Spice of My Life

Followers !

Halaman

Isnin, 22 Ogos 2016

Terkenangkan Medan...


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

KK sebenarnya masih teringat tempe di rumah makan Lake Toba berdekatan dengan Air Terjun Sipiso-piso masa KK bercuti tempoh hari, sebab sedap sangat, entah apa ibuk tu letak dalam tempe tu, haha


Bayangkan kami dah makan 2 keping seorang, siap suruh bungkus lagi 6 keping sebab nak sambung makan dalam kereta , haha

Jadi ayuhlah kita cuba nasib, dapat tak rasa sama macam di Lake Toba tu, haha, KK masak lah di dapur tadi, buat kudapan petang

Jadi secara keseluruhan, bolehlah rasa sikit walau tak sama, dapatlah mengubat rindu hati yang lara ni, dari semalam teringat-ingat, haha

Tak dilupa sos untuk penyedap rasa, tapi kalau makan kosong pun memang sedap, rasa tempe dan saduran tepung beras, memang terbaik !

4 ulasan:

  1. Tempe celup tepung biasa ke KK? Atau ada campuran..
    Nak try buat juga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. KK bancuh tepung beras saja, letak kunyit dan garam sikit, pastu goreng sampai garing !

      Padam