Spice of My Life

Followers !

Halaman

Isnin, 14 September 2015

Menikmati JEREBU !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau budak-budak tengok langit berkabus putih, dah rasa macam ala-ala di Cameron Highland, haha, acah-acah kawasan tinggi kononnya sejuk, padahal, JEREBU !


KK pun sama, kalau masa kecil, selalu ingat kabus, haha, tapi mak selalu cakap, jerebu, tak elok untuk kesihatan, kita masa kecil manalah mengerti kan, sibuk lagi main, makin dilarang makin dibuat

Bila dah besar ni, tua-tua ni baru lah faham, orang pakai topeng, kita pun nak juga, acah-acah doktor bedah, haha, memang kelakar kalau ingat balik

Sekarang dah sampai balik musim jerebu, macam-macam sekarang ni, jaga kesihatan, kurangkan aktiviti luar


Kalau dulu masa sekolah, cikgu suruh banyakkan minum air masak, jangan main kat luar, makan makanan yang sihat, kalau sakit jumpa doktor secepat mungkin

Kita menghirup udara yang dicemari, sebab tu rasa sakit tekak, KK dah 3 hari sakit tekak, nak makan pun tak selesa, jadi minum air masak

Jaga kesihatan semua, kalau sakit jumpa doktor :)


4 ulasan:

  1. sesak nafas ngan jerebu ni semua...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tahu tak apa, sebab tu macam-macam penyakit bila jerebu

      Padam
  2. ni bukan menikmati..ni sesak nafas..hahaa

    BalasPadam