Followers !

Ahad, 28 Mei 2017

Ramadhan 2/17 : Ayam kicap + Tumis ubi kentang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak lauk ayam dan kentang, saja buat dua lauk, ada masa lebih tadi, sebab barang dah ada, tunggu nak masak saja, jadi terhasillah dua lauk ni

Sabtu, 27 Mei 2017

Ramadhan 1/17 : Puding kastard jagung


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, selesai puasa untuk hari pertama ramadhan tahun ini, macam mana semua? masih bernafas? haha

Ramadhan 1/17 : Ayam masak merah + Bergedel


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, KK baru selesai masak ni, habis berpeluh-peluh menyiapkan menu berbuka bagi hari pertama, nak jimat macam inilah gayanya, kita masak

Jumaat, 26 Mei 2017

Ramadhan 2017 : Selamat berpuasa !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pejam celik pejam celik dah nak puasa kita esok, tak lama nak raya kan, haha, puasa tak lagi sibuk cakap hal raya, hehe

Khamis, 25 Mei 2017

Makan + Steamboat = Lemak !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ni sesi campak balik ni, sebelum puasa ni kita cerita pasal makan saja, nanti dah puasa tak boleh dah, makruh nanti, jadi segala pasal makanan kita campakkan

Rabu, 24 Mei 2017

Travel Organizer Storage Bag


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau sebut pasal berjalan dan makan angin, sesiapa pun pasti teruja kan, tak kisah lah dekat atau jauh, dalam atau luar negara pasti teruja dan tak sabar

Ayam pedas + Sayur


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak dua lauk, satu ayam dan satu lagi sayur lah, baru lah lengkap menu pemakanan, amboi kemain macam pakar nutrisi sangat, haha

Kudapan petang : Popia ayam cendawan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk makan petang ni kita makan yang ringan-ringan saja, tak ringan juga lah kalau sampai 5 ketul popia ayam cendawan tu, hahaha, sambil tengok tv kan

Selasa, 23 Mei 2017

Ayam masak paprik !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK rasa segar sikit tubuh badan ni, KK masak ayam masak paprik, hehe, lama dah tak makan lauk ni, buat kuah banyak memang sedap makan dengan nasi panas

Kek Batik paling mudah !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kali ni KK nak kongsikan resipi paling mudah dan paling senang, lama dah tak buat kek batik ni, dah cuba banyak resipi dan banyak juga KK ubah, tapi yang ni resipi kek batik paling mudah !

Mee kari di petang hari


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK tak masak sebab tak sihat lagi, masuk 3 hari dah ni, ubat bukan tak makan, makan saja, ikut aturan yang betul, mungkin belum tiba masanya lagi

Isnin, 22 Mei 2017

Kek Batik !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK buat kek batik malam semalam, hehe, terasa nak makan anak tekak ni, apa lagi nak beli susah sangat, buat terus dapat sebekas, lagi jimat dan berbaloi

Si anak bulus


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Inilah anak bulus KK dibawa jagaan mak, dulu masa KK kerja di Kuantan, bela sendiri, sekarang dah kerja jauh, terpaksa pindah hak penjagaan kepada emak

Kuew tiow + Papadom


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK masak kuew tiow goreng sikit untuk makan tenggahari tadi, masak untuk makan seorang saja, tak sihat pun perut kena isi, nanti lapar kan

Ahad, 21 Mei 2017

Tak larat...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini tak masak, KK tak larat, badan ni lemah saja, dari malam semalam dah rasa lain macam, habis lenguh-lenguh, dah agak mesti nak demam ni, memang pun

Kudapan petang : Jemput bawang


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni kebulur.pula, haha, biasalah perut ni asyik nak diisi saja, saja tak nak bagi kempis sikit, asyik kedepan saja, nak juga merasa tak ada lebihan isi

Sabtu, 20 Mei 2017

Makan makan nasi kukus


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini adalah kisah campak balik masa KK cuti minggu lepas, adalah buat jalan-jalan makan angin sikit ke Pekan, KK naik bas tau, hahah, tukar angin tukar selera sikit

Ayam masak kicap !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak ayam masak kicap, dah lama rasanya tak makan lauk ni, rindu pula, semalam dah beli barang-barang, jadi pagi tadi berperang kat dapur

Jumaat, 19 Mei 2017

Steamboat lagi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas masa KK cuti dua hari, sempatlah ajak kawan untuk sama-sama menternak lemak sedia ada dengan kawan-kawannya yang baru, haha, apa lagi kita melantak steamboat lah, ayuh !

Hati goreng dan Kacang buncis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak, haha, biarpun hari-hari sebenarnya masak, tapi masak lauk malas pula, lamanya tak masak banyak-banyak macam dulu

Rabu, 10 Mei 2017

Bolognese !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak spagetti bolognese, saja nak makan ala-ala tekak mat salleh sikit, mengada ngada kan, haha, tekak ni memang selalu nak makan pelik-pelik

Selasa, 9 Mei 2017

Menyendiri...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kemana KK pergi sejak 10 hari menghilang ni, ada saja tak kemana pun, masih bernafas macam biasa, kerja masih berjalan, cuma tak ada mood nak menulis

Ahad, 30 April 2017

Kerabu Megi Ayam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Malam ni kita makan kerabu lagi, haha, seharian makan kerabu, begitulah kalau terasa nak makan sangat, siang malam mengadap kerabu megi ni

Kerabu Megi Sotong


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini dapur KK cuti, tak masak sebab malas, hari-hari masak sampai tak tahu nak buat lauk apa, sampai buntu KK dibuatnya, barulah kita dapat tahu perasaan ibu-ibu kita pening hari-hari nak masak

Sabtu, 29 April 2017

Chicken Chop RM 6


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni kalau ke pasar malam, tak lain tak bukan beli mee goreng kuali tu, lepas itu beli pula ayam goreng, kalau tak cukup beli lagi keropok sagu, haha, begitulah selalu

Melantak di Mak Jemoh Cafe House !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Nak campak semula sesi menambah lemak bersama sahabat KK iaitu Arif, dia ni makan banyak pun badan tak naik, kalau KK ni makan lebih sikit nak sama dengan tong dram dah, hahaha, badan cepat naik

Jumaat, 28 April 2017

Kejutan tak berapa menjadi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah KK bercuti tiga hari lalu, sempatlah nak buat acah-acah kejutan kat seseorang tu, biarpun hari lahir dah berzaman, nak juga buat sambutan walau kecil sekalipun

Sayur campur pedal ayam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini baru nak bersiaran, semalam entah kenapa data ni sangat perlahan, sabar jelah ye, nak bersiaran pun tergedek-gedek, sakitnya hati, baru harini data laju sikit

Rabu, 26 April 2017

Ayam lobak merah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK baru nak makan nasi, haha, setelah hampir dua minggu tak makan nasi, baru masak nasi, beras lama-lama pun tak elok juga, jadi kena habiskan

Selasa, 25 April 2017

Mee sup


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak mee sup saja, campak-campak ayam, kentang dan bebola ikan dah siap, dan jangan lupa sup bunjut paling penting kan, hehehe

Kembali bekerja...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK kembali bekerja, tak sangka dah 3 hari tinggal blog, seronok sangat bercuti kan, bukan selalu, bagilah peluang sekali sekala kat KK ni, hehe

Jumaat, 21 April 2017

Mengira detik...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sambil-sambil makan ni, sambil mata tengok jam kat dinding tu, haha, bukan apa, sibuk nak balik sebenarnya, tak sabar nak jejak kaki kat Kuantan

Rabu, 19 April 2017

Bungkus hadiah kahwin !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni beria sangat beli hadiahnya, iyelah kan orang nak kahwin, kita pula terlebih teruja membeli hadiah, lagi-lagi sepupu sendiri kahwin, lagilah nak melantak

Kerabu Maggi & Chicken Chop


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Disebabkan kita malas nak masuk dapur, kita beli saja senang, telefon dan tunggu makanan tu sampai, dan jangan lupa menkedarah, hahaha, baca bismillah dulu

Selasa, 18 April 2017

Lagi dua hari


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK tak masak, haha, kemalasan sangat dua tiga hari ni, entahlah sebab tak rasa nak makan nasi, jadi kita makanlah apa yang ada, melantaklah

Isnin, 17 April 2017

Sayur campur


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK baru masak, dua hari tak masak sebab tak sihat, entahlah kenapa dua tiga harini tak berapa nak sihat badan ni, mengada sangat, dah lama tak demam kan

Ahad, 16 April 2017

Tak sihat...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK betul-betul tak sihat, pagi tadi rasa macam tak ada apa-apa, nak masuk pukul 11 tu dah rasa lain macam, dah mula berdenyut-denyut mata ni

Sabtu, 15 April 2017

Cendawan goreng


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tiba-tiba KK teringat ada cendawan kat dapur yang masih mentah, datang pula idea nak buat celup tepung bila dah lapar ni, apa lagi terus ke dapur panaskan minyak

Makan duluan...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK tak masak, sebab spagetti semalam ada lebih banyak, boleh makan lagi untuk harini, hanya panaskan dan makanlah sampai lebam, haha

Jumaat, 14 April 2017

Mee segera tomyam


Assalamualaikun dan Selamat Sejahtera,

Tukar selera pula dah, elok-elok masak spagetti harini, KK terasa nak makan mee segera perisa tomyam pula, ehehe

Universal Travel Adaptor & Portable Scale !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK nak kongsi sedikit tips untuk melancong ke luar negara dengan menaiki kapal terbang, perkara ni sangat penting bagi yang suka melancong tu

Khamis, 13 April 2017

Salam Jumaat


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dah lama rasanya tak acah-acah selfie ni, haha, KK ni jarang nak berswafoto, malu kalau seorang, kalau ramai-ramai KK akan jadi nombor satu, haha, depan sekali

Spiral Bolognese !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Akhirnya KK dapat memenuhi selera yang telah lama terbantut, haha, dari minggu lepas nak buat bolognese, baru harini dapat tercapai, sedih rasa baru dapat makan

Pencuci mulut


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK sekarang memang tengah gila membeli buah mangga ni, haha, hari-hari mesti makan sebiji, simpan dalam peti, dah sejuk baru makan, barulah terasa nikmat tu

Kek Pandan berlapis krim !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kali ni KK nak kongsi satu resipi pencuci mulut paling mudah dan paling sedap dengan kos yang minima dan bahan-bahan yang mudah didapati

Rabu, 12 April 2017

Hati ayam masak kunyit berlada


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Ini kisah lauk dua hari lepas rasanya, KK dah lupa, haha, ada beli hati ayam sikit kat pasaraya, sebab rasa teringin sangat nak makan hati ayam

Ayam masak kicap


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sebenarnya sedih di pagi hari, apa yang nak buat jadi lain, haha, KK dari semalam cakap nak buat spagetti harini, tapi tak jadi kena masak benda lain, huwaaa

Kuew tiow goreng basah !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kan KK tak masak harini, jadi malam ni terfikir nak makan apalah, tiba-tiba dapat idea nak buat kuew tiow goreng basah !

Ayam masak paprik pedas


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK tak masak, yang ni lauk semalam, KK masak ayam masak paprik tapi buat versi pedas ya amat, haha, tak elok juga pedas-pedas, rosak usus tau

Selasa, 11 April 2017

Tak masak


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK tak masak, malasnya nak masak, haha, biarlah dapur tu berehat untuk harini, esok-esok pula kita buat berasap ye, hahaha