Spice of My Life

Followers !

Halaman

Isnin, 30 Jun 2014

Rutin apabila berpuasa :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Apabila sebut bulan Ramadhan, semestinya kanak-kanak akan tersenyum gembira pabila mengenangkan duit raya yang bakal dikumpul.

2 Ramadan : Badan agak lemah :(


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ramadan sudah melangkah ke hari yang ke-2, keadaan KK rasanya bertambah teruk, penat tu ada lagi, tidur tak cukup.

Ahad, 29 Jun 2014

Waktu Berbuka Puasa dan Imsak bagi kawasan Kuantan/Pekan/Rompin 2014


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sempena bulan Ramadan ini, KK nak berkongsi waktu berbuka puasa dan Imsak bagi kawasan Kuantan, Pekan dan Rompin.

1 Ramadan : Penat dan ketiduran !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini hari pertama Ramadan bagi tahun ni, dan pengalaman pertama kali KK bekerja sambil puasa.

Sabtu, 28 Jun 2014

Selamat Menyambut Ramadhan 2014/1435 Hijrah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sangka kan, sekejap saja masa berlalu, dah masuk bulan Ramadhan bagi kita  yang beragama Islam dari seluruh pelusuk dunia

Jumaat, 27 Jun 2014

"Maleficent" bersama Cik Yaya dan Aisya


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam, KK keluar bersama kawan sekerja nak tengok wayang, dapat pula cuti hari yang sama, boleh lah keluar, tak kan nak tengok wayang seorang kan, hehe

Khamis, 26 Jun 2014

Cuti 2 hari :))


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dah 5 hari blog terbiar, KK pun dah 5 hari kerja tanpa henti, memang tak ada masa nak tengok blog, balik rumah rehat dan tidur.

Jumaat, 20 Jun 2014

Jalan-jalan tengok DUNIA !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lepas saja KK siap sidai kain petang tadi, terus siap-siap untuk keluar, tak ada tujuan pada mulanya, tak tahu nak kemana

20/6/14 : Salam Jumaat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bertemu lagi kita di hari Jumaat yang penuh barakah ini, masih lagi KK bernafas dan bersyukur di atas segala ketentuan illahi.

Rabu, 18 Jun 2014

Masuk shift petang :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masuk kerja shift petang, bolehlah bangun lewat sedikit, hehe, kalau tak dah memang macam budak sekolah, haha

10 hari lagi Ramadhan?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sangka, jika diikutkan kalendar, 10 hari lagi umat Islam di seluruh dunia akan menyambut bulan Ramadhan.

Aktiviti dikala kebosanan.


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari cuti begitu bermakna buat kita semua bagi yang bekerja mahupun adik-adik yang masih bersekolah.

Selasa, 17 Jun 2014

Cuti :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Esok KK cuti, bila tengok balik jadual, dah 5 hari KK kerja tanpa henti, dah macam bangla rasa, hehe.

Isnin, 16 Jun 2014

A2 Hommies di Jendela Steamboat ^-^


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah semalam, makan-makan di Jendela Steamboat, seronoknya dapat berkumpul dengan rakan-rakan sekelas masa sekolah dulu.

Ahad, 15 Jun 2014

Makan steamboat malam ni :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK kerja pagi, dah balik pukul 5 tadi, kena balik awal, sebab malam ni ada program dengan kawan-kawan.

Sabtu, 14 Jun 2014

Jadual kerja bulan Jun !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dah separuh bulan, baru sibuk nak kongsi jadual kerja, haha, biarlah, nak tunjuk sikit kat semua, hehe.

Jumaat, 13 Jun 2014

Masuk shift petang :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masuk shift petang, seronok boleh bangun lambat, dah lah semalam cuti, huhu, memang seronok.

Kenangan lalu di hospital *-*


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Teringat pula KK dengan alkisah yang berlaku hampir sebulan yang lalu, pabila KK terlibat dalam satu kemalangan.

13/6/2014 : Salam Jumaat ^-^


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Salam Jumaat kepada semua pembaca setia blog KK yang masih lagi sudi membaca kisah melalut dan kehidupan seharian KK.

Khamis, 12 Jun 2014

Off Day :)


Assalamualaikum  dan Selamat Sejahtera,

Bertemu lagi di hari Jumaat yang penuh barakah ini, dan KK pula cuti, memang seronok.

Rabu, 11 Jun 2014

Bayar bil U Mobile untuk 2 bulan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas KK baru bayar bil telefon untuk 2 bulan, bulan April dan Mei, senang, bayar 2 bulan terus, haha

Selasa, 10 Jun 2014

Masuk shift petang :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masuk kerja petang, rasanya ini kali kedua untuk bulan ni, susah kalau nak kerja petang sebab banyak dapat pagi.

Isnin, 9 Jun 2014

Pergi kerja macam pergi sekolah ^-^


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau KK kerja pagi, dah rasa macam pergi sekolah, sebab bangun pagi, pukul 5:30 dan siap-siap pergi kerja.

90% shift pagi


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau diikutkan jadual bulan ni, KK memang banyak kerja shift pagi, boleh kira sangat berapa hari saja dapat shift tenggahari.

Modem rosak : 9 hari tinggal blog :(


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Rasa macam tak lengkap hidup ni bila sehari tak buka fb kan? rasa resah gelisah, tak keruan dibuatnya.

Hidup kita sekarang, memang tak lari dari teknologi, benda ni dah memang sama "hidup" disekeliling kita tiap hari 24 jam tanpa henti.