Spice of My Life

Followers !

Halaman

Rabu, 31 Disember 2014

Selamat Datang 2015 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Akhirnya sudah masuk ke tahun baru, iaitu 2015, setahun lagi sudah dilalui dengan penuh jayanya


Untuk pengetahuan semua, blog KK sudah menjangkau usia 3 tahun 2 minggu 2 hari, dan masih lagi merangkak dalam dunia blogging ni.

Umur si pemilik blog pun makin tua, ahahah, masuk 21 dah, walaupun umur ni tak rasmi lagi, jika ikut tarikh harijadi, kalau ikut tahun dah boleh.

Pelbagai kisah suka duka yang KK kongsikan dalam blog ni, nanti bila dah tua nanti, boleh baca balik, memori tu pasti tidak akan hilang.


Azam baru? Haaaa, tahun ni KK nak buat kelainan sikit, KK malas nak berazam, hahah, sebabnya setiap kali azam, mesti mula-mula saja bersemangat jitu dan bersungguh, lama-lama jadi kelaut dalam asia pasifik

Biarlah, apa-apa sahaja peluang, rezeki dan apa jua jenis kebaikan KK terima dengan hati terbuka.

Kepada semua blogger dan pembaca setia blog KK, selamat tahun baru KK ucapkan dan selamat maju jaya :)


Pergi klinik, demam...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam memang KK tak tahan sangat, dengan datang kerja lewat, dengan demam tak kebah lagi, KK pergi juga kerja


Ahad, 28 Disember 2014

7 hari kerja tanpa henti....


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masuk harini, sudah 7 hari kerja tanpa henti, penat sangat tak terkira, tak sabar nak habiskan hari yang panjang.



Rasa macam demam...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam dah rasa macam tak larat. tak bermaya dan rasa penat semacam, nak makan pun tak selera.


Sabtu, 27 Disember 2014

Pay Day :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi-pagi buat, lepas Subuh dah semak gaji guna Maybank2u, punyalah terlebih teruja, nak tengok gaji, hehe


Tayar depan kebocoran...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam punya cerita, masa KK dalam perjalanan ke tempat kerja, dah nak sampai, lebih kurang 2 kilometer lagi


Jumaat, 26 Disember 2014

Off Day dibatalkan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sepatutnya KK cuti harini, tetapi disebabkan banjir, KK terpaksa ganti staff lain.

Selasa, 23 Disember 2014

Mee Bakso + Nasi Air


Assalamuaalaikum dan Selamat Sejahtera,

Tengah-tengah hujan ni, perut mesti lapar kan, mulut terasa nak mengunyah je, padahal perut tak lapar pun.


Kebimbangan terhadap hujan...


Assamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Allah saja tahu yang hati ini begitu risau dan meruntun pabila difikirkan langit yang tidak henti menangis dari pagi hingga ke malam menjelma.


Ahad, 21 Disember 2014

2 hari dah hujan....


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masuk harini dah 2 hari hujan, tak berhenti dari semalam, takutnya Ya Allah saja yang tahu.

Khamis, 18 Disember 2014

Musim hujan...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekarang memang musim hujan kan, kadang-kadang seharian hujan tak berhenti, yang paling ditakuti sekali ialah banjir...


Isnin, 15 Disember 2014

Ben Ashaari follow Instagram !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisahnya, 2 hari lepas, KK baru saja buka Instagram untuk tengok gambar terbaru kawan-kawan.


Ahad, 14 Disember 2014

Seronoknya hujan :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam semalam dah mula hujan di rumah KK, sejuknya rasa, dan memang mata mengantuk sangat.


Cuti :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Seronoknya cuti, penat sangat, walaupun 2 hari kerja, tapi penat macam 5 hari kerja, jadi KK perlukan cuti.


Sabtu, 13 Disember 2014

Kerja shift petang :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK kerja petang, masuk pukul 1 dan balik pukul 10 malam, macam biasa, tapi KK jarang sekali kerja petang.


Jumaat, 12 Disember 2014

Jadual bulan Disember


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dah 2 minggu kerja, baru harini dapat pastikan jadual ni betul-betul pasti dan tiada pindaan lagi kecuali kecemasan


Khamis, 11 Disember 2014

Salam Jumaat ^-^


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bertemu kita di hari Jumaat, bulan Disember, minggu kedua dalam bulan ini, lagi 19 hari kita akan melangkah ke tahun baru.


Selasa, 9 Disember 2014

Kebosanan di rumah.


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bila duduk rumah ni, bosan pula, dengan panas nya, nak kemana pun tak tahu, jadi duduk rumah saja


Isnin, 8 Disember 2014

Off Day !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK cuti, penat sangat badan ni, sampai tidur tak sedar, teruk sangat dah, musim cuti, tahu-tahu sajalah


Sibuk + Penat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

2 hari KK dah jadi zombie, sebabnya pasal kerja, nasib esok cuti, nak rehat puas-puas, kalau boleh tak nak bangun, hahaha.


Jumaat, 5 Disember 2014

Kerja !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Hai semua, selamat pagi, sihat? alhamdulillah, kalau tak sihat, makan ubat, jumpa doktor kalau perlu.


Kek Minyak *-*


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam-malam teiba-tiba datang rajin nak buat Kek Minyak, tak tahu dah kenapa, kena sampuk dengan hantu rajin ni, hehe


Jalan-jalan beli barang :) *PaksaRela


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru saja balik dari jalan ke Cowboy, mak ajak teman, ada nak beli barang sikit tadi.


Khamis, 4 Disember 2014

Salam Jumaat :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Bertemu lagi kita di hari Jumaat, untuk Jumaat pertama di bulan Disember, bulan terakhir pada tahun ni.


Selamat Pagi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sempat lagi tak? haha, baru pukul 11, hehe, terlebih rajin nak taip entri di pagi hari, KK cuti harini.

Lunas bil telefon :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru saja selesaikan bil telefon KK yang dah tertunggak, haha, ingat banyak sangat benda penting, yang kecil ni jadi lupa.


Rabu, 3 Disember 2014

Rezeki Nasi Arab Mandy :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Murah rezeki harini, ada orang belanja makan Nasi Arab Mandy lagi, paling penting, homemade okay


Selasa, 2 Disember 2014

Off Day !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK cuti, tapi sehari saja, bulan ni tiada cuti 2 hari, semua 1 hari saja, macam biasalah.


Isnin, 1 Disember 2014

Selamat Datang Disember !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kepada yang masih tidak percaya, masih ternganga-nganga, haha, dah betul dah kalendar tu, tak payah nak belek sangat, hancur dah, haha