Followers !

Khamis, 31 Ogos 2017

Melawat si comel !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Pagi tadi KK berkesempatan untuk melawat si comel anak kawan kerja KK, si Nadia ni dah ada anak, KK saja yang mereput, haha

Selasa, 29 Ogos 2017

Nak balik..


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru siap kemas barang ni, kejap lagi tutup kedai dan balik Kuantan dah, cuti pula 4 hari untuk raya aidiladha

Habiskan duit...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tadi lepas habis kerja, pergi Guardian sekejap, sebabnya nak beli pelembab bibir, dah habis pun yang lama, tiba masa untuk ganti baru

Isnin, 28 Ogos 2017

Sehari lagi...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Menanti detik, kurang dari 24 jam, KK akan balik ke Kuantan, haha, nak raya kan, orang lain yang raya, kita pula yang beria, hehe

Ahad, 27 Ogos 2017

Makan dan makan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang macam ni kebuluran pula, godek-godek dapur adalah kentang dengan karipap dua ketul yang lebih dulu

Sabtu, 26 Ogos 2017

Sambal tempe


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini barulah KK masak, tapi dengan malasnya nak masak satu lauk saja, masaklah sambal tempe ni, hehe

Mee sup


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak larat nak masak KK beli mee sup saja, paling senang kan, pergi kedai, hulur duit saja dan terus dapat, hahaha

Jumaat, 25 Ogos 2017

Chicken chop !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hasil dari permintaan kawan kerja katanya tak puas makan chicken chop kat kedai, KK cakap buat lah senang, boleh makan pagi petang siang malam sampai muntah

Khamis, 24 Ogos 2017

Kembali bekerja...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sesiapa yang mengikuti perkembangan KK di facebook pasti sudah tahu KK baru sahaja pulang dari Yogyakarta, percutian bajet selama 5 hari 4 malam

Khamis, 17 Ogos 2017

Bas lewat...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Banyak betul dugaan yang sampai, KK harini betul-betul hati berdebar macam nak tercabut jantung ni dari badan

Rabu, 16 Ogos 2017

Dugaan demam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Dari semalam dah rasa tak berasa sihat, harini demam terus, semalam siap-siap makan ubat sebelum tidur, tapi tak jalan juga, KK ke klinik pagi tadi

Tukar duit asing (IDR)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Baru saja KK balik dari bandar Chukai tadi untuk tukar duit asing, kalau yang masih tak tahu, KK akan ke Yogjakarta pada hari Jumaat ni, insyaAllah, semoga dipermudah

Selasa, 15 Ogos 2017

Ayuh berkemas !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Berbaki lagi dua hari, hati ni tak keruan, lama sangat dah tak cuti panjang macam ni, tak sabarnya nak tengok keindahan alam semulajadi dengan pancaindera sendiri

Dobi mendobi !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tiba masa untuk mendobi pula, baju dah sebakul besar, nak tunggu apa lagi, KK sampai tak ada baju nak pakai dah

Mee goreng basah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni KK rajin sikit nak masak, saja asah bakat memasak yang tak berapa nak tajam ni, mana tahu lepas ni setanding Chef Wan kan, mana tahu, hehe

Isnin, 14 Ogos 2017

Kemaman - Kuala Lumpur (TBS)



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK ni nak kemana pula? haha, KK nak bawa diri dan hati yang lara ni, sebab tak sanggup dah nak berdepan dengan kenyataan yang kadangkala menyiksakan

Sabtu, 12 Ogos 2017

Mee goreng bujang !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sarapan amat penting ye untuk memastikan tubuh badan kita berfungsi dengan baik dan semestinya orang yang nak kurus kena ambil sarapan tau, hehe

5 hari lagi...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tak sabar rasanya hati ini untuk bercuti, tak sampai seminggu lagi KK akan menjelajah dunia penuh dengan cinta dan tempat-tempat menarik, yuhooo

Jumaat, 11 Ogos 2017

Roti telur


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk sarapan harini kita makan makanan yang biasa-biasa saja, lagipun dah lama KK tak makan roti telur, zaman-zaman sekolah dulu pagi-pagi mak selalu buatkan

Topi untuk bercuti?


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Rasanya bukan nak bercuti kat pantai pun, tapi acah-acah nak percutian ala che ta lah sangat, hehe, sebab nanti Yogja panas, lagi-lagi kat candi tu, ya ampun berpanas !

Khamis, 10 Ogos 2017

Bolognese bajet !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kembali lagi dalam segmen masak-masak campak campak dari dapur mini KK, menu kita harini adalah spagetti bolognese !

Sewa pocket wifi dari Travel Recommends !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Kurang lagi 2 minggu, KK akan bercuti ke negara seberang, tempat yang boleh kata tengah panas lagi, tak lain tak bukan Jogjakarta yang dipopularkan oleh demam filem Ada Apa Dengan Cinta 2 ! yuhooo !!

Air mawar


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK suka tengok video penjagaan kulit muka untuk lelaki di Youtube, boleh kata sekarang ni suka sangat jaga muka, dulu tak kisah pun, hahaha, baru sekarang

Rabu, 9 Ogos 2017

Kupon parkir bulanan


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Tiap bulan mesti jejak kaki kat sini, tak sah lah kalau tak ada muka KK kat MPK ni, haha, mesti staff sini bosan tiap bulan budak ni mesti menyemak kat sini, hahaha

Ayam masak merah


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Harini KK rajin sikit, KK masak ayam masak merah, tapi dicampakkan sayur dalam tu, lobak merah dengan kacang panjang berendam sekali, haha

Selasa, 8 Ogos 2017

Cornflakes


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Terasa lapar pula, KK mencari-cari makanan untuk disantap, akhirnya jumpa cornflake ni, ni pun lebih masa raya lepas, buat cornflake madu, lebih banyak

Nasi lemak ayam


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK kalau balik Kuantan, kalau ada masa terluang dan tak sibuk, mesti singgah makan kat kedai nasi lemak sedap ni, memang sedap sangat !

Chicken chop pemalas


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Alkisah 3 hari lepas semasa KK di Kuantan, tekak ni terasa sangat nak makan chicken chop, dalam peti dah ada sikit sos lada hitam, jadi apa lagi, ayuh godek dapur

Lepak loteng !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Minggu lepas masa KK balik Kuantan, adalah makcik berdua ni ajak lepak di Loteng Teluk Chempedak, KK ni pantang orang ajak, rasa nak terjah saja, haha

Isnin, 7 Ogos 2017

Pencuci kanta lekap !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Setelah sekian lama, KK baru beli pencuci kanta lekap yang baru, sebab yang lama dah kehabisan stok, terasa nak pakai jadi terpaksa beli air cuci yang baru

Sambal tempe ikan bilis


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Untuk menu harini KK masak sambal tempe ikan bilis, rajin sebab bangun awal semata-mata nak masakkan tempe ni

Walimatul urus Adibah & Pasangan



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Sabtu lepas KK ada menghadiri satu majlis perkahwinan kawan KK semasa kerja di pasaraya terkemuka di Kuantan dulu kala

Malas masak


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari kemalasan rasanya, KK malasnya nak masak, dengan barang-barang mentahnya tak ada, jadi ayuhlah kita berhuhu, haha

Selasa, 1 Ogos 2017

Kudapan petang : Temosa + Popia


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Petang-petang ni dapat pekena temosa dengan popia ayam cendawan, KK baru lepas goreng ni, kena tunggu sekejap, kalau makan terus melecur mulut, haha

Hai Ogos !


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Bulan Ogos dah semua, sedar ke tak ni? haha, kalau tanya KK, masih sedar dan boleh berfikir waras lagi, hehe