Spice of My Life

Followers !

Halaman

Selasa, 9 Jun 2015

Typhoid Vaccine Capsule


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Benda apalah tajuk tu, nak menyebut pun payah kan, haha, bahasa Melayunya disebut ubat anti-tifoid, berkaitan bidang makanan


Kalau sesiapa yang sebelum ni atau sedang bekerja dalam bidang makanan, sebut saya tifoid, mesti tahu, sebab setiap pengendali makanan amat memerlukan benda ni

KK dah ambil ubat tifoid yang baru, dan akan bertahan selama 3 tahun lamanya, huhu, tak perlu lagi makan ubat, cukup 3 biji, makan selang sehari

Ada juga yang jenis suntik, tapi syarikat KK biasa makan yang jenis pil, lebih disarankan jenis suntik, tapi ada juga yang takut jarum, haha


Lagi-lagi nak dekat dengan puasa ni, peniaga pasar malam, bazaar ramadan memang wajib ambiil ubat atau suntik anti tifoid

Lupa nak beritahu, ubat anti tifoid ni lebih kurang untuk mengelakkan kuman dan bakteria pada badan kita terkena pada makanan, lebih kurang macam tu lah

Lepas 3 tahun jumpa doktor semula, haha, KK sudah siap !



Tiada ulasan:

Catat Ulasan