Followers !

Ahad, 23 Julai 2017

Cubaan cabut gigi


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK sebenarnya nak cabut gigi, dulu KK pernah buat rawatan akar, tapi sempat buat sekali saja, tempoh rawatan ke dua tu agak jauh, sampai ke sebulan lamanya

Khamis, 20 Julai 2017

Salam Jumaat (Al-Fatihah)



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alhamdulillah, syukur ke hadrat illahi, masih lagi bernafas di dunia, masih lagi dikurniakan kesihatan yang baik dan masih boleh bekerja seperti sediakala, amin

Ayam masak paprik !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak dua lauk paling mudah dan paling senang, boleh kata campak-campak siap, haha,bukan susah

Rabu, 19 Julai 2017

Sardin


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK masak sardin saja, zaman-zaman sekarang ni, kenalah pandai-pandai berjimat kan, kena kurangkan kuasa membeli, hahaha, ikat perut sikit

Isnin, 17 Julai 2017

Roti telur + Tea


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini kita makan diluar untuk makan malam, saja tukar angin bayu darat sikit, haha, bukan selalu kan,

Salted Caramel Sundae


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kalau di iklan tu, tiap minit ada, kat tv, kat facebook, mana-mana ada saja iklan aiskrim sundae ni, saja buat hati tak keruan

Ahad, 16 Julai 2017

Pertama kali : Mee Tarik Warisan Asli !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah beberapa minggu lepas, KK ada mencuba makan di Mee Tarik Warisan Asli di Teluk Chempedak, Kuantan Pahang

Lempeng + Sambal bilis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk menu pagi ni KK masak lempeng kosong, sesekali untuk sarapan tak adalah kita makan nasi terus, haha, saja untuk kelainan sedikit, bukan selalu

Walimatul urus Farah & Megat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Nak campak balik kisah perkahwinan dua sejoli sahabat baik KK, dari dalam perut berkawan merangkap jiran sebelah rumah

Jemput bilis !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni memang sedap kalau pekena jemput bilis, lapar-lapar kena hulur sepinggan rasanya senyap tak terkata

Pelekat bulanan MP Kemaman


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Rutin setiap bulan, pasti jejak kaki di Majlis Perbandaran Kemaman sebab nak perbaharui kupon parking bulanan ni, nanti tak ada kena saman pula, dunia...

Sabtu, 15 Julai 2017

Makan-makan dan membesar !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas masa hujan renyai-renyai, KK dan kawan KK ada ke sebuah kedai makan bertema steamboat, KK kan hantu steamboat, haha, pantang jumpa kena cuba

Jumaat, 14 Julai 2017

Hantar kawan ke TSK


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Al-kisah minggu lepas - 9/7/17

Harini KK dah kembali bekerja, sebab semalam cuti sehari untuk bagi ruang kawan bersanding, jadi KK bercuti sambil berehat-rehat hilangkan duka lara, haha

Mee sup !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK jarang update blog sebab belakangan ini agak kesibukan sedikit, dan ada beberapa masalah yang perlu diselesaikan, jadi selesaikan apa yang patut dahulu ye

Jumaat, 7 Julai 2017

Kasih bertaut Farah & Megat !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Berlangsung semalam, majlis akad nikah teman rapat KK merangkap jiran sebelah rumah iaitu Nurfarahhani binti Sulaiman

Khamis, 6 Julai 2017

Salam Jumaat 7/7/17 !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Memasuki minggu pertama bulan Julai, masih lagi bernafas seperti biasa, alhamdulillah masih dikurniakan kesihatan yang baik

Rabu, 5 Julai 2017

Tukar kad myrapid


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni nak kata tinggal di KL tidak sama sekali, nak kata selalu ke sana pun jarang sekali, hahaha, jadi apa guna kad ni? memang KK yang punya, hehehe