Spice of My Life

Followers !

Halaman

Jumaat, 31 Januari 2014

Happy Chinese New Year 2014 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tahun Baru Cina disambut meriah di tempat kerja KK, banyak juga warga yang menyewa di sini.

Selasa, 28 Januari 2014

Cuti dibekukan ! OT 1 jam !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau nak diikutkan hari, KK akan berkhidmat lagi 8 hari disini, pejam celik, pejam celik, tak sangka masa begitu cepat berlalu.

Ahad, 26 Januari 2014

Hadiah dari Korea :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Mungkin boleh dikatakan hari yang bertuah pada KK dan Nadia, sebab dapat hadiah dari Korea, huhu.

Jumaat, 24 Januari 2014

Misi cuti berjaya diselesaikan :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini baru boleh rehatkan diri puas-puas, sebab minggu depan KK dah tak boleh cuti, sebab hari cuti jatuh pada 31/1/2014, hehe.

Khamis, 23 Januari 2014

Off Day !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Seminggu yang dinanti telah tiba, huhu, cuti yang ditunggu, sudah menyapa, sukanya  hati ini menyanyi riang !

Rabu, 22 Januari 2014

Menghitung hari...detik demi detik...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Alunan lagu dan lontaran vokal Krisdayanti dalam Menghitung Hari sering terngiang-ngiang dalam kepala bila bawa motor untuk pergi kerja.

Isnin, 20 Januari 2014

Tambah lagi 6 hari...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam punya dilema sudah terjawab pada hari ini, selepas berbincang dengan rakan seperjuangan dan pihak atasan....

Ahad, 19 Januari 2014

Mampukah lagi bertahan ?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Jumaat KK cuti, Sabtu pula HR cuti, jadi notis tu baru sampai di tangan HR harini, padahal dah letak kat situ dah 2 hari.

Sabtu, 18 Januari 2014

Berhenti kerja : Notis 2 Minggu :(


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ku sangka kan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengahhari, air laut tidak selalu pasang, bulan juga tidak mengambang setiap malam.

Jumaat, 17 Januari 2014

Cuti yang membosankan :(


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini hari jumaat, pastinya hari cuti untuk KK, dah seminggu kerja, tup tup dah cuti, senang hati

Rabu, 15 Januari 2014

Throwback 25/12/2013 ^_^


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Di malam yang suram, hambar dan agak kebosanan, KK dan BW beberapa blog tadi, tiba2 teringat kat gambar2 masa sambutan Krimas tahun lepas.

Sabtu, 11 Januari 2014

Kek Pelangi in the house !


Cuti semalam sememangnya telah menyumbatkan diri KK dirumah saja, lepas meredah hujan balik dari temuduga, terus berniat nak buat kek.

Jumaat, 10 Januari 2014

Meredah hujan demi temuduga !


Assalamualaikumn dan Selamat Sejahtera,

Kita hanya merancang, Allah yang menentukan, itulah kata yang paling sesuai untuk digambarkan bagaimana keadaan KK harini

Khamis, 9 Januari 2014

AlyaniMatshah First Giveaway :)

BISMILLAHIROHMANIROHIM


buat pertama kalinya saya AlyaniMatshah nak buat giveaway sempena azam 2014 untuk kembali aktif dalam dunia blog ~

Esok CUTI ! Yeay !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Seminggu berlalu, hari-hari yang dinantikan oleh semua orang yang bekerja ialah hari cuti, huhu, senyum sampai ke telinga kan? haha.

Esok KK cuti, dah seminggu, kadang-kadang rasa cepat, kadang-kadang rasa lambat, seminggu bekerja diharungi dengan sabar.

Rabu, 8 Januari 2014

KK dan rakan seperjuangan kerja :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK nak kongsikan gambar-gambar yang sempat disnap secara curi-curi ditempat kerja, hehe

Isnin, 6 Januari 2014

Kelas Ceramah untuk Lesen Kereta (D)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Hari Ahad lalu, kimi telah ke PMC untuk mendengar ceramah sebelum mendapat lesen kereta.

Sabtu, 4 Januari 2014

Bersama "Spice Girl" di Teluk Cempedak 1/1/2014 !


Tanggal 1/1/2014 pasti memberi satu pengalaman baru bagi semua masyarakat untuk memulakan hidup dengan azam yang baru bagi menempuh tahun yang penuh dengan cabaran.

Jumaat, 3 Januari 2014

Selamat Datang 2014 :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera !

Lama KK tak bersua di blog, semua sihat? haha, lama dah tak menaip, bila menaip kali ni rasa janggal sikit, hehe