Spice of My Life

Followers !

Halaman

Ahad, 19 Februari 2017

Cendawan goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Selama ni kan, KK memang lalu saja kalau depan gerai cendawan goreng di pasar malam, jeling pun tak nak, sebab entahlah, tak rasa orang nak makan kot, hehe


Harini baru terdetik nak cuba sebenarnya, sedap ke tidak kalau cendawan ni dibuat goreng, nak cuba tapi takut, tapi orang kata tak cuba tak tahu kan

KK pun cubalah, bancuh sikit tepung beras, letak kunyit dengan garam dan goreng bagi garing, hati berdebar ni nak rasa, haha

Bila dah rasa, Ya Allah, punyalah sedap cendawan ni bila di goreng, kalau tahu selama ni beli je kat pasar malam, 23 tahun hidup baru tahu, sedih kan, hahaha

4 ulasan:

  1. Guna tepung beras eh ? .. tk pernah lgi homemade cendawan ..biasanya beli je yg dh ready

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha'ah, tepung beras, bancuh dengan air pastu garam sikit, memang sedap

      Padam
  2. Alamak tiba2 perut berkeriuk pulak tengok cendawan goreng ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe, nanti boleh buat kak, makan panas-panas

      Padam