Followers !

Selasa, 30 Jun 2015

Ramadhan 13 : Inventori !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam KK balik lewat dari kerja, sebab semalam ada inventori, lagipun semalam kan hari terakhir bulan Jun


Ramadhan 12 : Berbuka dirumah !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam KK cuti, lepas dari balik tengok wayang dengan Cik Athirah masing-masing balik rumah untuk berbuka


Isnin, 29 Jun 2015

"Jurassic World" bersama Cik Athirah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK cuti, dapatlah keluar tengok wayang, lagipun dah lama tak jenguk GSC


Ramadhan 11 : Makan banyak !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam KK berbuka di tempat kerja, petang tu pergi ke bazaar Ramadan yang terdekat, tekak ni terasa nak makan nasi, tapi lupakan

Ahad, 28 Jun 2015

Ramadan 10 : Dugaan...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah hari puasa ke 10, benar-benar menguji kesabaran dan pahala puasa KK, dugaan menimpa suka untuk dilupakan


Jumaat, 26 Jun 2015

Ramadan 9 : Berbuka di rumah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini dapatlah KK berbuka di rumah, sebab kan cuti, dapatlah berbuka dengan keluarga, walaupun tak semua ada, tapi suasana tetap meriah


Khamis, 25 Jun 2015

Salam Jumaat & Salam Ramadan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Salam Jumaat dari KK yang bercuti harini, haha, penat kerja tak habis lagi, dengan bangun lambat pagi tadi, tak sedar


Ramadhan 7 & 8 : Sibuk


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak menyempat nak update blog, sibuk sangat, balik kerja terus tidur, dengan penat kan, lepas mandi, letak kepala, terus tak sedar, sedar pun mak kejut sahur


Selasa, 23 Jun 2015

Iftar di Padang !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Berbuka puasa di padang bola tidak lagi menjadi perkara asing di Kuantan, kalau bulan puasa mesti ramai yang akan kesini


Jangan buat KK bosan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila cuti dengan puasa lagi, aktiviti paling kerap dilakukan ialah main telefon


Isnin, 22 Jun 2015

Ramadhan 6 : Off Day


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK cuti, sudah 3 hari kerja, badan pun tak larat, sampai demam, tapi demam dah baik, badan masih kuat, insyaAllah larat lagi nak puasa


Juadah berbuka puasa +_+


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Macam biasa, KK berbuka di tempat kerja lagi dengan rakan kerja


Ramadhan 5 : Badan panas + Demam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak tahu kenapa dan bila badan ni tiba-tiba jadi panas dan tak larat


Ahad, 21 Jun 2015

Ramadhan 4 : Nasi Ayam Boxing lagi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk Ramadan kali ke 4, yakni puasa hari ke 4, KK masih makan nasi ayam boxing


Ramadhan 3 : Nasi Ayam Boxing !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam KK berbuka di tempat kerja, sebab KK kerja full


Jumaat, 19 Jun 2015

Ramadhan 2 : Berbuka bersama keluarga !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, sudah berbuka kita semua di seluruh Malaysia, dan telah selamat menunaikan solat Maghrib


Salam Jumaat :)


Assamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Salam Jumaat dari KK buat Jumaat pertama bagi Ramadan tahun ini, baru 2 hari kita menyambut puasa, hari masih panjang, macam mana semua? hehe


Khamis, 18 Jun 2015

Ramadhan 1 : Berbuka di tempat kerja


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Apalah pagi-pagi buta ni entri berbuka puasa, dah lah hari semalam punya, haha, sebab semalam tak sempat, jadi KK nak cerita juga, haha


Rabu, 17 Jun 2015

Salam Ramadan 2015 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ramadan yang dinanti telah tiba, esok telah bermula bulan yang penuh dinanti, bulan yang penuh barakah dan pengampunan dari Allah


Selasa, 16 Jun 2015

Bersama anak dara orang...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila dah dekat puasa ni, sebelum masing-masing sibuk, apa salahnya curi sedikit masa untuk bersama kawan-kawan yang lain


Rumah konsep tadika?



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak pasal-pasal 3 warna ada dalam rumah ni, semangat raya sangat mak KK ni, macam tadika kan? haha, kemain lagi semangat mengecat 2-3 hari ni


Isnin, 15 Jun 2015

Membebel kepetangan hari...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila cuti ni, nak keluar malas, jadi rumahlah jadi tempat berehat, kawan-kawan semua kerja, kita saja yang cuti hari biasa ni


Inventori


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Inventori yang pertama bagi bulan Jun, minggu lepas tiada, jadi ditunda pada hari ini, dan sememangnya KK antara yang terlibat


Jumaat, 12 Jun 2015

Bersantai di Mini Zoo, Taman Teruntum


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Di hari cuti, kalau duduk saja dirumah, agak kebosanan, apa salahnya pergi jalan-jalan sikit, tenangkan minda kan, rehatkan diri


Khamis, 11 Jun 2015

Esok, cuti !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Batuk KK ni tak habis--habis lagi, air dah banyak minum, setiap kali batuk minum air, tapi cuaca tak menentu, perkara biasa, sebab bukan KK seorang saja

Selasa, 9 Jun 2015

Typhoid Vaccine Capsule


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Benda apalah tajuk tu, nak menyebut pun payah kan, haha, bahasa Melayunya disebut ubat anti-tifoid, berkaitan bidang makanan


Isnin, 8 Jun 2015

Demam + Batuk


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Sekarang memang musim demam, batuk, sakit tekak dan sebaginya, ekoran dari cuaca yang tidak menentu, panas hujan telah menjadi faktor sakit itu tiba-tiba datang


Cuti !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Sekarang bila kerja seorang diri, ekoran daripada Kamal ditukarkan ke cawangan lain, KK seorang dirilah di tempat pizza


Ahad, 7 Jun 2015

Walimatul Urus Nabila & Rosley


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sah diijabkabul semalam, alhamdulillah, hari ini majlis bersanding pula, kedua mempelai tampak cantik bagai pinang dibelah dua


Sabtu, 6 Jun 2015

Tahniah sahabat Ain Nabila :)



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, selamat sudah salah seorang sahabat KK menjadi isteri orang, Cik Ain akan bertukar menjadi Puan Ain Nabila, hehe


Khamis, 4 Jun 2015

Akhirnya...cuti !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

6 hari  malam KK bekerja, dari pagi sampai ke malam, tak ada cuti, alkisahnya lepas pada Kamal dipindahkan ke Kuala Lumpur, kontrak habis


Selasa, 2 Jun 2015

Sayonara Kamal :(


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sudah 2 hari Kamal telah meninggalkan KK seorang diri bekerja, hari-hari kerja penuh, dari jam 10 pagi hingga 10 malam, usah disebut ungkapan penat kerana aku redha, haha


Isnin, 1 Jun 2015

Selamat Datang Jun !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Melangkah pula ke bulan baru, pasti tidak berasa masa berlalu dengan begitu pantas dan tak sedar akan detik waktu yang seperti angin lalu