Followers !

Selasa, 28 Februari 2017

Masuk "keluarga" Avon?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Selamat memasuki keluarga Avon, hahaha, terkejut juga dapat satu fail macam resume ni, macam nak suruh berniaga pun ada, Avon ni sinonim dengan kaum wanita pastinya

Popia perisa baru !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, bisnes popia KK yang kecil-kecil ni semakin berkembang, kadang-kadang tak termampu juga nak pikul lambakan pesanan yang semakin banyak kan, kita seorang saja yang buat

Makan malam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam ni terasa nak makan mee segera, lama dah anak tekak ni tak makan, jadi kita masaklah demi mengisi isi hati perut yang berkeroncong ni

Kudapan petang : Keropok lekor dan Nugget ayam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sambil-sambil tengok drama korea kat Tv2 ni, mulut rasa nak mengunyah saja kan, memang saja tak nak bagi kerjasama kalau kita ni nak jaga badan, hahaha

Puding kastard buah !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kali ke berapa entahlah tak ingat buat puding kastard ni, haha, kalau dah rasa nak makan, hari-hari buat pun tak apa, lagipun bahan-bahan bukan susah

Isnin, 27 Februari 2017

Ayam goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK malas nak masak, jadi kita goreng ayam saja, adalah beberapa ketul ayam dalam peti tu, habiskan semua saja, nanti beli ayam baru, hehe

Ahad, 26 Februari 2017

Tumis air cendawan & Cendawan goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini kita lauk bertemakan cendawan, sebenarnya lauk ayam dah habis, nasiblah tinggal cendawan dalam peti ais, kalau tidak rasanya tak masak lah KK

Rabu, 22 Februari 2017

Nasi + Tomyam + Bandung !


Assalamuaikum dan Selamat Sejahtera,

Alkisah minggu lepas, KK ada makan di luar, sebab terasa nak makan tomyam, nak masak malas, jadi kita makan saja di kedai tak payah nak basuh pinggan, haha

Ayam goreng krispi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini rasa nak makan ayam pula, hehe, sebelum ni tak rasa pun, pagi tadi baru terfikir nak buat ayam goreng krispi ni, guna tepung serbaguna tu saja

Nasi goreng paprik


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Harini KK terasa nak makan nasi goreng pula, nak masak malasnya lah, haha, jadi kita beli saja di luar, tak payah nak sepah dapur, hehe

Kudapan petang : Keropok lekor


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni tak rasa nak melantak nasi lagi, kita rasa nak makan benda-benda yang renyah-renyah saja

Sambal tempe dan bilis !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bersiaran agak lewat, KK sibuk sedikit, maaf ye semua, hehe, mesti tak sabar kan nak tahu apa menu KK untuk harini, sedap ke tidak usah dipersoalkan, hehe

Isnin, 20 Februari 2017

Putu Bambu Pandan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Terasa tekak ni nak makan lagi putu bambu pandan ni, tempoh hari makan 2 bekas pun tak cukup sebenarnya, haha, nampak tak tamak haloba kat situ

Ahad, 19 Februari 2017

Cendawan goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Selama ni kan, KK memang lalu saja kalau depan gerai cendawan goreng di pasar malam, jeling pun tak nak, sebab entahlah, tak rasa orang nak makan kot, hehe

Kailan ikan masin + Tumis cendawan dan jagung


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini kita acah-acah "vegetarian" lah, acah tak makan daging lah, haha, kita makan tumbuhan hijau saja, lauk pun buat dua jenis, bukan selalu kerajinan nak masak dua lauk ni, hehe

Chit chat dengan Mekna


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini adalah teman nak bercakap walaupun tak lama, bolehlah sempat berbual kat kedai tadi lepas KK habis kerja, tak ssngka pula makcik ni nak datang, haha

Keropok rebus air lada kertas !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru sampai ni, panas-panas lagi, keropok rebus asli dari Terengganu, paling sedap seluruh Malaysia, hahaha, tambah pula dengan air lada pedas, memang terbaik !

Sabtu, 18 Februari 2017

Kuew Tiow + Pappadom


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK malas nak makan nasi, jadi kita beralih kepada mee pula, KK tidak berapa gemar mee kuning, jadi kita beli kuew tiow, goreng biasa saja, campak-campak siap

Khamis, 16 Februari 2017

Gosip-gosip Aniq Steamboat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

4 hari lepas, KK ada turun ke Kuantan sekejap sebab nak ajak anak-anak ni makan steamboat, bukan selalu kan kita nak menambah lemak yang ada

Rabu, 15 Februari 2017

Sardin + Sayur campur !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK dah masak, semalam kan bercuti satu hari, tak boleh cuti lama-lama kan, haha, kena berasap juga dapur tu, 

Selasa, 14 Februari 2017

Sarapan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini tak masak, haha, lupa nak beli lauk semalam, jadi kita makan luar harini, skali sekala tak apa, jangan selalu

Isnin, 13 Februari 2017

Ayam paprik + Sambal tempe


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak dua lauk, terlebih rajin pula, haha, lagipun bukan selalu kan, biasa satu lauk, tapi harini konsep makanlah sampai lebam, haha

Sabtu, 11 Februari 2017

Putu Bambu Pandan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini namanya makan petang, haha, asyik makan nasi saja, jadi kita makan kuih muih pula, lama sangat dah tak makan putu bambu ni

Tomyam !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lewat sikit KK bersiaran harini, agak sibuk masak pun nak masuk tenggahari dah, punyalah kalut tadi, tapi hasilnya wah wah, kita masak tomyam

Jumaat, 10 Februari 2017

Roti canai !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lama dah tak makan roti canai, rasanya dah nak masuk dua bulan, haha, rindu kita kat roti canai ni, haha, kalau dulu selalu juga

Cendawan Enoki


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

2-3 hari lepas, KK ada tengok tular di facebook tentang cendawan enoki goreng celup tepung, KK ni pantang tengok benda sedap, haha

Sotong goreng kunyit berkuah + Ubi kentang bertumis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekali sekala dapat makan sotong memang terbaik, sotong sekarang pun mahal ya amat, sekilo pun dah cecah RM30++

Khamis, 9 Februari 2017

Ayam masak tomato + Ubi kentang tumis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK masih mencuba memasak lauk-lauk baru dan yang tak pernah KK cuba sebelum ni, takkan lah tiap hari nak makan lauk  kicap kan, haha

Rutin mingguan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setiap kali KK ke dobi, pasti kena bawa telefon yang dicaj penuh, dan KK akan bawa sekali tab untuk main permainan dalam tu

Cool blog duluan...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau panas-panas ni memang terasa sangat anak tekak ni minta dimandikan dengan air yang sejuk, masalahnya tak nak pula air kosong, nak air manis, haha

Rabu, 8 Februari 2017

Complete Multi-Purpose Solution !


Assalamualaikum  dan Selamat Sejahtera,

KK kalau dulu beli benda ni, memang tak beli yang botol kecil macam ni, mesti beli yang botol besar atau yang combo terus, haha

Sambut menantu kakak !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tanggal 5/2/2017 adalah tarikh sambut menantu kakak, majlis diadakan sederhana saja tanpa paluan kompang atau iringan lagu pun, sama macam majlis sebelah kakak sendiri

Selasa, 7 Februari 2017

Nasi goreng daging merah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini alkisah kelmarin, masa KK balik Kuantan kejap, untuk majlis sambut menantu kakak, malam tu kawan-kawan ajak keluar makan

Isnin, 6 Februari 2017

Chicken Chop + Ice Coffee


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam semalam makan luar, KK dengan Nadia ni suka cuba tempat baru, kalau boleh nak rasa semua kedai makan yang ada kat Kemaman ni

Ikan goreng + Kobis cendawan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Menu harini sangat senang untuk dimasak, mood nak masak tu malas lagi, badan 2-3 harini rasa tak sedap, macam lenguh-lenguh

Kanta lekap baru !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini namanya kes tak serik dan tak ambil iktibar, haha, banyak juga kes yang KK tengok di internet dan facebook pasal padah memakai kanta lekap

Ahad, 5 Februari 2017

Cermin mata RM70 di Sungei Wang Plaza !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Rasa macam nak nyanyi lagu Cita Citata pula, Perawan atau Janda tu, tapi versi Teruna atau Duda, hahaha, cepat pilih, kiri duda, kanan tu teruna, cepat ! cepat !

Sotong goreng kunyit


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK baru sampai Kemaman baru saja tadi, cari-cari lauk mudah yang nak masak, beli ayam sikit dan beli sotong sikit, dah cukup

Berputar-putar


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK kalau ke dobi mesti pastikan yang telefon dicaj dengan penuh, haha, bukan apa, kita mesti berangan kan, dah takkanlah nak tengok mesin tu sampai siap

Bertiga di East Coast Steamboat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah minggu lepas, masa KK balik Kuantan sebab urusan kakak bernikah, jadi malam tu kawan KK ajak makan steamboat pula, ni saja nak bagi gemuk, haha

Khamis, 2 Februari 2017

Tomyam di hari Jumaat!


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak tomyam saja, resipi mudah cuma kena banyak belajar saja,  kurang satu bahan memang tak jadi terus

Makan malam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk malam ni rasanya malas nak makan nasi, asyik mengadap nasi saja, siang malam makan nasi, haha,risaunya badan kita naik kan, hehe

Ayam masak merah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bersiaran agak lewat sedikit sebab KK baru lepas masak ayam masak merah, hehe, mencuba resipi baru, sebelum ni tak pernah masak pun

Ubat "senyum" bersama Beng's


Assalamualaikum dan  Selamat Sejahtera,

KK nak tegaskan kat sini, entri ni bukan iklan ubat atau iklan suplemen, jauh sekali entri berbayar atau produk reviu untuk memutihkan kulit, haha

Cuma KK nak perkenalkan satu "ubat" yang membolehkan kita senyum tanpa lenguh mulut atau sakit bahagian leher iaitu sahabat baik

Tak perlu nak makan ubat untuk gembira, kumpulkan manusia-manusia yang bersikap gila-gila dan anda akan turut menjadi tak tentu arah dan ketawa pecah perut, haha




Alkisah semalam KK cuti dan turun ke Kuantan kejap sebab nak jumpa kesayangan-kesayangan yang susah sekali nak jumpa, kena beritahu sekurang-kurangnya 3 bulan awal

Alhamdulillah dapat kumpul semua kecuali si Thiban yang sibuk sangat, entahlah yang tu seorang saja yang pelik, haha

Tasya, Marni, Farahhani, Athirah, dan Danial dapat berjumpa, seorang lagi (Thiban) cukuplah kumpulan Beng"s kami, masing-masing ada tanggungjawab



Terima kasih kerana menceriakan hariku seperti pelangi--pelangi indah yang muncul selepas hujan, terima kasih untuk segalanya

Anda tak perlukan sebarang ubat untuk gembira, cukuplah sekadar orang-orang yang disekeliling kita yang dapat memberi kita seribu satu senyuman tanpa paksaan

Rabu, 1 Februari 2017

Kakak saya dah kahwin !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, satu satunya kakak KK telah selamat diijabkabulkan dengan sekali lafaz dengan pasangan pilihan hati yang telah dipilih