Followers !

Ahad, 30 November 2014

Bayar motor untuk bulan November


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila fikir gaji dah masuk dalam akaun bank, pasti kita gembira, tapi jangan dilupa, hutang wajib dibayar !


Jumaat, 28 November 2014

Selamat Pagi @_@


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pabila kaki kerdil ini menyentuh air paip di pagi hari, terasa seperti air batu yang menempa kaki yang kesejukan di embun di pagi hari.


Gaji dah masuk $$$


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, semalam gaji KK dah masuk, sekejap rasanya, tup tup dah sebulan, rasa macam baru minggu lepas dapat gaji.


Selasa, 25 November 2014

Jalan-jalan ^-^


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini mak ajak pergi jalan-jalan beli barang, malas sebenarnya, tapi turutkan saja, daripada duduk terperap saja, baik tengok dunia luar, kata mak.

Ahad, 23 November 2014

Hujan renyai-renyai...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi ni patutlah rasa sejuk semacam, dah macam tenggiling KK tidur, rupa-rupanya hujan.


Rindu dengan mereka !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK nak perkenalkan 2 rakan kerja KK, sebelah KK tu, Nisa, dan yang belakang tu Kak Ani.


Sabtu, 22 November 2014

Selepas 2 hari bercuti...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Habis dah cuti KK, 2 hari lagi, biasa cuti 1 hari saja, tapi selama 2 hari KK tak pergi mana-mana pun, sekadar habiskan masa di rumah


Jumaat, 21 November 2014

Gunting rambut :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Rambut KK ni dah nak masuk 2 bulan tak potong, sibuk sangat dengan kerja, tambah pula dengan malas nak pergi kedai gunting.


Baiki tab lama


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dulu masa pakai tab, jaga macam nyawa, punyalah sayang, beli dulu habis duit kumpul, haha.


Khamis, 20 November 2014

Salam Jumaat :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Berjumpa lagi kita di hari Jumaat yang penuh dengan barakah ini, lafaz bismilillah diungkap sebaik sahaja membuka mata di pagi hari.


Rabu, 19 November 2014

Balik kerja lewat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Penat sangat harini, banyak kerja, sangat memenatkan, banyak pula urusan lepas satu satu tak habis-habis.


Selasa, 18 November 2014

Seharian kesejukan *-*


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK cuti harini, hehe, tapi cuti pun tak dapat nak kemana-mana, hari ini punya cerita, menjengah luar tingkap meratapi titisan hujan yang tak bernoktah.


Isnin, 17 November 2014

Hujan + Sejuk = Lapar


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Musim hujan memang sejuk, kalau nak pergi kerja, basah lah jawabnya, he he, biasalah naik motor.

Ahad, 16 November 2014

Hujan...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekarang memang musim hujan, hari-hari hujan, mak cakap biasalah, dah masuk musim tengkujuh, sejuk dan dingin sepanjang hari.


Jumaat, 14 November 2014

Shift Pagi +


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sejuknya air, mula-mula jirus kaki terasa dah sejuk, cuaca yang dingin, sudah pasti air bersuhu negatif persis air telaga di pagi hari.


Kek Velvet ^-^


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sangka rajin pula hari cuti, biasalah duduk rumah, mesti bosan, jadi malam ni kita godek-godek dapur


Demam + Batuk


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekarang memang musim hujan kan, kat Kuantan memang selalu hujan, kadang-kadang lepas Subuh tu dah hujan.


Khamis, 13 November 2014

Off Day :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Esok KK cuti ! suka sangat bila dapat cuti, haha, baru 2 hari kerja dah cuti, nak cuti juga, tak kira ! haha


Selasa, 11 November 2014

Jadual kerja bulan November :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dah 10 hari kerja baru nak tunjuk, haha, saja nak kongsi, perkembangan terkini, haha, macam artis kononya kongsi jadual.


Kemas bilik !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Panasnya harini, kat Kuantan memang panas dari petang tadi, hujan pun tak, tapi tetap bersyukur, dapat kering kain di jemuran.


Isnin, 10 November 2014

Cuti


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini hari cuti KK, setelah 3 hari kerja, dapatlah cuti, semalam pun balik awal, hehe, sebab kerja dah siap


Lunas Bil U Mobile bulan Oktober :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas baru teringat yang bil telefon belum dilunaskan lagi, nasiblah pihak U Mobile ada hantar sms kepada KK


Ahad, 9 November 2014

Hadiah dari Arif :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sangka dapat hadiah, tua-tua pun dapat juga, haha, itulah namanya kawan kan, saling ingat walau pergi mana pun.


Sabtu, 8 November 2014

Chicken Chop + Sundae Cone


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam semalam, KK dan Kak Sue ke Teluk Chempedak, teringin sangat nak makan chicken chop kat Hutan Bandar Bistro tu.


Jumaat, 7 November 2014

Setelah cuti 2 hari :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Habis sudah cuti 2 hari KK, masa untuk kerja pula, kalau nak cuti banyak, kena jadi boss, haha

Jalan-jalan dengan Arif :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lepas pada solat Jumaat tenggahri tadi, hujan sekejap, janji semalam nak keluar lepas solat Jumaat, tapi hujan.


Khamis, 6 November 2014

Off Day hari-2


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini hari cuti KK yang ke-2, cuti sakan KK ni, hehe, bukan senang nak dapat cuti 2 hari deret macam ni.


Kek Velvet !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sebenarnya dah 2 kali KK buat kek Velvet ni, hasil dari sumbangan resipi dari jiran sebelah, dapatnya dari internet.


Beli barang buat kek :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dalam tenggahari tadi, lepas saja ambil adik dari sekolah, mak ajak ke bank sekejap sebab nak tolong minta masukkan duit hantar kepada kakak.


Rabu, 5 November 2014

Cuti 2 hari :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Seronoknya dapat cuti 2 hari, boleh buat macam-macam, takpun rehat saja dirumah 2 hari ni, hehe


Isnin, 3 November 2014

Beli barang + tengok wayang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kebiasaannya kalau cuti, KK akan seharian terperap di rumah, dah makan ikan pekasam dalam balang, haha


Kemaskini Permohonan UiTM untuk second intake Ijazah 2014/2015


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini hari terakhir untuk mengemaskini permohonan UiTM bagi panggilan kedua Ijazah Sarjana Muda tahun 2014/2015.


Ahad, 2 November 2014

Cuti !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah 5 hari deret kerja, harini KK bercuti, tak sanggup dah nak kerja, penat sangat dari Rabu lepas, dengan Sabtu dan Ahad ramai orang, penat !


Selamat Datang November !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.

September telah lama pergi, Oktober pula baru saja meninggalkan kita, kini November pula datang menyapa mesra.