Spice of My Life

Followers !

Halaman

Khamis, 30 April 2015

Nasi Putih + Paprik Campur !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari-hari tak tahu nak makan apa, akhirnya KK pilih untuk makan masakan panas pula, tengok lah menu yang ada kat dinding tu, haha


Rabu, 29 April 2015

Bersiar-siar bersama Arif :)



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang tadi, dapatlah jalan-jalan dan luangkan masa dengan satu-satunya sahabat lelaki yang KK paling rapat iaitu Arif


Selasa, 28 April 2015

Selesai urusan bil Streamyx


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru saja balik dari Pejabat Pos Beserah, buat 2 urusan sekaligus, bayar bil dan sedikit urusan ASNB, dah alang-alang kesana


Cuti


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini hari Rabu kan, pelik rasa, sebab KK tak biasa cuti hari Rabu, paling kerap Isnin dan Jumaat, memang selalu tanda cuti hari tersebut


Sabtu, 25 April 2015

Nasi Thai Style


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila dah kerja kan, soalan paling yang tak dapat nak jawab, "nak makan kat mana harini?" pasti semua pun macam tu kan, haha


Jumaat, 24 April 2015

Menghitung hari...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sibuk sekarang buat gubahan hantaran, perkara yang dah tak lama, lagi sebulan saja lagi majlisnya, tema nampak warna emas, hehe


Mural di sekolah :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi tadi al-kisahnya, pukul 8 sampai dah sekolah, cikgu seni minta tolong buat mural sikit, dari kisah minggu lepas tak siap-siap lagi dinding tu

Khamis, 23 April 2015

Salam Jumaat...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas tak buat pun entri Salam Jumaat, tak sempat, sebab lepas pada KK balik dari masjid, terus siap-siap nak ke bandar, tengok wayang, hehe


Isnin, 20 April 2015

Fast & Furious 7 bersama Cik Ayza :)


Assalamualikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah hari Jumaat lepas, tak sempat nak buat entri Salam Jumaat, sebab lepas saja balik dari masjid, terus sahaja siap-siap sebab nak tunggu bas


Ahad, 19 April 2015

Pos Ekpress habis !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru saja balik dari pejabat pos, ada sikit urusan nak buat, pagi-pagi dah pergi pejabat pos, orang tak ada lagi kat sana


Demam :(


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru saja kerja 2 hari, dah demam, tapi biasalah Sabtu dan Ahad kan memang ramai orang, tak menang tangan KK dibuatnya


Rabu, 15 April 2015

Kembali ke sekolah lama...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari Isnin yang lalu, baru saja 2 hari lepas, KK ada ke sekolah lama, semasa KK di tingkatan 4 & 5 di sekolah tersebut


Isnin, 13 April 2015

Habis sudah cuti 3 hari :(


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Berakhir sudah cuti KK selama 3 hari berturut-turut, tiba masa untuk kembali bekerja seperti sedia kala dan meneruskan kerjaya


Hadiah GA SitiSharini.com sudah sampai !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Petang tadi, dalam jam 3.50 petang, kedengaran sebuah motosikal berhenti di hadapan rumah KK, bila jenguk sekilas, nampak encik posmen


Ahad, 12 April 2015

Ingatkan Nasi Ayam, rupanya...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam mak KK ada bertanyakan pada KK nak masak apa pada keesokan hari yakni hari ini


Kek Minyak !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam semalam, KK teramat bosan, sampikan tv pun tak tahu nak tengok siaran mana, haha


Sabtu, 11 April 2015

Cuti hari ke-2 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam punyalah bosan dirumah, haha, tak tahu nak buat apa, tak keluar ke mana-mana pun


Cuti lagi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Gembiranya rasa hati, kerja sekejap, cuti lagi, nak buat macam mana, redha sajalah, haha


Khamis, 9 April 2015

Aiskrim Pasu !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari kelmarin, KK ada buat aiskrim pasu satu bekas, nak bagi Kak Siti rasa, hehe, terajin pula sebab aiskrim dah ada dalam peti ais


Selasa, 7 April 2015

Bertukar cuti


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK kan dah bercuti 4 hari, dan semalam KK dah mulakan tugas semula, dan sepatutnya kerja 2 hari


Hygiene Training !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini tak sangka ada kursus, rasanya KK dah pernah hadiri kursus ni, lama dah rasanya, dan KK dah lupa, haha


Isnin, 6 April 2015

Kembali bekerja :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Dengan berakhirnya hari semalam, hari berlabuhlah tirai cuti KK selama 4 hari, dan harini memulakan tugas seperti biasa


Berakhir sudah cuti 4 hari :(


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Berakhir sudah cuti KK selama 4 hari, lama kan? memang pun, sebab rezeki dapat cuti, pengurus yang bagi, hehe


Pejabat Pos + Bengkel Motor


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Selesai sudah urusan pagi tadi, tak lama pun, sekejap saja, sebab pagi lagi kan, orang tak ramai


Ahad, 5 April 2015

Hantu Mak Jemah !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila masa terlebih terluang ni, dah tak tahu sangat nak buat apa, buatlah rawatan muka kononnya, haha


Sabtu, 4 April 2015

Aiskrim buat sendiri :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru siap buat aiskrim homemade, mudah senang dan cepat, bukan susah sangat nak buat

Keluar dengan mak & adik !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi tadi, mak dah kejut KK, katanya nak pergi beli barang, dan sambil-sambil KK boleh pandu kereta, huhu

Bye-bye bakeri, Hello pizza :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Genap setahun berada di bakeri, KK ditukar ke bahagian lain, jiran sebelah saja, tak lari jauh


Mee Kari bonda !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini juadah di rumah KK mee kari, lama dah mak tak masak, tahu-tahu saja bila KK cuti mak masak sedap-sedap


Jumaat, 3 April 2015

Makan dan makan...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam, kawan ajak ke bandar sekejap, nak beli buku katanya, tetapi buku dicari tak jumpa


Menang GA SitiSharini.com


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah yang dah berhabuk, KK tiup balik habuk tu, lap dengan kain basaha lagi, haha, teruk sangat dah lamanya


1 tahun 2 hari 10 jam 38 minit


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sedar tak sedar, sebenarnya KK nak beritahu sesuatu, bukan rahsia jauh lagi perkhabaran buruk, tetapi sesuatu yang pasti

Khamis, 2 April 2015

Salam Jumaat 3/4/2015


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bertamu lagi kita di hari segala penghulu hari, Jumaat yang penuh barakah, bertanggal 3/4/2015


Kerja 6 hari, Cuti 4 hari !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sampai tahap demam KK bila kerja lama sangat, paling habis pun kerja 3 hari saja, dan mesti cuti lepas tu, kalau tak memang demam


Selamat Datang April :)


Assalamualaikun dan Selamat Sejahtera,

Lama sudah tidak menaip di ruangan maya ini, adalah nak masuk seminggu, tak tahu kenapa, macam-macam terjadi pada KK