Followers !

Khamis, 29 September 2016

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bertemu lagi kita di hari Jumaat yang penuh barakah, semoga kita semua diberikan kesihatan dan tubuh badan yang sihat kehendaknya

Rabu, 28 September 2016

Lunch Box !


Assalamulaikum dan Selamat Sejahtera,

Esok dah hari terakhir KK akan bertugas di Pekan, sebab Sabtu dah lapor diri di Kemaman pula, mungkin kali ini agak lama, mungkin sebulan? mungkin sampai tahun depan?

Nasi Goreng Kampung !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi tadi dah makan nasi, kemain penuh lagi polisterin tu diceduknya nasi tu kan, haha, bila malam ni rasa nak makan nasi lagi, dah macam mana tu, haha

Selasa, 27 September 2016

Lunch Box !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kembali lagi kita ke rancangan Gemuk-gemuk bersama Chef KK yang diundang khas dari jauh pelusuk dunia Geneva, hahaha, jadi ayuh kita melantak

Tukar kad Maybank !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah selesai satu lagi urusan KK disini sebelum berpindah kembali ke Kemaman yang entah berapa lama akan menetap disana, haha

Burger daging


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak tahulah kenapa dua tiga hari ni tak ada selera sangat, makan pun tak nak, tapi kena makan juga sebab lapar, haha, nanti kebulur pula

Daftar sebagai pengundi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, sebagai warga belia yang berumur 22 tahun pada tahun ini, KK dengan berbangganya memberitahu kepada umum, bahawa KK sudah mendaftar ! haha

Isnin, 26 September 2016

Lunch Box !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lewat sedikit bersiaran, haha, harini banyak kerja, ramai pula klien dari pagi tadi, KK makan pun lambat, perut dan bunyi baru cari nasi, haha

Ahad, 25 September 2016

Lunch Box !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini banyak sangat urusan KK dari pagi tadi sampai ke petang ni, ni baru habis makan tenggahari, lapar sangat, dari pagi memang tak makan

Rezeki tak diduga


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tengah-tengah berangan sebelum tunggu masuk waktu Maghrib tadi, tersentak KK ada orang ketuk pintu pejabat, siapa pula malam-malam ni datang

Roti dan biskut !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni sementara nak menunggu makan malam, perut ni meragam kelaparan, malas nak makan makanan berat lagi, tunggu habis kerja baru keluar

Sabtu, 24 September 2016

Lunch Box ! -Kecewa-


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kembali lagi kita bersiaran dalam segmen "Lunch Box" dengan chef tidak bertauliah kita undang khas dari Zimbabwe iaitu Chef KK

Lunch Box !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru bangun tidur, mengantuk sangat, Allah saja yang tahu keadaan mata ni yang berat sangat, akhirnya tewas terlentang, hahaha

Jumaat, 23 September 2016

Seminggu lagi...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

"Menghitung hari, 
"Detik demi detik,
"Masa ku nanti apa kan ada"

Nasi Kukus My MAMA


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam ni kita makan nasi kukus lagi, nak makan masakan panas tak tahu nak pesan apa, asyik-asyik nasi goreng kampung, lepas tu nasi goreng pattaya, haha

Khamis, 22 September 2016

Lunch Box !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kembali lagi kita dalam rancangan "Lunch Box" bersama KK, haha, segmen ini akan memberikan akan perasaan gembira disamping menjadi penternak lemak yang berjaya !

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, masih dikurniakan nafas untuk meneruskan hidup, masih diberi tanggungjawab oleh Allah untuk bekerja, masih diberi kesihatan untuk berbakti

Burger !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Entah kenapa harini tak lapar sangat, mengenangkan duit terbang servis kereta tadi, haha, kalau difikir rasanya tak tidur malam ni, jadi usah difikir

Rabu, 21 September 2016

Servis Cik Putih


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi ni KK bangun awal sikit sebab nak hantar kereta ni untuk servis, sepatutnya servisnya pada raya haji tempoh hari, tapi disebabkan sibuk dan terlupa, berlarutanlah sampai KK balik ke Pekan, tu pun dah lebih pada tarikh servisnya

Nasi Goreng Pattaya


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam ni kita makan nasi lagi, haha, pagi tadi nasi lemak, tenggahari tadi pengurus KK belanja makan mee sup, malam kita makan nasi goreng

Selasa, 20 September 2016

Sarapan : Nasi Lemak !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Kalau ikut jam, dah nak masuk makan tenggahari, tapi jangan risau nasi lemak ni dah masuk dalam perut dan sedang melalui peringkat pemprosesan sejak pagi tadi, haha

Nasi Kukus My MAMA


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam ni terasa nak makan nasi kukus pula, haha, bertukar-tukar menu hari-hari barulah tak bosan kan, janji kenyang senang hati

Lunch Box !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kembali lagi kita dalam segmen makan-makan bersama juri tidak bertauliah, haha, iaitu chef KK yang didatangkan khas dari Uganda, haha

Ahad, 18 September 2016

Nasi Goreng KG


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tadi lepas dah jalan-jalan rasa tekak ni macam nak makan nasi kukus, dah sampai sebenarnya tapi belum depan kaunter, haha

Sabtu, 17 September 2016

Lunch Box !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Berakhirlah sudah siaran masak-masak setelah sebulan lebih tersiar, haha, sekarang KK di Pekan, bukan di Kemaman boleh main masak-masak macam dulu

Mee sup !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, ramai sangat klien harini, KK pula kerja seorang diri, memang sibuk dan tak menang tangan nak melayan semua

Jumaat, 16 September 2016

Dah sampai Pekan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, selamat sudah KK sampai ke Pekan, bertolak dari rumah jam 9:11 pagi tadi, sedikit lewat sebenarnya, mungkin berangan, haha

Kek Batik VS Kek Marble


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah penat berkemas-kemas tadi, buat seorang diri, semua kita kena buat, tak boleh tinggal satu pun, memang nak balik ke Kuantan lagi tak tahu bila

Dah siap kemas !


Assalamuakaikum dan Selamat Sejahtera,

KK dah siap-siap kemas, adalah dalam satu jam juga nak cari semula barang-barang, haha, punyalah banyak bila dah kumpul setempat

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Betul-betul lewat bersiaran harini, haha, sampai ke petang baru sempat nak jenguk blog ni, sebab KK tidur petang, mengantuk

Khamis, 15 September 2016

Aidiladha 3 : Lepak di Loteng !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam semalam baru dapat keluar dengan geng kerja sebelum KK kerja sekarang, kedai kek tu, sempatlah kerja 6 bulan sebelum dapat tawaran kerja sekarang

Rabu, 14 September 2016

Pisang goreng panas !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang tadi hujan tiba-tiba kat Beserah ni, patutlah panas sangat pagi tadi nak masuk petang tiba-tiba mendung gelap

Selasa, 13 September 2016

Aidiladha 2 : Rezeki di KFC !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lepas pada KK balik dari rumah marni semalam, terus ke rumah Kak Ani pula, geng kerja masa di Aeon Big dulu, lama sangat dah tak jumpa makcik ni, haha

Aidiladha 2 : Nasi Minyak Marni !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari ni barulah dapat berjalan sikit, kalau tak memang mereput di rumah saja menantikan orang yang entah bila akan kunjung tiba, haha

Isnin, 12 September 2016

Ahad, 11 September 2016

Salam AidilAdha !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Selamat hari raya semua ! pagi-pagi dah selfie kan, apa lagi dah namanya raya, kawan-kawan semua raya jauh-jauh, KK saja kat tumah, sedih

Seoul Garden bersama Arif !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kisah bersambung dari al-kisah tengok wayang tadi, KK dah peram perut dari lagi tadi, sebab ada orang tu nak belanja makan kan, hehe

Rehatkan minda *-*


Assalamualaikum dan Selamat Sejahera,

Bila esok nak raya, ayuhlah kita rehatkan minda yang kusut ni, sekali sekala bolehlah nak tonton cerita kat panggung wayang

Sampai Kuantan !


Assalamulaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru nak menyempat bercerita kisah cuti ni, haha, baliknya malam semalam dah dalam pukul 8 malam, penat sangat balik semalam

Sabtu, 10 September 2016

Berkemas-kemas pulang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru lepas boleh rehat-rehat sekejap, kemas sikit-sikit dari pagi tadi, KK dah letak setempat, banyak jugalah, haha, tak sangka banyak macam tu barangnya

Jumaat, 9 September 2016

Hari terakhir di Chukai !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK bangun awal sikit, pukul 8 pagi dah bangun, tapi tak mandi lagi  haha, sebab nak kemas barang, nak angkut semua sekali, berpindah semula

Khamis, 8 September 2016

Makan petang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ingatkan tadi nak buat pisang goreng, rasa macam malas pula kan, haha, mee pun banyak lagi, jadi KK goreng keropok saja, makan dengan mee

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Menjengah lagi kita di hari Jumaat penuh barakah oleh Allah, dari Rabu ke hari Khamis, habis khamis, Jumaat pula tiba, esok Sabtu pula ambil alih, hehee

Pisang Goreng !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Susah betul nak jumpa pisang goreng di kawasan Chukai ni, mana-mana pun yang KK pernah pusing tak jumpa lagi gerai yang jual

Mee Goreng Basah ?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari terakhir masak-masak dah, lepas ni entahlah nak masak ke tak lagi, sebabnya kat Pekan tak ada dapur, hehe, kalau rajin boleh beli dapur

Kuew Tiow Ayam !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

2 hari lagi nak kerja, lepas tu dapat cuti dah selama 6 hari, tak sabar nak balik, nak beraya, jumpa kawan-kawan, jumpa keluarga dan semua orang

Rabu, 7 September 2016

Mee segera sawi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Mee ramen dah habis petang tadi, hah, jadi malam ni ayuhlah kita langgar pantang sikit, makan mee segera, tak apa bukan selalu, hehe

Selasa, 6 September 2016

Cuti AidilAdha 6 hari !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Siapa tak suka kalau dapat cuti kan, KK tak terkecuali kalau dapat cuti pasti senyum sampai ke telinga, haha, boleh rehat