Followers !

Sabtu, 16 Februari 2013

2 Hari 1 Malam : Sungai Lembing (Part 1)




Assalamualaikum ,

11/2/2013 kimi ke SL selama 2 hari 1 malam , jadi bermacam-macam kenangan yang dapat kimi kongsikan kepada pembaca dan semua .

Kimi ke SL bukan untuk bersuka ria atau bercuti , tetapi untuk menyiapkan PBS (assignment) bagi subjek sejarah , jadi sambil2 menyiapkan PBS , sambil2 bercuti , sebab kimi pun memang dah lama tak pergi rumah nenek saudara atau mesra dipanggil tokcik .



OTW . . .

Oleh itu , kimi nak kongsikan pengalaman kimi sepanjang 2 hari berkampung di situ dan berkongsi cerita dan tempat2 menarik kat SL .

Kalau semua nak tahu , kimi cuma bawa RM50 saja nak pergi SL , sebab tidur rumah tokcik, hehe , kalau tak memang kena sewa homestay atau hotel la , tapi tokcik kan ada , jimat ! hehe .

Sebenarnya , kimi rancang nak naik bas rapid saja , lagipun rapid sekarang ni percuma sampai bulan 4 , jadi kita kena manfaatkan benda percuma macam ni kan , tipikal orang malaysia memang suka benda2 yang percuma , tapi , kakak kimi nak pergi juga , alang2 tu , hantar kimi sekali , tak payah naik rapid , tetapi kena bayar duit minyak , kimi ok  saja !


Reaksi pabila sampai dirumah tokcik !

farah , kak ain , siti , arif

kak ain , farah , siti , arif

farah & arif


kimi , tokcik , siti , farah


Lepas dah salam tokcik dan beramah mesra , kami tinggalkan tokcik dirumah , sebab kami nak pergi terowong , dah ajak , tapi dia tak nak pergi , dia cakap nak masak , hehe .

Banner !


Makcik yang berniaga kat situ dia ada cakap , kalau malas nak naik kereta , tunggu saja kat bawah , nanti ada van datang ambil , nanti van tu tolong hantar dan ambil , paling best , PERCUMA ! hehe .

muka-muka tunggu van untuk ke terowong

van dah sampai !

muka-muka kegirangan dapat naik van




Lepas naik van , ingatkan dekat saja , sebenarnya naik bukit berliku-liku nak sampai ke terowong tu , tak sangka la pula .


senarai bayaran nak masuk . 50% diskaun tuh !

jom pergi beli tiket !

tiket yang sudah dibeli !

muka terlebih excited nak masuk terowong !


terowong ! menunggu gondola datang .

penuh la pula , hmmm

Tengah2 semangat tunggu gondola datang , tiba2 dah penuh , sebab gondola tu kena serbu , jadi kena tunggu trek yang ke-2

Muka-muka kecewa :(




Lepas tunggu punya tunggu , sampai la trek ke-2 , kitaorang serbu tahu , macam budak2 , nak gelak rasa , haha ,

Sebenarnya , tak ada apa2 yang menarik pun dalam terowong , cuma ada info2 kat tepi2 dinding untuk dibaca dan ada 1-2 ruang untuk sedikit pengalaman pelombong kepada pengunjung , dan memang terowong tu panjang sangat , lenguh kaki2 berjalan .

Kedai cenderamata juga disediakan disini , macam2 la ada , ada mug , t-shirt , keychain , plate , dan macam-macam ada , boleh pilih , hehe , harga nya pun boleh tahan mahalnya :)

*kalau yang bawa RM50 macam kimi ni , telan air liur sudah la , hehe






Lepas habis jalan2 terowong , kak ain dengan siti nak balik , jadi kak ain hantar kimi , farah dengan arif kat rumah tokcik , tokcik pula dah siap masak , macam tahu2 saja yang kitaorang lapar , haha .

Ok , sekian saja untuk part 1 , nantikan part 2 ! bye :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan