Followers !

Jumaat, 23 Jun 2017

Ramadhan 28/17 : Butter cake !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini kek bukan untuk makan, orang tempah, dua biji, kek mentega dan kek gula hangus, KK buat sebab lama sangat dah kawan KK ni nak, katanya nak bawa balik ke kampung

Khamis, 22 Jun 2017

Ramadhan 28/17 : Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sedar tak sedar, lusa nak raya dah kawan-kawan semua ! pejam celik pejam celik dah nak menyambut lebaran, sekejap saja masa berlalu, KK pun dah seminggu cuti

Ramadhan 28/17 : Snow almond


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Biskut ni memang wajib kena buat sebab KK suka makan, kalau hadap sebalang yakni boleh habis, tinggal serdak sajalah, haha, kot kot balang pun telan sekali, hehe

Ramadhan 28/17 : Almond london


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Si hitam manis ni juga antara biskut paling diminati oleh kanak-kanak sebab ada kejutan masa mengigit isi badannya tu

Ramadhan 28/17 : Conflakes madu !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kuih raya yang selalu menjadi pilihan para tetamu pada hari lebaran, mana-mana mesti ada, nak buat pun senang, bahan tak banyak, cara buat pun tak cerewet

Ramadhan 28/17 : Rempeyek !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Mula-mula mak tak nak buat rempeyek, katanya tak pernah buat, risau tak jadi, tapi KK nak juga cuba, akhirnya mak mengalah, hehe, ikutkan sangat anak dia ni

Ramadhan 27/17 : Semerah hati


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK agak sibuk nak bercerita kat sini sebab lepas siap buat biskut terus berkongsi di facebook, jadi blog sedikit dianaktirikan

Rabu, 21 Jun 2017

Ramadhan 26/17 : Red velvet


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Biskut ni pernah viral juga tahun lepas, tak tak berkesempatan nak buat, lupa nak beli red velvet paste tu, jadi tahun ni kita jangan buat-buat lupa ye, hahaha

Ramadhan 26/17 : Agar-agar kering


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alkisah semalam, selepas 3 hari menjemur agar-agar kering ni, barulah siap juga akhirnya, cerewet tapi bila tengok hasilnya memang puas hati, hehe

Selasa, 20 Jun 2017

Ramadhan 25/17 : Biskut kelapa


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi tadi dah mula menyambung projek biskut raya, untuk harini biskut pertama ialah biskut kelapa, sebab mak nak buat sangat, katanya minat sangat biskut ni

Isnin, 19 Jun 2017

Ramadhan 24/17 : Kerepek pisang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tahun ni alhamdulillah meriah sangat raya KK, tak sangka sampai boleh buat macam-macam, tak buat kuih, siap buat kerepek lagi, banyak pula tu

Ahad, 18 Jun 2017

Ramadhan 24/17 : Nestum pandan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK terlebih rajin, lepas Subuh tadi tak boleh nak lelap, dari mengadap telefon yang tak berhabisan, baik kita buat biskut raya kan, banyak lagi tak buat ni

Ramadhan 23/17 : Semperit bunga


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini biskut raya kedua selepas tart bunga seroja, boleh rujuk entri sebelum ni ada KK letakkan gambar, untuk harini sempat buat dua jenis sahaja biskut raya

Ramadhan 23/17 : Tart Bunga Seroja !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk hari pertama jalankan misi #ProjekBiskutRaya2017 baru buat dua jenis biskut, tu pun buat sikit-sikit saja

Sabtu, 17 Jun 2017

Ramadhan 22/17 : Berbuka dengan mak


Assalamuakaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, setelah 22 hari berpuasa, baru harini KK dapat berbuka dengan mak, sebab KK dah mula bercuti esok sehingga hari raya ketiga, 10 hari tauu

Jumaat, 16 Jun 2017

Ramadhan 22/17 : Siap berkemas


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sabar nak balik, hehe, KK dah siap berkemas barang-barang nak bawa balik ke rumah, penuh juga kereta dibuatnya

Ramadhan 21/17 : Ayam goreng kunyit


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk menu berbuka bagi puasa ke 21, KK masak ayam goreng kunyit saja, sebabnya KK sibuk sikit mengemas barang-barang

Khamis, 15 Jun 2017

Ramadhan 21/17 : Salam Jumaat !


Assalamualikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulilah, bersua lagi kita di penghulu segala hari, dan kita sedang meniti hari hari terakhir di bulan Ramadhan dalam mengejar malam lailatul qadar

Ramadhan 20/17 : Chicken chop lagi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK buat lagi chicken chop, sebab semalam ayam banyak lagi lebih, KK makan 3 ketul saja, yang lebih simpan

Ramadhan 20/17 : #ProjekBiskutRaya2017


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, selesai sudah KK membeli belah barang kelengkapan untuk membuat biskut raya lagi 3 hari, lewat kan projek ni berjalan, hehe, barulah biskut sedap

Rabu, 14 Jun 2017

Ramadhan 20/17 : Hancur harapan...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alkisahnya KK ni nak tukar duit RM 1 di bank pagi tadi, sebab katanya dari semalam dah buka untuk tukaran duit kecil

Ramadhan 19/17 : Chicken chop homemade !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK terlajak rajin sikit, sebab nampak rancangan dalam tv pagi tadi, terliur tengok chicken chop, kecur air liur, punyalah sedap kan, pagi lagi tu, tak masuk petang

Selasa, 13 Jun 2017

Ramadhan 18/17 : Ayam masak merah !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK kembali memasak lauk, sebab tadi tengok dalam tv ada lauk ayam masak merah, terliur tengok, kecur air liur ni tau, nasib kuat nak tahan nafsu puasa, haha

Isnin, 12 Jun 2017

Ramadhan 17/17 : Spagetti Bolognese


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk menu harini, KK masih makan spagetti bolognese, banyak lagi yang lebih semalam, KK cuma panaskan dan rebus spagetti fettucini yang baru

Ahad, 11 Jun 2017

Ramadhan 17/17 : Baju raya !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, telah selamat sampai baju raya KK semalam, punyalah gembiranya hati ini, hahaha, semangat sangat nak raya, puasanya tak habis lagi, apalah KK ni

Ramadhan 17/17 : Nilai sebungkus keropok?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dalam diulit mimpi yang bakal menjelma, mata ini sangat berat untuk celik, mungkin terlalu penat ataupun tak cukup tidur, matanya dipaksa untuk terbuka luas

Ramadhan 16/17 : Spagetti bolognese !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini kita makan sedap sikit, dan KK terlebih rajin nak masak, jadi inilah hasilnya setelah lebih kurang satu jam berperang di dapur mini KK, huhu

Sabtu, 10 Jun 2017

Ramadhan 15/17 : Kuew tiow basah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semakin hari semakin kita sampai ke penghujung, harini dah hari ke-15 kita umat Islam berpuasa, tinggal lagi baki 15 hari untuk kita sama-sama tempuhi lagi

Jumaat, 9 Jun 2017

Ramadhan 15/17 : Servis si putih !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, selesai satu lagi kewajipan kepada orang yang mempunyai kereta seperti KK, iaitu bila sampai masa, kereta perlu diservis bagi memastikan "kesihatan"

Khamis, 8 Jun 2017

Ramadhan 14/17 : Salam Jumaat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Genap dua minggu kita berpuasa, dalam tak sedar hari-hari bangun sahur tu, eh eh dah 14 hari, tak sangka kan, KK sendiri pun tak sedar, sebab sibuk kerja rasanya

Ramadhan 14/17 : Projek biskut raya?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tulis bahan-bahan macam nak buat biskut raya? betul ke KK ni? macam banyak saja bahan tu, cukup ker nak buat tu, ataupun saja-saja tulis untuk mengisi masa lapang

Ramadhan 13/17 : Baju raya !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Senangnya dalam hati bila baju raya KK dah sampai, risau juga kan, lambat ker, tak sampai ker, tak beraya lah KK nanti, tapi tak sangka sampai cepat sekali, huhu

Ramadhan 13/17 : Ayam masak merah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah hampir seminggu tak makan nasi, akhirnya KK tewas juga, sebab tekak harini nak maksn nasi, haha, jadi ayuhlah kita masak memasak di dapur

Rabu, 7 Jun 2017

Ramadhan 12/17 : Persiapan raya?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bercakap soal raya kan, pasti semua tak sabar termasuklah KK sendiri, hehe, kita semua sudah 12 hari berpuasa, sekejap saja kan masa berlalu

Selasa, 6 Jun 2017

Ramadhan 11/17 : Mee goreng mamak


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak tahu lah nak cakap macam mana, macam tak jadi pun ada, macam jadi tu adalah sikit-sikit, tapi tak sama macam kat kedai, tak tahu mana silapnya !

Ramadhan 11 : Lunas bayar bil telko !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, satu hutang telah selesai, kurang sikit beban atas kepala ni, haha, akhirnya selesai juga, tak sabar sebenarnya nak raya KK ni, tak lama dah ! haha

Isnin, 5 Jun 2017

Ramadhan 11/17 : Pop Phone


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pasti pernah tengok kan? haha, ini namanya ganggang telefon moden, ataupun namanya dipanggil pop phone, ada juga coco phone, macam-macam lagi namanya

Ramadhan 11/17 : Entah? Bingung?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Entahlah, nak kata pening pun tidak, nak kata bingung pun tidak, serba salah bila puasa ni, perasaan tu bercampur baur je, mungkin penat rasanya

Ramadhan 10/17 : Mee goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk menu berbuka harini KK masak mee goreng saja, macam menu dua hari lepas, haha, sebab KK tak puas makan lagi, jadi kita masak lagi bagi memenuhi tuntutan perut, hehe

Ahad, 4 Jun 2017

Ramadhan 9/17 : Sahur !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk sahur tadi KK tak ada selera nak makan berat berat, dari semalam rasa panas saja badan ni, nak kata demam tak adalah, cuma macam tak larat

Ramadhan 9/17 : Cucur bilis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini menu dari dapur mini KK untuk juadah berbuka ialah cucur bilis, malas nak masak beria sebenarnya, cukuplah sekadar untuk alas perut, dah kenyang ni

Sabtu, 3 Jun 2017

Ramadhan 8/17 : Mee goreng basah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini hari tanpa nasi lagi, KK malas nak masak nasi, jadi KK beli mee kuning untuk buat mee goreng basah untuk menu berbuka harini, yuhoo !

Jumaat, 2 Jun 2017

Ramadhan 7/17 : Cucur bilis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini kita berbalik kepada menu yang unik dan pastinya sedap, haha, menu paling istimewa ialah cucur bilis buatan KK

Khamis, 1 Jun 2017

Ramadhan 7/17 : Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sedar tak sedar dah seminggu kita berpuasa kan, pejam celik pejam celik, sahur tak sahur, hahaha, sudah tujuh hari berlalu, tak sangka kan, sekejap saja

Ramadhan 6/17 : Buat taufufah ekspress !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dua tiga hari ni, di FB memang viral taufufah ekpress ni, beribu orang kongsikan resipi ni, KK terpanggil untuk kongsi sekali, hehe