Followers !

Ahad, 24 September 2017

Walimatul urus Amalina & Khairil


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru-baru ni KK ada ke majlis kenduri kawan sekolah KK, yang ni dekat saja, dari rumah dalam 15 minit sahaja, tak lama

Jumaat, 22 September 2017

Sepetang di Beserah !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dapat pekena air batu campur dengan keropok lekor petang-petang ni memang sedap lagi-lagi kalau kena dengan air lada

Rabu, 20 September 2017

Melantak di Chilli Steamboat & BBQ Grill


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alkisah semalam KK ada pergi melantak steamboat, pergi dengan kawan kerja, apa lagi, simpan perut dari petang tau, punyalah tak nak bagi rugi, haha

Aiskrim tembikai


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Aiskrim tembikai ni baru saja tular di televisyen, budak-budak pantang tengok benda manis ni, mesti mengamuk suruh mak ayah belikan, haha

Selasa, 19 September 2017

Photobook dah sampai !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Akhirnya, penantian itu satu penyeksaan kan, haha, KK ni jenis tak boleh tunggu lama, jenis tak sabar, tapi nak tunggu photobook ni memang kena sabar

Kuih Jem


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Siapa pernah makan kuih ni? atau pernah tengok kat mana-mana? kalau orang-orang tua sukalah makan kuih ni, hahaha

Pisang goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk petang ni KK buat pisang goreng, sebab beli sesikat, jadi banyak lebih, KK potong siap-siap, letak dalam peti

Makan besar !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semalam punyalah makan besar, tapi tak adalah besar mana, makanan tu banyak macam orang tak makan sehari, hehe

Isnin, 18 September 2017

Apam balik


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas KK ada cuba satu resipi tular di FB, iaitu apam balik, tengok tengok bahan semua dah ada di dapur, apa lagi ayuh kita godek-godek dapur, hehe

Ahad, 17 September 2017

Roti canai


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini kita makan roti canai pula, sekali sekala tukar angin pula, asyik-asyik makan nasi bosan juga kan, jadi kita makan roti

Popia ayam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni datang kebulur juga, tapi jangan dirisau, kita pasti ada makan, kalau duduk dengan KK tak ada istilah berlapar ye, insyAllah pasti ada makanan

Sabtu, 16 September 2017

Ayam kunyit + Sayur campur


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak biasa-biasa saja, tapi macam tu lah, hari-hari pun biasa, tak adanya yang luar biasa, haha, bukan masak nasi beriyani gam pun, hahaha

Pisang goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Terasa tekak ni nak makan pisang goreng, jadi masa KK ke pasaraya tadi, nampaklah pisang nangka sesikat kecil tu

Sizzling mee


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Masa KK cuti minggu lepas, tiap malam keluar semata-mata nak lepak dengan kawan dan bergosip, haha, KK ni kaki gosip juga, untuk tahu perkembangan terbaru

Roti telur


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk menu petang KK rasa nak habiskan roti keping yang nak sampai tarikh luput ni, ada lah separuh bungkus lagi

Jumaat, 15 September 2017

Kek Bulan !



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni suka juga makan kek bulan, kalau tiba nak tahun baru tu, memang bersusun lah kek bulan kat rak-rak pasaraya tu

Jemputan raja sehari


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Musim nasi minyak kembali lagi, kali ni bukan satu tapi tiga jemputan, dua pada bulan ini, dan satu pada bulan hadapan

Sibuk !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Seminggu lebih tak menjenguk kat sini, haha, dah naik bersawang sikit blog ni, maaflah, KK agak sibuk dengan kerja

Jumaat, 8 September 2017

Sardin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak sardin, haha, masakan tersusah di seluruh dunia, chef-chef terkenal pun memang angkat kaki kalau suruh masak sardin ni

Nasi Kukus My Mama !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK minggu lepas ada pergi melantak tambahkan lemak, haha, pagi-pagi buta dah makan nasi kukus dengan si Uzma ni, yang Uzma ni kerja nengikut saja

ALF2 dengan gadis !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas masa raya haji kedua, KK adalah ajak-ajak ayam kawan untuk pergi tengok wayang, tak disangka ajak-ajak ayam tu disambut serius pula, haha

Khamis, 7 September 2017

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kembali lagi kita bersua di hari Jumaat, sebenarnya agak panas harini, terasa juga bahang ni, haha, tapi tak apa, hidup mesti diteruskan, hehe

Donat Pandan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ada berkongsi kisah donat hijau di facebook pagi tadi, KK terlebih rajin pula buat donat, sebab tengok orang kongsi resipi, jadi tak banyak cakap, kita buat

Ayam kunyit + Sardin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak, haha, macamlah dia seorang kat dunia ni memasak kan, tapi KK masak dengan hati dan perasaan yang tenang, hehe

Isnin, 4 September 2017

Aidiladha 2017 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semua dah mula bekerja kan, seronok cuti? haha, kemain lagi ye, habis dah melantak daging korban? jaga-jaga jangan terlebih

Khamis, 31 Ogos 2017

Melawat si comel !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi tadi KK berkesempatan untuk melawat si comel anak kawan kerja KK, si Nadia ni dah ada anak, KK saja yang mereput, haha

Selasa, 29 Ogos 2017

Nak balik..


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru siap kemas barang ni, kejap lagi tutup kedai dan balik Kuantan dah, cuti pula 4 hari untuk raya aidiladha

Habiskan duit...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tadi lepas habis kerja, pergi Guardian sekejap, sebabnya nak beli pelembab bibir, dah habis pun yang lama, tiba masa untuk ganti baru

Isnin, 28 Ogos 2017

Sehari lagi...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Menanti detik, kurang dari 24 jam, KK akan balik ke Kuantan, haha, nak raya kan, orang lain yang raya, kita pula yang beria, hehe

Ahad, 27 Ogos 2017

Makan dan makan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang macam ni kebuluran pula, godek-godek dapur adalah kentang dengan karipap dua ketul yang lebih dulu

Sabtu, 26 Ogos 2017

Sambal tempe


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini barulah KK masak, tapi dengan malasnya nak masak satu lauk saja, masaklah sambal tempe ni, hehe

Mee sup


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak larat nak masak KK beli mee sup saja, paling senang kan, pergi kedai, hulur duit saja dan terus dapat, hahaha

Jumaat, 25 Ogos 2017

Chicken chop !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hasil dari permintaan kawan kerja katanya tak puas makan chicken chop kat kedai, KK cakap buat lah senang, boleh makan pagi petang siang malam sampai muntah

Khamis, 24 Ogos 2017

Kembali bekerja...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sesiapa yang mengikuti perkembangan KK di facebook pasti sudah tahu KK baru sahaja pulang dari Yogyakarta, percutian bajet selama 5 hari 4 malam

Khamis, 17 Ogos 2017

Bas lewat...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Banyak betul dugaan yang sampai, KK harini betul-betul hati berdebar macam nak tercabut jantung ni dari badan

Rabu, 16 Ogos 2017

Dugaan demam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dari semalam dah rasa tak berasa sihat, harini demam terus, semalam siap-siap makan ubat sebelum tidur, tapi tak jalan juga, KK ke klinik pagi tadi

Tukar duit asing (IDR)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru saja KK balik dari bandar Chukai tadi untuk tukar duit asing, kalau yang masih tak tahu, KK akan ke Yogjakarta pada hari Jumaat ni, insyaAllah, semoga dipermudah

Selasa, 15 Ogos 2017

Ayuh berkemas !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Berbaki lagi dua hari, hati ni tak keruan, lama sangat dah tak cuti panjang macam ni, tak sabarnya nak tengok keindahan alam semulajadi dengan pancaindera sendiri

Dobi mendobi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tiba masa untuk mendobi pula, baju dah sebakul besar, nak tunggu apa lagi, KK sampai tak ada baju nak pakai dah

Mee goreng basah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni KK rajin sikit nak masak, saja asah bakat memasak yang tak berapa nak tajam ni, mana tahu lepas ni setanding Chef Wan kan, mana tahu, hehe

Isnin, 14 Ogos 2017

Kemaman - Kuala Lumpur (TBS)



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni nak kemana pula? haha, KK nak bawa diri dan hati yang lara ni, sebab tak sanggup dah nak berdepan dengan kenyataan yang kadangkala menyiksakan

Sabtu, 12 Ogos 2017

Mee goreng bujang !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sarapan amat penting ye untuk memastikan tubuh badan kita berfungsi dengan baik dan semestinya orang yang nak kurus kena ambil sarapan tau, hehe

5 hari lagi...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sabar rasanya hati ini untuk bercuti, tak sampai seminggu lagi KK akan menjelajah dunia penuh dengan cinta dan tempat-tempat menarik, yuhooo

Jumaat, 11 Ogos 2017

Roti telur


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk sarapan harini kita makan makanan yang biasa-biasa saja, lagipun dah lama KK tak makan roti telur, zaman-zaman sekolah dulu pagi-pagi mak selalu buatkan

Topi untuk bercuti?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Rasanya bukan nak bercuti kat pantai pun, tapi acah-acah nak percutian ala che ta lah sangat, hehe, sebab nanti Yogja panas, lagi-lagi kat candi tu, ya ampun berpanas !

Khamis, 10 Ogos 2017

Bolognese bajet !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kembali lagi dalam segmen masak-masak campak campak dari dapur mini KK, menu kita harini adalah spagetti bolognese !

Sewa pocket wifi dari Travel Recommends !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kurang lagi 2 minggu, KK akan bercuti ke negara seberang, tempat yang boleh kata tengah panas lagi, tak lain tak bukan Jogjakarta yang dipopularkan oleh demam filem Ada Apa Dengan Cinta 2 ! yuhooo !!

Air mawar


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK suka tengok video penjagaan kulit muka untuk lelaki di Youtube, boleh kata sekarang ni suka sangat jaga muka, dulu tak kisah pun, hahaha, baru sekarang

Rabu, 9 Ogos 2017

Kupon parkir bulanan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tiap bulan mesti jejak kaki kat sini, tak sah lah kalau tak ada muka KK kat MPK ni, haha, mesti staff sini bosan tiap bulan budak ni mesti menyemak kat sini, hahaha

Ayam masak merah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK rajin sikit, KK masak ayam masak merah, tapi dicampakkan sayur dalam tu, lobak merah dengan kacang panjang berendam sekali, haha