smile always !

Selasa, 17 September 2013

Apabila DIRIKU dijadikan IDOLA ! Terharu :(


Assalamualaikum,

Terdetik hati nak buat entri ini disebabkan seorang insan yang boleh kimi gelarkan adik sebab umur dia setahun lebih muda dari kimi.

Mungkin insan ini telah mengharukan hati kimi, serius cakap, tak sangka, kimi yang serba kekurangan ini dijadikan idola. Terharu, sob sob

Sabtu, 14 September 2013

Pesta Bola Merdeka : Malaysia 2 - 0 Myanmar !


Assalamualaikum,

Mungkin mimpi di siang hari atau kimi dah buang tabiat, haha, menjejakkan kaki ke stadium semata-mata nak tengok BOLA? Apa kejadahnya?

Pembentangan PBS Pengajian Perniagaan :(


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari Khamis yang lepas, adalah hari kimi membuat pembentangan, menjadi orang ke-3 dari 4 orang dalam 1 kumpulan, sememangnya sesuatu yang mendebarkan apabila menanti giliran.

Rabu, 11 September 2013

Suis Kelas kembali berfungsi !


Assalamualaikum,

Minggu lepas kimi ada cerita pasal suis kelas kimi terbakar, haha, nak tahu kes apa itu? punca dan kesan ? boleh klik SINI.

Selasa, 10 September 2013

Sayonara PBS Pengajian Perniagaan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Akhirnya, selepas bertungkus lumus selama 2 bulan, panas hujan terik mentari, haha, kimi sudah hantar PBS P.P minggu lepas lagi.

Sabtu, 7 September 2013

Konsert Preview Yuna & Okestra Simfoni Kebangsaan !


Assalamualaikum,

Mungkin semalam satu mimpi yang indah buat kimi dan rakan-rakan kerana berpeluang untuk menyaksikan konsert preview Yuna bersama Okestra Simfoni Kebangsaan di Istana Budaya.

Rabu, 4 September 2013

Konsert Yuna & Okestra Simfoni Kebangsaan di Istana Budaya


Assalamualaikum,

Mungkin boleh dikatakan rezeki, kimi antara salah seorang penonton di antara beribu yang dapat sama-sama menyaksikan konsert Yuna di IB !

Kimi dapat tiket percuma untuk menyaksikan konsert Yuna di IB pada esok hari! Konsert sebenar bermula pada 6-8/9/2013, tapi kimi dapat tengok yang primier punya pada malam khamis. Paling best, front seat lagi !

Selasa, 3 September 2013

Seminar Teknik Menjawab Pengajian Perniagaan bersama Mokhtar Pet !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lamanya tak update blog, hehe, maafkan saya, kimi sibuk sikit minggu ni, sebab 2 PBS dah nak kena hantar.

Khamis, 29 Ogos 2013

Suis Kelas TERBAKAR !


Assalamualaikum,

Setiap hari, setiap detik, pasti memikirkan tentang PBS, haha, untuk penggal 3 ni, kelas kimi ada 2 PBS, PBS Pengajian Perniagaan dan Bahasa Melayu.

Rumah Terbuka Cikgu Rosnahni !


Assalamualaikum,

Sabtu yang lepas (24/8/2013), Cikgu Rosnahni adakan rumah terbuka. Ramai juga tetamu yang dijemput oleh cikgu termasuk anak murid dan tak lupa warga sekolah kimi sendiri.

Sabtu, 24 Ogos 2013

Kek Red Velvet + Pizza Chicken Supreme = Awesome !


Assalamualaikum,

Pagi tadi entry berkenaan Sekolah Ganti di Hari Sabtu, hehe, dan hari ini balik awal, pukul 1 dah balik, tapi "aktiviti" kimi tak habis di situ sahaja, hehe :)

Jumaat, 23 Ogos 2013

Sekolah Ganti di Hari Sabtu !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekolah Ganti pasti menjadi "mimpi buruk" kepada pelajar di seluruh Malaysia kerana hari cuti mereka telah "dicuri", haha

Khamis, 22 Ogos 2013

Hadiah dari Vietnam !


Assalamualaikum,

Cuti Sekolah bagi Perayaan Hari Raya berlangsung selama 2 minggu, bagi umat Islam, kita pasti tidak sabar untuk menyambut Hari Raya, tetapi, kaum agama lain, pasti ada agenda lain selain dari turut sama merayakan perayaan Hari Raya dengan melawat rumah terbuka dan sebagainya.

Isnin, 19 Ogos 2013

Draf 2 : PBS Pengajian Perniagaan >


Assalamualaikum,

Musim persekolahan sudah bermula dan pastinya budak-budak sekolah macam kimi masih lagi sibuk nak cuti, haha, dah cuti 2 minggu masih tak puas.

Ahad, 18 Ogos 2013

Malam Jejak Kasih SABS bersama YUNA !

Its YUNA !

Assalamualaikum,

Malam Jejak Kasih SABS bersama Yuna telah berlangsung pada hari Sabtu (17/8/2013) bermula jam 9.00 malam agak lewat yang dijangkakan di atas kesulitan yang tidak dapat dielakkan.

Sabtu, 17 Ogos 2013

Full Rehearsal : Malam Jejak Kasih bersama YUNA !


Assalamualaikum,

Pagi tadi jam 10 pagi ada rehearsal penuh di padang sekolah, harini, semua peserta persembahan hadir untuk membuat latihan persembahann untuk malam ni.

Jumaat, 16 Ogos 2013

Rehearsal : Malam Jejak Kasih bersama Yuna !


Assalamualaikum,

Petang semalam selepas sembahyang jumaat, di sekolah ada latihan persembahan untuk Malam Jejak Kasih bersama Yuna.

Burger Ayam Double !


Kimi sudah gemuk kembali !

Sebenarnya tadi kimi ada pergi ke rumah kawan mak kimi, dia ada buat makan-makan sikit, jadi kimi pergi sebagai tukang ambil gambar, haha, makan tak mana pun, kimi adalah jamah sikit nasi dagang, terliur tengok.

Rabu, 14 Ogos 2013

7 Syawal : Sepetang bersama Meyra dan Ayza !


Assalamualaikum,

Sepetang bersama 2 orang sahabat baik iaitu Ayza dan Meyra, Cik Ayza, sahabat lama dan dah lama tak bersua muka dan bertukar cerita, dan pastinya Cik Meyra, BFF yang sentiasa ada di saat susah atau senang.

Selasa, 13 Ogos 2013

Detik 3 pagi di Hospital !


Assalamualaikum,

Kejadian yang tidak disangka kerana berlaku secara tiba-tiba pada jam 3 pagi, pintu bilik kimi diketuk-ketuk oleh seseorang, siapakah yang mengetuk pada jam 3 pagi?

5 Syawal : Beraya di rumah Ayza dan Farah !


Assalamualaikum,

Syawal masih lagi bersinar-sinar di mata kimi, haha, hari demi hari, makin banyak juadah apabila berkunjung ke rumah rakan-rakan taulan yang lama tidak bertemu.

4 Syawal : Beraya di rumah Farhan !


Assalamualaikum,

Hari Ahad kimi beraya di rumah farhan, mak dia masak mee jawa tau, hehe, apa lagi, jom kita pergi serang ke rumah farhan.