Followers !

Sabtu, 29 Disember 2012

Kenapa tak naik-naik ni ?






Assalamualaikum ,

Petang tadi dalam pukul 6:30 p.m  , kak ezra ada telefon nak ajak pergi makan burger bakar kat restoren cermin di batu hitam ,lepas kak ezra habis kerja , kimi cakap ok saja , lagipun malam ni tak ada apa2 perancangan .


macam ni burgernya , sedap sebab dibakar :)

Jadi kimi pun gerak dari rumah dalam pukul 10:05 , biasanya masa ni diaorang dah keluar , tapi bila sampai , tak keluar2 lagi , jadi kimi pun pergi la isi minyak dulu .

Tapi duit tak ada , "cucuk" lah duit , ambil RM10 je , haha , kedekut kan ? bukan kedekut , tapi nak makan burger saja , kalau "cucuk" RM50 , malam tu juga habis , haha , lepas tu , pergi bayar , isi RM2 saja , minyak motor , kalau isi banyak2 pun bukan kimi yang habiskan , tapi adik kimi .

Lepas bayar tu , kak ezra tegur , cakap jumpa kat restoran , kimi ok saja , cakap tak sampai 1 minit pun ,  sampai kat motor , kimi start dan terus jalan sampai kat restoran tu , lepas sampai , terus teringat , cakap dalam hati . . . .

 "aku ni isi tak minyak motor ? kenapa tak naik2 meter minyak ni ? "



La , rupanya kimi tak isi minyak tadi , kan dah membazir , ish2 , cuai sangat , nasib RM2 saja , tapi membazir juga tu , malas fikir banyak , pergi makan burger bakar , sedap !

Lepas balik tu , ingat tak nak isi minyak , tapi bila tengokkan meter dah sampai garisan merah , memang tak lepas nak sampai , nak isi kan , malu pula , sebab dia mesti boleh detect kalau kita tak isi minyak , sebab semua dah terpampang kat skrin komputer tu , tapi dari kimi balik tolak motor , baik tebalkan sikit muka .

Hati memang dah berdebar sangat2 , malu lagi ada , tapi bila sampai , nasib orang lain , rasanya akak tu dah balik , hehe , dengan muka tak bersalah pergi bayar , konon2 tak malu la , rela ambil pam lain , haha .

Moral cerita ini , jangan cuai dan jangan membazir !



Tiada ulasan:

Catat Ulasan