Spice of My Life

Followers !

Halaman

Isnin, 31 Ogos 2015

Selamat Menyambut Kemerdekaan Malaysia ke-58 !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Merdeka ! Merdeka ! Merdeka ! Teringat lagi KK bila zaman sekolah, tiap kali detik tanggal 31 Ogos pasti akan dengan laungan keramat ni dengan lantang


Ahad, 30 Ogos 2015

Demam +_=


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Tak pasal-pasal KK ni demam, sebenarnya dah rasa dari semalam, badan rasa tak sedap saja, tapi buat-buat tak tahu, malas nak layan, nanti melarat


Sabtu, 29 Ogos 2015

Kentang + Lai Chi Kang !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Makan saja kerjanya, haha, begitulah dunia sekarang, pantang diajak keluar pasti kedai makan menjadi tumpuan, makan, makan makan !


Jumaat, 28 Ogos 2015

Selamat Tinggal Erne !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

2 hari lepas, salah seorang kawan KK telah pergi meninggalkan Kuantan buat seketika, katanya nak pergi tenangkan fikiran, destinasi pula jauh pula tu


Cari kerja lain :)



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Misi mencari kerja baru, rezeki tempat kerja lama tak panjang, jadi tiba masa KK undur diri dulu, dan cari tempat kerja baru

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lewat sedikit KK bersiaran harini, baru saja balik dari bandar, ada kerja sikit, jadi ni baru balik, penat tak hilang


Selasa, 25 Ogos 2015

Badmintion bersama Homies !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam semalam, KK dan 4 orang rakan pergi bermain badminton, setelah sekian lama tidak bersukan, apa salahnya kita memecahkan lemak yang terkumpul, hehe


Isnin, 24 Ogos 2015

Cuti 2 hari


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Percutianku tidak lama, dua hari saja, haha, tak kemana pun, sebab duit tak berapa nak ada, hujung-hujung nyawa ni kena ikat perut sedikit, hehe


Sabtu, 22 Ogos 2015

Masa Rehat



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lama dah KK tak merasa suasana rehat di bilik staff dengan makan bekal dari rumah, baru dapat merasa setelah sekian lama


Jumaat, 21 Ogos 2015

Mee Sup Perut + Daging *_*


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau waktu sekarang pekena mee sup memang sedap, kalau kena dengan selera kita, memang tambah lah jawabnya makan tu, hehe


Salam Jumaat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bertamu lagi kita di hari Jumaat, minggu ke 3 pada bulan Ogos, bulan kemerdekaan bagi negara Malaysia, tanah tumpah darahku


Khamis, 20 Ogos 2015

Sarapan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Teringin pula makan roti canai pagi-pagi ni, pergilah cari, nanti meleleh pula air liur, semangat dan gigih KK pergi mencari


Lepak dengan bunga-bunga


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni kira jenis orang kalau di ajak, susah sekali nak tolak, kata orang tua, pantang ajak, terus lesap, haha, begitulah perumpamaannya


Selasa, 18 Ogos 2015

Makan petang!


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Panasnya hari ni, terik cuaca, KK datang kerja tadi pun terasa bahangnya sampai perit rasa muka ni


Isnin, 17 Ogos 2015

Wayang + Makan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bersiaran agak lewat, lepas balik, rehatkan diri kejap, baru buka laptop dan kemas-kemas persediaan untuk esok, sebab esok dah kerja, hehe

Impian...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Adalah dalam seminggu juga menelan air dalam jag tu, haha, setiap hari mesti habis satu jag, konon-konon jaga badan


Ahad, 16 Ogos 2015

Rest Day


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Orang dah mula kerja, kita pula yang cuti, hehe, cuti tak sama, kita ni bukan kerja waktu pejabat kan, biasalah,


Sabtu, 15 Ogos 2015

Shift petang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bulan ni memang KK boleh dikira 90% kerja petang, pergi kerja cerah, balik kerja gelap, begitulah hari-hari kecuali cuti, haha


Makan-makan di rumah Cikgu Fauziah !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang tadi, KK keluar masa rehat, untuk ke rumah Cikgu Fauziah, cikgu KK masa zaman STPM lepas, lama tak jumpa cikgu


Jumaat, 14 Ogos 2015

Makan-makan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam-malam kawan ajak pergi melantak, lapar katanya, KK ni dah kenyang, sebab baru saja makan di rumah, mak masak laksa penang harini


Rabu, 12 Ogos 2015

Berkelah di Pantai Sepat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Isnin baru-baru ini, KK dan kawan-kawan pergi berkelah di Pantai Sepat, kalau tanya orang Kuantan, memang terkenal sangat pantai sepat ni untuk tempat berkelah


Ahad, 9 Ogos 2015

Persediaan untuk esok :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Esok KK cuti, perancangannya nak pergi berkelah, huhu, adalah dalam 2 minggu rancang perkara ni, macam-macam terjadi sepanjang 2 minggu tu


Jumaat, 7 Ogos 2015

Makan-makan, Gemuk-gemuk !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sesi mengemukkan diri bersama kawan-kawan yang sedang berdiet, haha, adakah mereka tewas? ataupun sekadar menahan nafsu untuk tidak makan?


Khamis, 6 Ogos 2015

Salam Jumaat #


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bertemu lagi kita di hari Jumaat, jumaat minggu pertama bagi bulan Ogos, bulan kemerdekaan bagi rakyat Malaysia, huhu


Rest Day !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Salam Jumaat kepada semua, harini KK cuti, huhu, macam biasa dan tak perlu di tanya, memang setiap hari Jumaat KK akan bercuti


Selasa, 4 Ogos 2015

Bersama bunga-bunga cantik :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Inilah kerjanya kalau cuti, malam-malam pergi berjalan, haha, ada saja tekak ni meragam kan, nak makan itu, nak makan ini, mengalahkan orang mengandung, haha


Rezeki di kepetangan hari *_*


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sangka rezeki di petang hari, tiba-tiba ada orang bawa balik ayam goreng pula, hehe, melantak pula dengan keluarga


Isnin, 3 Ogos 2015

Rumah terbuka Kak Siti


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas KK ada mengahdiri rumah terbuka di rumah Kak Siti, datang lepas balik kerja, sebab KK kerja petang, jadi lepas pukul 10 baru datang


Ahad, 2 Ogos 2015

Bercuti 2 hari !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Girangnya hati pabila dapat bercuti 2 hari, kalau ikutkan KK tanda cuti untuk esok sahaja, tak sangka dapat lagi tambahan sehari


Sabtu, 1 Ogos 2015

Selamat Datang Ogos ^


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masa berlalu begitu pantas, tak sedar berjalan cepat sangat, pejam celik pejam dah masuk bulan 8, nak habis tahun