Spice of My Life

Followers !

Halaman

Jumaat, 31 Mac 2017

Sayonara Nadia !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tempoh 5 bulan bukan satu tempoh yang singkat atau baru untuk satu perkenalan itu dipupuk apabila kita berkawan dengan seseorang lagi-lagi apabila serasi

Makan di rumah Kak Ani !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini alkisah seminggu lepas, haha, saja nak canang balik, sebab teringatkan lauk-lauk sedap kat rumah Kak Ani ni

Hasil memancing !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Inilah hasil KK melaburkan wang yang tak berapa nak ada tu, haha, duit pergi KL tak bawa banyak pun, setakat mana ada, yang tu lah bawa

Hokkaido Baked Cheese Tart !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Selalu sangat dengar orang sibuk bercerita, gosip sana sini, cakap-cakap belakang pasal hokkaido cheese tart ni, apa kebendalah kan? viral kemain, kita ni orang kampung

Leopard Inspire Cake !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, KK tak jadi nak baling segala tepung, buang majerin kat dapur atau nak patahkan spatula sebab kek menjadi untuk percubaan kali ke-2

Pulang ke Kuantan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Habis dah berjalan ke macam-macam tempat, kita baliklah pula, adik nak sekolah pula esoknya, hahaha

Suria KLCC !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dah habis berjalan di TS tadi, kaki terus berjalan untuk ke KLCC pula, masa ni dah petang, jadi LRT memang padat dan mampat

Khamis, 30 Mac 2017

Jalan-jalan Time Square !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lepas dah siap melantak tadi, perjalanan diteruskan ke Time Square pula, kali ni kita jalan-jalan cuci mata pula sebab perut dah kenyang kan, hahaha

Bersantap di Chicken Rice Shop !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alkisah hari Rabu lepas, KK bersama mak dan adik ke KL balik hari, naik bas pagi pukul 8 pagi dan balik pukul 7 petang

Habis sudah cuti 4 hari !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kembali bekerja setelah 4 hari KK bercuti, bukan balas dendam, bukan juga saja-saja, haha, tapi ini cuti KK, harus cuti kalau tak nanti rugi

Percaturan kali ke-2 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK buat lagi kek, haritu punya tak jadi kan, cuba tanpa berkata tidak, sebab berusaha itu perlu pasti hasilnya kan

Rabu, 29 Mac 2017

Kepenatan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam sampai pukul 11 malam, penatnya tidur tak sedar apa-apa, punyalah berjalan seharian ke hulu hilir

Selasa, 28 Mac 2017

Ayuh berjalan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK masih lagi dalam cuti ni, lagi dua hari termasuk harini, jadi kita jalan-jalan KL lah sambil-sambil cuci mata sikit, bukan selalu pun kan, kadang-kadang je ni

Hasilnya....tak menjadi


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah difikirkan semalaman, haha, KK nak berdepan dengan realiti, tak semua apa yang kita harapkan akan menjadi kenyataan, begitu juga dengan kek ni

Seputih salju sesuci baldu !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang tadi dah siapnya kek ni, inilah hasil lepas siap mendeko deko, tak adalah sehebat chef pastri tu, tapi bolehlah kalau nak buat menantu, hehe

Isnin, 27 Mac 2017

Ayuh deko-deko kek !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru siap KK putar krim kek, sekarang masa untuk kita deko dan hias kek pula, entah apa rupa pun KK tak tahu, harapnya menjadi lah

Asah semula bakat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini sesi asah bakat yang dah lama berkurun lamanya tak diasah, haha, sejak kerja di Kemaman, KK memang susah sangat nak buat kek

Ahad, 26 Mac 2017

Berkemas-kemas


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sesi mengemas baru saja bermula, macam nak balik kampung pun ada, haha, ni tengah lipat baju nak bawa balik

Kuih akok VS Kuih bakar


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Mana satu pilihan hati ni? ataupun sukar nak buat pilihan? haha, KK pun pening nak memikirkan mana nak pilih antara dua ni

Sabtu, 25 Mac 2017

Ayam segar COD !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Mudahnya sekarang ni, hanya dihujung jari, barang apa yang nak pasti sampai depan pintu tanpa perlu berjalan banyak, haha, patutlah kita semua ni pemalas, haha

Nasi Kukus My MAMA


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lamanya tekak ni tak merasa nasi kukus mama, ada dah rasanya nak masuk 5 bulan tak makan, kalau dulu di Pekan memang ada, kat Kemaman tak ada lagi, haha

Jumaat, 24 Mac 2017

Siapkan pesanan..


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru siapkan satu bekas inti popia yang KK buat pagi tadi, tak larat dah nak menggulung, sambung esok sajalah, ada satu bekas lagi, esok nak habiskan pula

Rezeki orang belanja !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, tak disangka-sangka lagi, rezeki KK ada orang belanja pizza pula tu, senyap-senyap je pesan, tup tup dah sampai depan pintu pejabat

Kudapan petang : Keropok lekor goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni sambil tunggu klien untuk singgah, kita goreng mengoreng lah dulu, harini KK tak masak, makan apa yang ada saja, haha

Khamis, 23 Mac 2017

Inti popia ayam cendawan !


Assalamualikum dan Selamat Sejahtera,

Dah siap inti popia KK, buat tadi kejap sebelum ke masjid untuk solat Jumaat, sempatlah buat dua adunan, kejap lagi kita gulung pula

Sarapan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni tak ada nak rajin sangat pagi-pagi dah bawa kereta pergi ke drive thru semata-mata nak beli makanan, tak ada dalam sejarah hidup lagi macam tu, haha

Sup Ayam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak sup ayam saja, sampai tak tahu nak masak lauk apa, kita buat sup saja, habis cerita, melantaklah, haha

Selasa, 21 Mac 2017

Setelah 3 tahun berbakti


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Akhirnya, secara rasminya KK kembali kepada Celcom, tiada lagi U Mobile, semua itu tinggal kenangan, usah diungkit perkara yang lepas, hahaha

Otak-otak


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Otak-otak antara makanan yang cukup dikenali di kawasan pantai timur, cakap saja pasti rakyat tempatan tahu akan kewujudan makanan ini yang telah sebati di hati rakyat pantai timur

Selamat Pagi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Rasanya dah lama KK tak buat entri selamat pagi macam ni, kalau dulu rajin jugalah pagi-pagi nak mengadap telefon, haha, sekarang pagi agak sibuk

Shell out untuk pertama kali !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni baru nak merasa makan shellout, orang lain dah nak muntah rasanya, haha, sebelum ni kita tengok saja orang makan, baru harini nak merasa

Rindunya si Oreng !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni jarang balik rumah, kalau balik pun sebulan sekali saja, jadi memang jarang lah nak bercuti, sebab kerja jauh juga kan

Bertukar ke Celcom?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sebenarnya dah dua bulan perancangan nak bertukar ke telko lain, tapi sayang sebenarnya nak tinggal U Mobile, lama dah sangat pakai

Spagetti Bolognese !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini kita tukar selera sikit, kita tinggalkan masakan Melayu sekejap, sekali sekala nak merasa makanan Barat tak salah kan, hehehe

Isnin, 20 Mac 2017

Mee segera + Apam balik


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK makan malam banyak sikit, nak kata lapar tu tak juga, tapi sebab nafsu semata-mata, hahaha, teruk kan

Kudapan petang : Kentang goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tengah-tengah berangan merenung masa depan tadi, perut tiba tiba kelaparan pula, nak makan nasi malas, tak terasa nak makan nasi, jadi ayuhlah menggoreng

Ahad, 19 Mac 2017

Sambal kerang + Telur dadar


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kerang tu sebenarnya ada nak masuk seminggu juga dalam peti tu, haha, KK peram sampai ke harini sebab tak tahu nak masak lauk apa

Sup Ayam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini lauk semalam, KK lupa nak buat satu draf tentang semalam, sedar tak sedar habis juga sup ayam ringkas KK

Walimatul urus Nadia & Faris !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, tak sangka satu satunya kawan kerja KK iaitu Nadia sudah melangsungkan pernikahan pada 17/3/2017 lalu, kahwin dah kau semek ! haha

Sabtu, 18 Mac 2017

Nasi goreng ayam kunyit !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini alkisah kelmarin, masa hari Jumaat, tak masak sebab petang tu nak pergi makan orang kahwin, jadi pagi tu makan apa yang ada saja

Ayam.masak paprik !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak ayam masak paprik, satu lauk saja, malas nak masak dua jenis, cukuplah sayur ada dalam ayam tu, haha

Selasa, 14 Mac 2017

Tomyam !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK rajin sikit sebab masak tomyam, hehe, dah lama rasanya tak buat tomyam ni, jadi harini melantaklah, hahhaha

Mee segera + Pappadom


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK makan mee segera saja untuk makan malam, pagi tadi masak, goreng ayam saja, petang dah habis, jadi malam kita makan benda lain

Pengadun kek dari Lazada !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, sampai juga akhirnya pengadun kek yang KK pesan dari Lazada ni, tak lama pun dalam 3 hari macam tu, dah sampai dia pejabat

Isnin, 13 Mac 2017

Apam balik


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Apam balik ni kalau makan masa panas memang sedap, lagi-lagi kalau lebih jagung tu, memang terbaik !

Ahad, 12 Mac 2017

Ayam goreng & Kacang bendi


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini tiba-tiba pula rajin nak masak sampai dua lauk, kemain lagi kan, sebab nya dari sayur tu tak elok, baik kita masak, dari masuk dalam tong sampah, baik dalam mulut, hehe

Makan...makan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini menu ayam masak kicap, lauk ada lagi, jadi makanlah sampai ke malam, haha, buat apa membazir kan, makanlah apa yang ada

Alkisah ayam segar COD...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Mudahnya sekarang kan, segala benda boleh didapati depan pintu rumah, hanya whatapps, tunggu saja sampai, segala apa yang boleh dijual, selagi itulah ada harapan nak buat duit ada pada dunia sekarang

Sabtu, 11 Mac 2017

Ayam masak kicap


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini masak biasa saja, menu ayam masak kicap, macam biasa, KK ni tak pandai nak masak menu yang banyak bahan, yang biasa-biasa boleh, hehe

Makan malam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Makan malam yang tak berapa nak sihat sangat ni, haha, bila tekak ni tak berapa nak telan nasi, jadi kita beralih kepada mee segera pula, bukan selalu, hehe