Spice of My Life

Followers !

Halaman

Isnin, 6 Januari 2014

Kelas Ceramah untuk Lesen Kereta (D)


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Hari Ahad lalu, kimi telah ke PMC untuk mendengar ceramah sebelum mendapat lesen kereta.


Ceramah ini perlu dihadiri oleh semua calon sebelum latihan bersama guru memandu, pendedahan awal akan dilakukan.

KK baru bayar untuk lesen L, iaitu mendengar ceramah, bayaran yang dikenakan di tempat KK ialah sebanyak RM205 berserta sekeping gambar ukuran passport.

Durasi ceramah dari jam 9.00 pagi hingga 1.00 petang, nanti ada rehat 1 jam.

Ceramah berkisarkan tentang kesemua komponen dalam kereta, macam pedal minyak, pedal brek, gear, lampu kereta, enjin dan sebagainya.

Pokoknya kesemua itu akan diberikan penerangan secara ringkas, sekurangnya tahu kedudukan dan fungsinya.

Selain itu, ceramah juga berkisahkan jenis ujian yang akan dijalankan kepada bakal pemegang lesen kereta.


KK nak terang detail, KK pun tak pasti, insya Allah, jika KK dah lalui semua, KK akan buat toturial macam lesen motosikal yang KK pernah buat tu.

Tak ada lagi lesen motor? untuk toturial boleh rujuk Lesen Motosikal B2

Doakan KK ye :)


6 ulasan:

  1. Hihi anis pnya lesen dah naik renew :p no more P ..ecece :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. wah2, untunglah, KK ni baru nak merangkak, hehe

      Padam
  2. Balasan
    1. kena semangat juga, walaupun tak pernah bawa kereta, haha

      Padam
  3. waa xlama ke hulur ke hilir la dia hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe, tak ke hulu dan ke hilir juga ana ahmad, saya ni tak pandai lagi.

      Padam