Spice of My Life

Followers !

Halaman

Khamis, 29 Ogos 2013

Suis Kelas TERBAKAR !


Assalamualaikum,

Setiap hari, setiap detik, pasti memikirkan tentang PBS, haha, untuk penggal 3 ni, kelas kimi ada 2 PBS, PBS Pengajian Perniagaan dan Bahasa Melayu.

Rumah Terbuka Cikgu Rosnahni !


Assalamualaikum,

Sabtu yang lepas (24/8/2013), Cikgu Rosnahni adakan rumah terbuka. Ramai juga tetamu yang dijemput oleh cikgu termasuk anak murid dan tak lupa warga sekolah kimi sendiri.

Sabtu, 24 Ogos 2013

Kek Red Velvet + Pizza Chicken Supreme = Awesome !


Assalamualaikum,

Pagi tadi entry berkenaan Sekolah Ganti di Hari Sabtu, hehe, dan hari ini balik awal, pukul 1 dah balik, tapi "aktiviti" kimi tak habis di situ sahaja, hehe :)

Jumaat, 23 Ogos 2013

Sekolah Ganti di Hari Sabtu !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sekolah Ganti pasti menjadi "mimpi buruk" kepada pelajar di seluruh Malaysia kerana hari cuti mereka telah "dicuri", haha

Khamis, 22 Ogos 2013

Hadiah dari Vietnam !


Assalamualaikum,

Cuti Sekolah bagi Perayaan Hari Raya berlangsung selama 2 minggu, bagi umat Islam, kita pasti tidak sabar untuk menyambut Hari Raya, tetapi, kaum agama lain, pasti ada agenda lain selain dari turut sama merayakan perayaan Hari Raya dengan melawat rumah terbuka dan sebagainya.

Isnin, 19 Ogos 2013

Draf 2 : PBS Pengajian Perniagaan >


Assalamualaikum,

Musim persekolahan sudah bermula dan pastinya budak-budak sekolah macam kimi masih lagi sibuk nak cuti, haha, dah cuti 2 minggu masih tak puas.

Ahad, 18 Ogos 2013

Malam Jejak Kasih SABS bersama YUNA !

Its YUNA !

Assalamualaikum,

Malam Jejak Kasih SABS bersama Yuna telah berlangsung pada hari Sabtu (17/8/2013) bermula jam 9.00 malam agak lewat yang dijangkakan di atas kesulitan yang tidak dapat dielakkan.

Sabtu, 17 Ogos 2013

Full Rehearsal : Malam Jejak Kasih bersama YUNA !


Assalamualaikum,

Pagi tadi jam 10 pagi ada rehearsal penuh di padang sekolah, harini, semua peserta persembahan hadir untuk membuat latihan persembahann untuk malam ni.

Jumaat, 16 Ogos 2013

Rehearsal : Malam Jejak Kasih bersama Yuna !


Assalamualaikum,

Petang semalam selepas sembahyang jumaat, di sekolah ada latihan persembahan untuk Malam Jejak Kasih bersama Yuna.

Burger Ayam Double !


Kimi sudah gemuk kembali !

Sebenarnya tadi kimi ada pergi ke rumah kawan mak kimi, dia ada buat makan-makan sikit, jadi kimi pergi sebagai tukang ambil gambar, haha, makan tak mana pun, kimi adalah jamah sikit nasi dagang, terliur tengok.

Rabu, 14 Ogos 2013

7 Syawal : Sepetang bersama Meyra dan Ayza !


Assalamualaikum,

Sepetang bersama 2 orang sahabat baik iaitu Ayza dan Meyra, Cik Ayza, sahabat lama dan dah lama tak bersua muka dan bertukar cerita, dan pastinya Cik Meyra, BFF yang sentiasa ada di saat susah atau senang.

Selasa, 13 Ogos 2013

Detik 3 pagi di Hospital !


Assalamualaikum,

Kejadian yang tidak disangka kerana berlaku secara tiba-tiba pada jam 3 pagi, pintu bilik kimi diketuk-ketuk oleh seseorang, siapakah yang mengetuk pada jam 3 pagi?

5 Syawal : Beraya di rumah Ayza dan Farah !


Assalamualaikum,

Syawal masih lagi bersinar-sinar di mata kimi, haha, hari demi hari, makin banyak juadah apabila berkunjung ke rumah rakan-rakan taulan yang lama tidak bertemu.

4 Syawal : Beraya di rumah Farhan !


Assalamualaikum,

Hari Ahad kimi beraya di rumah farhan, mak dia masak mee jawa tau, hehe, apa lagi, jom kita pergi serang ke rumah farhan.

Ahad, 11 Ogos 2013

3 Syawal : Beraya di rumah Kawan !


Assalamualaikum,

Raya ke-3 kimi di ajak oleh siti iaitu sepupu kimi untuk beraya di rumah kawan sekelasnya iaitu Azrin atau nama comelnya di panggil Sumo, hehe

Mungkin mood raya masih lagi menyinari Syawal, kimi mengenakan baju Melayu yang 4 tahun lepas tak silap, haha, saja2 nak pakai, mood raya masih ada lagi, hehe

Khamis, 8 Ogos 2013

1 Syawal : Selamat Hari Raya !


Assalamualaikum,

Hari ini hari raya pertama bagi sesi 2013, macam mana raya ? seronok? pasti kanak-kanak suka kerana mesti dah banyak duit raya dah dapat kan? hehe

Rabu, 7 Ogos 2013

Salam Aidilfitri 2013 !


Assalamualaikum,

Pejam celik pejam celik, dah sebulan kita berpuasa, nampaknya bulan Ramadhan sudah melabuhkan tirainya untuk tahun ini.

Persiapan + Bajet Raya 2013 !


Assalamualaikum,

Alhamdulilah, tahun ni persiapan raya kimi hanyalah bersederhana sahaja, tidaklah semewah korang semua kan, hehe, hanya membeli mengikut bajet sahaja.

Selasa, 6 Ogos 2013

Berbuka Puasa di rumah Puan Rosnahni !


Assalamualaikum,

Al-kisahnya berbuka di rumah cikgu nani sebenarnya dah lama, tapi kimi nak juga update sebab masa berbuka memang seronok + gembira dan happening gila !

Pada 26/7/2013 yakni hari Jumaat, cikgu nani a.k.a Cikgu Bahasa Melayu kimi nak adakan majlis berbuka puasa bersama kelas U6A2 dan mentor2 beliau di tingkatan 3.

Ahad, 4 Ogos 2013

Shopping Raya + Iftar bersama Cik Meyra !


Assalamualaikum,

Semalam 4/8/2013, kimi ajak meyra untuk shopping raya, meyra ni kalau bab-bab berjalan, kalau bab-bab bershopping memang no. 1, pasti ok je, tak ada kata tidak pun, haha

Jadi, dalam pukul 3.30 kimi dah gerak dari rumah untuk ke bandar, awal kan? bukan apa, sebab jalan kat kuantan ni dah sehala, kimi takut sesat, sebab tu ajak gerak awal, dia ok je, haha, berani kata off, kan kena tinggal tepi jalan baru tahu, haha.

Hadiah Raya dari Blogger !


Assalamualaikum,

3 hari yang lepas, selepas balik dari sekolah, kimi terlihat sampul yang tertulis nama kimi, bukan 1 tetapi 3 ! Terkejut juga sebab dah lama tak dapat surat.

Sabtu, 3 Ogos 2013

Malam Jejak Kasih SABS bersama YUNA !


Assalamualaikum,

Malam Jejak Kasih SABS bersama YUNA ialah satu cetusan idea pihak PIBG sekolah kimi untuk mengutip dana bagi menaik taraf dewan interaksi dan melakukan penambahbaikan di dataran intergrasi sekolah kimi.

Pihak PIBG bersetuju untuk mengadakan Malam Jejak Kasih ini bagi mengutip dana dengan menjemput kembali bekas pelajar SABS dari permulaan pembukaan sekolah kimi iaitu dari tahun 1957 hingga sekarang.

Pilihanraya MPPT6 sesi 2013/2014 (Part 2) !


Assalamualaikum,

Kimi nak sambung cerita Part 1, jadi selepas guru-guru mengundi, giliran para pelajar pula mengambil tempat untuk menjalankan tanggungjawab bagi membuang undi.

Pengundian dimulakan dengan pelajar enam rendah terlebih dahulu baru diikuti oleh pelajar enam atas.

Jumaat, 2 Ogos 2013

Pilihanraya MPPT6 sesi 2013/2014 (Part 1) !


Assalamualaikum,

Hari Rabu bersamaan 24/7/2013 merupakan hari pilihanraya bagi Majlis Perwakilan Pelajar Tingkatan 6 sesi 2013/2014, nampaknya tugas kimi sudah berada di saat-saat akhir kerana perlu menyerahkan tugas kepada ahli majlis yang baru dan bakal dilantik.

Cuti Raya Persekolahan + Salam Jumaat !


Assalamualaikum,

Salam jumaat terakhir di Bulan Ramadhan 2013, mesti semua rasa gembira sebab dah cuti mulai hari ini, ada yang sibuk nak balik kampung, sibuk dengan persiapan, kuih raya jangan pula hangit dalam oven, hehe