Spice of My Life

Followers !

Halaman

Isnin, 28 November 2016

Agak sibuk...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lamanya tak bersiaran di blog ni, rasanya hampir 3 minggu tidak menulis, ni KK curi masa sikit nak bercerita, rindu nak menaip dan membebel di blog, haha

Jumaat, 18 November 2016

Ayam masak kicap


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kembali bersiaran setelah sekian lama menyepi dan dapur pun dah lama tak berasap, haha, chef pun dah lama bercuti, harini chef masuk kerja semula

6 hari menyepi...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harap diampun harap dimaafi sebab tuan punya blog dah 6 hari tertinggalkan blog dia ni, tapi masih rindu nak menulis lagi, baru harini dapat menulis semula

Jumaat, 11 November 2016

Dalam perjalanan..


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bertolak dari malam tadi, bas tiba di Masjid Sunway pada jam 10 malam, penuh satu bas rombongan cuti-cuti Malaysia bersama makcik-makcik kota yang nak bercuti, haha

Jalan-jalan ambil angin !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, KK dah sampai KL dalam jam 12 tenggahari tadi, dan KK belajar pandu kereta jauh sikit, haha, ni pertama kali KK pandu kereta lebih 2 jam

Selasa, 8 November 2016

Roti Bakar + Sardin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sarapan pagi yang ringkas dengan dua keping roti dan sardin hancur memang memberi rasa terbaik dan pasti mengenyangkan perut kita yang tengah lapar

Nasi Lemak


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Tiap kali KK pergi ke bank, pasti ada adik dalam lingkungan umur 10tahun ditepi pintu bank, tidak meminta, tetapi berniaga nasi lemak dalam bungkusan daun pisang

Isnin, 7 November 2016

Lunch Box !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak larat lagi nak masak, tapi rasanya demam dah makin kebah ni, alhamdulillah, lagi dua hari sebelum KK pergi bercuti, huhu, tak sabar rasanya nak berehat

Cara semak powerbank Pineng asli atau tiruan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kali ni KK nak ajar untuk kita check powerbank berjenama Pineng ni asli atau tidak, risau juga kan sekarang banyak barang tiruan tapi sebiji macam yang original

Lunch Box !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lewat sikit harini cerita pasal makanan, sebab tak masak kan, jadi KK minta orang hantarkan kat kita, tak larat nak jalan KK nak jalan sebenarnya, tapi sekarang baik sikit

Ahad, 6 November 2016

Pisang Goreng berangan...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Inilah kejadiannya bila kita berangan, haha, kuning tu dah comel, bila jadi hitam tu tak berapa lah, hahaa, memang kelakar macam mana boleh KK ni berangan

Nasi Goreng Telur Cinta


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masih lagi kita bersama dalam rancangan masak-masak chef KK, haha, menu harini ialah nasi goreng cinta ye, bukan nasi goreng putus atau kecewa, tapi cinta, haha

Dah sampai Pineng PN-969 ( 20,000 mAh )


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, powerbank yang KK beli dah sampai dengan aman di tangan KK, cepatnya baru dua hari pesan, baru saja sampai ni, panas lagi baru keluar kotak, haha

Sabtu, 5 November 2016

Bepang : Borong 15 bungkus !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sebenarnya dah lama sangat KK nak makan sangat bepang ni, nak kata mengidam, KK ni jantan, hahaha, tekak kita terasa nak makan kan, usaha juga cari tak ada, sedih

Nasi Goreng Cinta


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Senget lah pula gambar tu, lupa nak crop bagai, haha, pemalas betul lah KK ni, nasi goreng cinta khas buah tangan dari KK kepada semua pembaca setia, haha

Banana Fritters


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Apa lah yang kuning-kuning  panjang panjang dalam pinggan tu, nak kata terung warna kuning, nak kata timun bukan warna hijau, itulah banana fritter sebenarnya

Jumaat, 4 November 2016

Sayur kacang buncis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak semangat harini, entahlah kemana larinya semangat tu, jauh dia lari, haha, nanti dah habis merajuk, balik tau semangat, KK sangat memerlukan awak, haha

Beli beg pula...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Inilah susahnya kalau segalanya di hujung jari, semuanya nampak cantik, semuanya rasa nak beli, hahaha, lagi-lagi awal bulan pula, tahu-tahu saja duit berkepuk, haha

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Salam Jumaat semua, harini agak panas juga kan, biasa mendung kelabu, tapi dari pagi tadi agak panas, KK balik dari masjid tadi pun berpeluh juga, hehe

Khamis, 3 November 2016

Roti Bakar + Sardin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari malas sedunia, haha, kenapalah KK ni 2-3 hari ni malasnya nak masak, mungkin merajuk kot sebab harga dapur elektrik kat Lazada dah naik harga, haha

Stok makanan...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau jenis pemalas macam KK ni, mesti kamu semua pun buat perkara yang sama, pulun beli makanan banyak banyak dalam satu tempoh masa, hahaha

Kuew Tiow Goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Beras dah habis, jadi dengan tak ada selera nak makan nasi, kita goreng-goreng saja untuk harini, KK dah beli siap-siap semalam mee ni, sekali dengan sayur

Beli powerbank baru


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau tak bersebab KK tak beli pun powerbank ni, ada rencana minggu depan, nak berjalan sikit, jadi rasanya perlu beli untuk tampung jangka hayat telefon KK ni, hehe

Rabu, 2 November 2016

Sambal tempe + Telur


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk pagi tadi KK habiskan nasi semalam saja, banyak pula nasi tu, sayang nak buang kita habiskan juga, nak tak nak kena telan sampai habis

Paracetamol


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

2 hari dah badan ni lemah semacam, rasa macam nak demam, tapi belum lagi, baru baru nak sampai tu, sebelum dia sampai kita makan ubat terus, haha

Selasa, 1 November 2016

Roti Bakar + Sardin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sarapan pagi ini sangat senang, ada pula lebihan sardin semalam, jadi kita panaskan semula lauk sardin, ada lah seketul lagi ikan, KK hancurkan dalam kuali

ABC vs ABJ


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau petang-petang pekena ABC memang terangkat lah, cuaca panas dapat sejukkan tekak yang perit ni dengan kemanisan air batu campur memang terbaik !

November <3