Followers !

Rabu, 30 September 2015

01.04.14 - 30.9.15 : Sayonara !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sedar tak sedar, sudah sebulan notis KK berjalan, semalam hari terakhir KK bekerja, jadi mari kita mulakan hidup yang baru dengan kerja yang baru


Selasa, 29 September 2015

Nasi Putih + Daging masak kicap !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Musim raya haji ni, pasti masakan daging tidak menjadi asing di setiap rumah, kadang-kadang hari-hari masak daging, yelah kan, ada saja daging korban yang diagihkan


Isnin, 28 September 2015

Menghitung hari #2


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sedar tak sedar, dalam masa berlalu, sudah 28 hari notis berhenti kerja KK berjalan, jadi tinggallah sisa lagi 2 hari, sangat tak sedar begitu cepatnya masa


Akar Kopi


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang semalam, hari terakhir KK cuti kan, Cik Anis ajak kita pergi cuba di satu tempat baru, nama pun dah tahu apa jenis barang yang difokuskan


Ahad, 27 September 2015

Habis sudah cuti 4 hari !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Rasanya sekejap nya masa berlalu, 4 hari cuti rasa macam angin lalu saja, tup-tup esok dah kerja, huwaaa, tak nak pergi kerja, haha, beginilah akibatnya kalau cuti lama sangat


Jumaat, 25 September 2015

BBQ bersama kawan-kawan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, seperti yang dirancang, walau sedikit lewat, tapi semua gembira, begitulah yang direncanakan, semua suka, harap


Persiapan sudah 70% #BBQ



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dari pagi tadi KK buat kerja baru sekarang nak rehat sekejap, satu badan bau ikan, ketam, ayam dan pari, haha, nasib dah mandi dulu

KK ambil makanan laut pagi tadi balik saja terus siang ikan, potong kecil untuk buat perapan, semua KK perap guna sos lada hitam, beli yang siap terus


Nasib Cik Mira ada tolong KK,  kalau buat seorang, penat juga, bila berdua ni memang ringan sikit beban yang ada, seronok pun satu, berteman buat kerja

KK memang bahagian makanan mentah, bahagian perapan, bahagian masak, air, bakar semua orang lain, haha, KK penat dah biar yang lain urus kan pula


Harap malam ni terjadi seperti yang dijangka, jangkaan hadir dalam 12 orang termasuk KK sendiri, bahan nak bakar banyak tu, kalau tak habis jangan balik,  haha

Ayam 3 ekor, sotong 2 kilo, ikan 2 kilo, ketam 3 ekor, dan pari seekor, banyak tu, kalau tak habis jangan balik, haha, main ugut macam tu, nak makan sangat kan, hehe




Khamis, 24 September 2015

Persiapan esok #BBQ


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Penat, baru habis makan nasi minyak, sebab lapar, haha, panaskan lauk, baru sedap makan kan, hehe, sambil tengok, memang habis sepinggan


Esok buat BBQ?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau jadi esok KK dan kawan-kawan nak buat BBQ secara kecil-kecilan, buat kat pantai saja, buat dekat-dekat rumah


Rabu, 23 September 2015

Salam Aidiladha 2015


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Salam Aidiladha kepada semua pembaca blog KK yang tersayang, harap semua sihat dan gembira di samping keluarga di pagi Aidiladha ini


Cuti 4 hari !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Seronok apa dapat cuti deret 4 hari, bukan senang kan, haha, berbunga-bunga hati ni tadi, tak sabar nak balik rumah, mengenangkan cuti 4 hari


Billah Coffee !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang kelmarin, lepas KK balik dari daftar di agensi pekerjaan, KK singgah di salah satu gerai minuman yang sangat terkenal di Kuantan


Isnin, 21 September 2015

"BurgeRak" di malam hari !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

2 hari lepas, KK cuti, jadi malam tu ada program saat akhir, kawan ajak makan di Burgerak, lama sangat dah KK tak makan kat sini


Ahad, 20 September 2015

Cuti


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Penat Sabtu dan Ahad pasti terbayar harini, haha, dapat merasa cuti, tapi KK banyak program yang tak dijangka sangat


Menghitung hari #10


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kita hanya merancang, Allah yang menentukan segalanya, begitulah perumpamaannya yang selalu digunakan, dan kita harus percaya dengan setiap ketentuan yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya, kerana perancangan Allah itu lebih baik


Sabtu, 19 September 2015

Jumpa doktor lagi...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Batuk KK ni makin hari makin teruk pula, 2 hari lepas tak ada pula, baru nk datang penyakit ni


Nasi + Telur + Ikan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Menu rehat KK kali ni agak biasa, mak masak mee sup tulang, tapi untuk bekal mak masak lauk biasa saja


Jumaat, 18 September 2015

Kerja sesi petang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sabtu dan Ahad ni KK kerja petang, yang tak seronoknya kerja seorang di bahagian pizza, minggu lepas berdua, penat sikit, sebab orang ramai kan, tak menang tangan kita dibuatnya


Khamis, 17 September 2015

Cuti...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera, 

Bangun awal pula KK pagi ni, pukul 9 dah bangun, haha, tak tahu kenapa, tua dah kot, kalau dulu pukul 12 baru bangun

Selamat bertunang kawan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Majlis yang berlangsung cukup ringkas tetapi bermakna, majlisnya 2 hari lepas, KK kerja, jadi tak dapat nak hadirkan diri, KK dah datang malam sebelum tu, ada tolong-tolong sikit apa yang patut, siapkan apa yang perlu


Demam + Sakit Tekak = Tak ada Suara!


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Langit tak selalu cerah, laut juga tak selalu tenang, begitulah hidup kita tak selalu sihat, ada kala sakit, ada kala sihat


Selasa, 15 September 2015

Persiapan pertunangan sahabat :)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Seronok tengok satu persatu kawan KK ni bertunang, lepas seorang, ada lagi seorang, dan yang terbaru ni, esok majlisnya, iaitu Cik Mira kita ni


Isnin, 14 September 2015

Sepetang...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semua ini hasutan, kononnya tak nak keluar rumah, alasan jerebu, tapi itu tidak lama, sebab kawan hantar gambar goreng pisang petang tadi


Menikmati JEREBU !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau budak-budak tengok langit berkabus putih, dah rasa macam ala-ala di Cameron Highland, haha, acah-acah kawasan tinggi kononnya sejuk, padahal, JEREBU !


Ahad, 13 September 2015

Rehat seorang diri!


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK kerja petang, hari ni tak berteman, sebab kena rehat seorang demi seorang, jadi alamatnya, makanlah seorang, hahaha


Sabtu, 12 September 2015

Makan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK kalau kerja petang, sebolehnya KK akan cuba membawa bekal ke tempat kerja, sebab boleh jimat dan dapat jimatkan masa bila rehat


Jumaat, 11 September 2015

Salam Jumaat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Cuaca jerebu sekarang ni amat membimbangkan, kalau petang sikit mesti hujan, kalau di Kuantan tak berapa sangat, kalau di KL memang tebal jerebu


Selasa, 8 September 2015

Selamat Petang!


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kepetangan di rumah memang terasa bosannya, sebab KK tak keluar pun hari ni, duduk rumah semata nak jimat duit, hehe


Isnin, 7 September 2015

Selamat Pagi #Cuti


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru saja 1 jam lepas KK bangun, hehe, beginilah kalau KK cuti, kerjanya bangun lambat, tapi mak KK faham, bila lagi nak tidur cukup kalau bukan hari cuti kan


Ahad, 6 September 2015

Nasi Kukus My Mama !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masa rehat tadi, KK tak ada selera nak makan, sebab dari pagi tadi sakit perut, tak tahu kenapa, dah pergi tandas, tapi perut macam memulas


Sabtu, 5 September 2015

Menu masa rehat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau masa nak rehat, sampai tak tahu nak makan dimana dan apakah menu yang bakal disantap, sampai bergaduh pun satu


Jumaat, 4 September 2015

Nasi Ekspres !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

2-3 hari yang lepas, KK lupa bila tarikh sebenarnya, hehe, KK dan kawan ada ke satu kedai yang boleh dikira baru lagi di Kuantan ni


Khamis, 3 September 2015

Atas permintaan seorang anak


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru saja semalam KK beritahu mak yang KK teringin nak makan nasi minyak sebab hari ni kan KK cuti, jadi nak makan sedap sikit


Selamat Pagi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Lewatnya KK bangun, hehe, beginilah jika hari cuti, padahal baru saja KK cuti hari Rabu, kerja sehari, cuti sehari,


Penat beratur, tapi berbaloi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau bab beratur tunggu giliran ni memang semua orang malas dan kalau boleh nak elak, tapi jika sesuatu itu menarik, pasti tidak menjadi masalah jika sesuatu itu berbaloi


Rabu, 2 September 2015

Bayar bil telefon 2 bulan !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang tadi masa KK keluar ke bandar, KK terus singgah U Mobile untuk membuat pembayaran bil telefon


Selasa, 1 September 2015

Off Day !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah bekerja hari yang penuh getir, 29-1 haribulan, KK tersangat penat, sebab hari cuti umum kan, orang memang ramai, KK tak menang tangan di buatnya


Selamat Datang September !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sangka, sudah masuk bulan 9, iaitu bulan September, lagi 3 bulan nak habis tahun, nanti masuk tahun baru, sekejap nya rasa, macam tak percaya